شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 معرفی شد
EQE قد کشید! منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 معرفی شد و این خودروی جدید از اوایل سال 2023 با قیمت پایه نزدیک به 75 هزار دلار عرضه می‌شود.

شاسی‌بلندهای مرسدس بنز کالاهای محبوبی در میان خریداران خودروهای لوکس در طی سال های گذشته بودند و دلیلی وجود ندارد که با ساخت خودروهای الکتریکی توسط این کمپانی، سلیقه خاص علاقه‌مندان به خودرو در رابطه با محصولات بنز تغییر کند. در واقع ساخت خودروهای سریع الکتریکی از همان ابتدا جزء استراتژی‌های مرتبط به روند برقی‌سازی بنز بود و به همین دلیل هم EQE مبتنی بر GLC به عنوان یکی از اولین خودروهای الکتریکی دور بُرد است. اکنون شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 توسط این برند آلمانی معرفی شده و این برند یکبار دیگر نظرها را به سوی خود جلب می‌کند.

کراس‌اوور جدید مرسدس بنز، نوعی از سدان EQE براساس پلتفرم EVA2 است که از آن برای ساخت خودروهای بزرگتری مانند EQS و  شاسی‌بلند EQS استفاده می‌شود. شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 در کارخانه آلاباما و در کنار برادر بزرگتر خود یعنی EQS به تولید رسیده و چهار نسخه 350 4Matic، EQE 350+، 500 و AMG دارد. ساخت این محصول در آمریکا به این معنی است که ایالات‌متحده اولین کشوری خواهد بود که این خودرو در آن عرضه شده و از ابتدای سال آینده مرسدس بنز EQE 2024 در دسترس است.

پلتفرم EVA2 و شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

بگذارید بحث در رابطه با محصول جدید مردس را با پلتفرم EVA2 آغاز کنیم. این پلتفرم یک معماری الکتریکی ماژولار بوده که به شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 اجازه می‌دهد تا روی فاصله محوری نسبتاً کوتاه 3,03 متر و با طول کلی 4,86 متر قرار بگیرد. با کمال تعجب باید گفت که اعداد مزبور در نمونه سدان EQE بیشتر است؛ اگر چه در زمینه ارتفاع با نوع شاسی‌بلند خود و عدد 1,68 متر نمی‌تواند رقابت کند. برآمدگی‌های خمیده و خط سقف بلند را باید از ویژگی‌های مرسدس بنز EQE 2024 شاسی‌بلند دانست.

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

اگر چه شباهت‌های زیادی بین شاسی‌بلند EQE 2024 با سایر خواهران و برادران آن وجود دارد, اما پنل جلو پنجره مشکی براق و چراغ‌های عقب آن بسیار معمولی‌تر به نظر می‌رسد. خط شخصیت نسبت به سدان‌های EQE و EQS قوسی افقی‌تر دارد و پیشانی خودرو خیلی مخروطی شکل نیست. بدنه در کناره‌ها صاف به نظر رسیده و چین و چروکی ظریف در قسمت عقب دیده می‌شود که باید گفت ادامه‌ای جسورانه به عنوان جانشین خطوط سدان EQE است. به طور کلی EQE شاسی‌بلند بسیار خوب به نظر رسیده و کمتر کسی است که ظاهر جذاب و بازار پسند آن را نقد می‌کند.

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

در کف شاسی‌بلند EQE 2024 باتری‌هایی با ظرفیت 90,6 کیلووات ساعت پنهان شده‌اند. براساس تخمین مرسدس این شاسی‌بلند با هر بار شارژ براساس استاندارد WLTP حدود 550 کیلومتر را طی می‌کند و این رقم در استاندارد EPA حدود 482 کیلومتر است. به دلیل ارتفاع و آیرودینامیک این کراس‌اوور خبری از پیمایش مسافت 600 کیلومتری نسخه سدان نیست. با این وجود شاسی‌بلند EQE از شارژ سریع 170 کیلوواتی DC پشتیبانی کرده و امکان شارژ شدن باتری آن از 10 تا 80 درصد، فقط در 32 دقیقه ممکن خواهد شد. مرسدس می‌گوید اگر از شارژر 240 ولتی خانگی شاسی‌بلند EQE 2024 استفاده شود؛ 10 تا 100 درصد شارژ باتری‌های این خودرو 9,5 ساعت به طول می‌انجامد.

