چین بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان شد
شرق قدرتمند است! منتشر شده در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
واردات و صادرات چین

چین با صادرات 1,069 میلیون دستگاه خودرو در سه ماهه نخست سال 2023 و با عبور از ژاپن، به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.

به گزارش خوردوم، در سه ماه اول سال جاری میلادی، چین با پیشی گرفتن از ژاپن و آلمان برای اولین بار به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد. مجموع صادرات این کشور 1,069 میلیون دستگاه بود. ژاپن با صادرات 1,047 میلیون خودرو در سه ماهه اول سال جاری میلادی یکی از پیشروترین صادرکنندگان خودرو در جهان است.

تسلا چین، سایک، جیلی، گریت وال موتورز، چانگان و بی وای دی بزرگترین صادر کنندگان خودروی چینی هستند. در حال حاضر سایک بزرگترین صادرکننده خودروی چین با برند MG بیشترین سهم را در این عملکرد درخشان دارد. به گونه‌ای که از هر سه خودروی صادراتی، یکی از آنها توسط سایک ساخته می‌شود. ولی با کمال تعجب باید گفت که بی وای دی تنها با صادرات 58 هزار خودرو در رتبه نهم صادرکننگان خودروی چینی قرار دارد.

همچنین از ژانویه تا آوریل 2023 خودروسازان چینی در مجموع 1,37 میلیون خودرو صادر کرده‌اند. براساس گزارش انجمن خودروسازان چین حجم صادرات ماهانه این شرکت‌ها در آوریل به بیش از 376 هزار دستگاه رسید. این رقم نشان دهنده رشد 3,3 درصدی نسبت به ماه قبل و 170 درصدی نسبت به سال قبل است.

برترین واردکنندگان خودروهای چینی

از نظر حجم صادرات در مدت زمان مزبور 10 کشور برترین واردکننگان خودروهای چینی بودند. از جمله انها باید به روسیه، آمریکا، مکزیک، بریتانیا، بلژیک، ژاپن، استرالیا، آلمان، امارات و کره اشاره کرد. عمده خودروهای چینی به مصر و آفریقای جنوبی صادر شده‌اند. عربستان، هند، تایلند، ویتنام، حوزه دریای کارئیب در آمریکاتی شمالی، برزیل، شیلی، پرو و اکوادور نیز از دیگر مقاصد صادراتی خودروسازان چینی هستند.

پیش بینی صادرات 4 میلیون دستگاهی

پیش از سال 2020 مجموع صادرات سالانه خودروسازان چینی به مدت 10 سال در حدود 1 میلیون دستگاه بود. در سال 2021 صادرات خودروهای چینی به بیش از 2 میلیون دستگاه رسید و این کشور از کره جنوبی پیشی گرفت و پس از ژاپن و المان به سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شد. سال 2022 حجم صادرات خودروهای چین به بالاترین حد خود یعنی 3,11 میلیون خودرو رسید. به این ترتیب چین برای اولین بار از آلمان پیشی گرفت و دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان شد.

براساس پیش بینی انجمن خودروهای مسافری چین، حجم صادرات محصولات خودروسازان این کشور تا پایان سال جاری به 4 میلیون دستگاه می‌رسد. در صورت ادامه این روند به احتمال بسیار زیاد چین از ژاپن پیشی گرفته و در سال 2023 به بزرگترین صادرکنننده خودرو در جهان تبدیل می‌شود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.