معرفی مک لارن GTS جدید ۶۲۶ اسب بخاری
گرند تور بی همتا منتشر شده در ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰
مک لارن GTS

مک لارن از مدل ۲۰۲۴ سوپر اسپرت GTS با قدرت ۶۲۶ اسب بخار و کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی رونمایی کرد. این خودرو بیش از ۲۰۸ هزار دلار قیمت دارد.

به گزارش خودروم، مک لارن در سال ۲۰۱۹ مدل GT را عرضه کرد. اکنون این سوپر اسپرت ساز مطرح، مک لارن GTS جدید را با مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها به عنوان گزینه‌ای بهتر از گرند تور روایی خود معرفی نمود. به گونه‌ای که اکنون در کمتر از چهار ثانیه می‌توانید به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید.

کاربردی‌ترین سوپر اسپرت مک لارن

در عقب شیشه‌ای این خودرو به شکل الکتریکی باز می‌شود و شما به فضای باری ۴۱۹ لیتری دسترسی دارید. ضمن اینکه ۱۵۰ لیتر فضای ذخیره‌سازی دیگر در صندوق عقب وجود دارد. مک لارن با احتساب مجموع فضای بار ۵۷۰ لیتری GTS جدید، این خودرو را کاربردی‌ترین سوپر اسپرت موجود نسبت به هزینه پرداختی می‌داند. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو نیز باید به ترمزهای سرامیکی کربن و دمپرهای تطبیقی اشاره نمود. این ویژگی فاصله خودرو نسبت به زمین را در صورت فعال یا غیر فعال بودن از ۴,۳ تا ۵,۱ اینچ تغییر می‌دهد.

مک لارن GTS

سبک مثل مک لارن GTS

مک لارن GTS جدید در سال ۲۰۲۴ هنوز هم ابر خودرویی مناسب و حتی قدرتمندتر از گذشته است. این خودرو به موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز بوده و با ۱۴ اسب بخار اضافی نسبت به گذشته، در مجموع ۶۲۶ اسب بخار قدرت دارد. ضمن اینکه ما شاهد کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی آن و رسیدن به رقم ۱,۵۲۰ کیلوگرم برای مک لارن جی تی اس ۲۰۲۴ هستیم. این اتفاق به دلیل بکارگیری پنل سقفی جدید از فیبر کربن بازیافتی همراه با همراه با ساختار کربنی بالای عقب خودرو رخ می‌دهد.

البته مهره‌های تیتانیومی سفارشی نیز ۳۵ درصد سبک‌تر از پچ و مهره‌های رینگ‌های استاندارد بوده و در کاهش وزن این خودرو تأثیرگذار هستند. اکنون می‌توان از آنها برای رینگ‌های آلیاژی ۱۰ پره دو رنگ توربین با تایرهای سبک وزن و سفارشی پیرلی P Zero استفاده کرد. رنگ خاکستری لاوا نیز برای نخستین بار بر روی بدنه GTS نقش می‌بندد و روکش صندلی نیز از چرم آنیلین سافتگرین با دوختی همرنگ و الگوهای دوگانه است.

سریع‌تر از گذشته

با وجود ماهیت و تمرکز بر روی مفهوم GT، سوپر اسپرت خاص این خودروساز هنوز هم بسیار سریع است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳,۱ ثانیه است. ضمن اینکه جی تی اس ۲۰۲۴ در ۸,۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز ۳۲۶ کیلومتر در ساعت بوده و پیشرانه V8 حداکثر ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. ضمن اینکه نیرو توسط گیربکس سکوئنشل یا متوالی SSG هفت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مک لارن در حال حاضر پذیرش سفارش این خودرو را آغاز نموده و احتمالاً قیمتی بیش از ۲۰۸ هزار دلار باید برای آن متصور شد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.