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

در نسخه EQE 350+ شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 یک پیشرانه الکتریکی در عقب با قدرت 288 اسب بخار و گشتاور 565 نیوتن‌متر وجود دارد. این در حالی است که در نسخه 350 4Matic چهار چرخ متحرک، یک پیشرانه دیگر روی محور جلو قرار می‌گیرد؛ اما از نظر قدرت با نسخه دیفرانسیل عقب یکسان است. در نمونه 500 شاسی‌بلند EQE 2024 به شکل استاندارد از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده شده و مجموع قدرت پیشرانه‌ها 536 اسب بخار به همراه گشتاور 858 نیوتن‌متر است. جای تعجب دارد که چرا نسخه تک موتور EQE 350+ و EQE 500 شاسی‌بلند، قدرت بیشتری نسبت به همتایان سدان EQE دارند؛ اما گشتاور آنها یکسان است؟!

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

رینگ‌های 21 اینچی به شکل استاندارد در دسترس است و نمونه 22 اینچی آنها را باید سفارش داد. لاستیک‌ها از نوع میشلین پایلوت اسپرت EV با طراحی خاص به همراه چسبندگی کمتر و کار آمدی بیشتر هستند. نسخه AMG دارای فرمان استاندارد 9,0 درجه عقب بوده و چرخش در گوشه‌ها را آسان‌تر می‌کند.

تمام ویژگی‌های مزبور در نسخه AMG با جلوپنجره‌ای شبیه به خودروهای احتراقی و سپرهایی تهاجمی برای کاهش برخورد با هوا و افزایش سرعت در دسترس بوده و در داخل آن نیز از چرمی ویژه و روکش‌هایی منحصر به فرد برای صندلی‌ها استفاده می‌شود.

کابین مرسدس بنز SUV EQE 2024

محیط داخلی EQE استاندارد و نسخه AMG آن برای هرکسی که تجربه سواری با سدان EQE را دارد؛ فضایی آشنا خواهد بود. یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 12,8 انیچی به همراه صفحه کیلومتر دیجیتالی 12,3 اینچی استاندارد در این خودرو وجود دارد. با انتخاب تریم Hyperscreen و طراحی داشبورد شیشه‌ای تمام عریض، ابعاد صفحه نمایش مرکزی به 17,7 اینچ رسیده و یک صفحه نمایش لمسی 12,3 اینچی در اختیار سرنشین قرار می‌گیرد. برای اولین بار در سری EQ، مالک خودرو در صورت عدم استفاده از نمایشگر، می‌تواند تصاویر خود را در درون نرم‌افزار آن اپلود کرده و از آنها به عنوان تصویر پس زمینه استفاده کند.

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 از همتای سدان خود به لطف بدنه عمودی و باتری‌های کف، بسیار راحت‌تر است. در قسمت عقب یک پیشرفت چشمگیر رخ داده و فضای سر سرنشینان حدود 3 سانتی‌متر بیشتر شده است. صندلی‌ها راحتی زیادی دارند و پنجره بلند و مربعی شکل عقب باعث کاهش ترس و فوبیا سرنشینان می‌شود.

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

فضای بار نیز از EQE سدان بهتر است؛ اما نسبت به رقبا اوضاع خوبی ندارد. اگر همه صندلی‌های عقب SUV EQE 2024 را بخوابانید؛ فضای باری معادل با 1676 لیتر فراهم می‌شود که این رقم بسیار کمتر از آئودی E-Tron است.

زمان عرضه و قیمت

شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024

مرسدس انتظار دارد که اولین شاسی‌بلندهای EQE در نیمه اول سال 2023 به نمایندگی‌های این کمپانی بروند و در ابتدا مدل‌های 350 4Matic، EQE 350+ و 500 عرضه شوند. نسخه AMG شاسی‌بلند مرسدس بنز EQE مدل 2024 چند ماه بعد وارد بازار خواهد شد. قیمت هنوز به درستی مشخص نیست؛ اما ما انتظار داریم که فروش با قیمت پایه و با ارزش 75 هزار دلار شروع شده و در نوع AMG قیمت به 120 هزار دلار برسد.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.