لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ و بازشت پس از ۱۳ سال
رستاخیز ایتالیایی منتشر شده در ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
2024 Lancia Ypsilon

لانچیا پس از ۱۳ سال و به لطف استلانتیس با اپسیلون جدید و الکتریکی از گور برخواست. اپسیلونی که برخلاف گذشته بسیار بروز بوده و در سراسر اروپا به فروش می‌رسد.

به گزارش خودروم، هرگز فکر نمی‌کردیم که دوباره این روزها را ببینیم؛ اما واقعاً ما با یک لانچیا جدید روبرو هستیم. استلانتیس پس از تشکیل و ادغام با FCA و PSA گستره مدیریت خود بر روی ۱۴ برند مختلف خودروسازی را اعمال کرد. این به معنی فرصتی خاص برای برند ایتالیایی به منظور ترمیم وجهه نام تجاری خود در جهان بود. بنابراین لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ برای این خودروساز ایتالیایی حکم تولد دوباره را دارد.

لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴

اپسیلون جدید اولین خودروی برقی لانچیا است. البته این محصول در نوع هیبرید ملایم با موتورهای بنزینی هم وارد بازار می‌شود. این هاچبک ساب کامپکت دارای پلتفرم CMP بوده و ساختار آن مشابه پژو ۲۰۸ است. اما از ظاهر و طراحی متفاوتی در اپسیلون استفاده می‌شود. برخی از شاخصه‌های ظاهری اپسیلون را برای اولین بار در کانسپت Pu+Ra HPE دیده‌ایم.

لانچیا شکل چراغ‌های جلو و عقب را نمادی از خودروهای رالی می‌داند. چراغ‌های دایره شکل عقب ما را به یاد استراتوس می‌اندازند. علاوه بر این استلانتیس از گرافیکی Y مانند در چراغ‌ها استفاده می‌کند. دیلایت‌ها نیز اشکالی مشابه با چراغ‌های اصلی دارند. برای زیباتر شدن لانچیا اپسیلون ۲۰۲۴ شاهد استفاده از روکش مشکی و براق برای قوش گلگیرها، آینه‌های جانبی و ستون‌های عقب هستیم.

البته تصاویری که می‌بینید مرتبط به نمونه سفارشی و ویژه این خودرو است. نسخه مزبور محدود بوده و با همکاری یکی از تولیدکنندگان مبلمان ایتالیایی درجه یک توسعه می‌یابد. بنابراین نمونه نهایی اپسیلون جدید کوچک‌تر بوده و زیبایی نمونه موجود در تصاویر را ندارد. در مقایسه با پژو ۲۰۸ از دستگیره‌های معمولی عقب استفاده می‌شود. اما لانچیا این دستگیره‌ها را در ستون C قرار می‌دهد.

محیط داخلی اپسیلون جدید فاصله زیادی با پسر عموی فرانسوی خود دارد. در نسخه ۲۰۲۴ لانچیا اپسیلون دو نمایشگر را خواهیم دید. خوشبختانه دکمه‌های فیزیکی برای دسترسی سریع‌تر به کنترل سیستم تهویه مطبوع و… وجود دارند. اندازه هر کدام از نمایشگرها ۱۰,۲۵ اینچ است. لانچیا یک پد شارژ بی‌سیم، سه درگاه UCB-C، قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی را برای این محصول در نظر می‌گیرد. سیستم صوتی سفارشی، نورپردازی محیطی و فیلتر مخصوص هوا نیز از دیگر ویژگی‌های اپسیلون جدید هستیند.

مشخصات فنی لانچیا اپسیلون جدید

لانچیا اپسیون ۲۰۲۴ برقی پیشرانی در جلو دارد. این موتور ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ارغام مزبور با نمونه برقی پژو ۲۰۸ یکسان هستند. این خودرو به باتری ۵۱ کیلووات ساعتی مجهز بوده و شعاع پیمایش آن ۴۰۳ کیلومتر با یکبار شارژ است. این ترکیب موتور الکتریکی و باتری را در یک محصول دیگر از استلانتیس یعنی اوپل کورسا برقی هم شاهد هستیم.

لانچیا اپسیلون جدید از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴,۰۸، ۱,۷۶ و ۱,۴۴ متر اندازه دارد. وزن این نسخه ۱,۵۸۴ کیلوگرم بوده و احتمالاً این رقم در نمونه هیبرید ملایم کاهش می‌یابد. ضمن اینکه باتری اپسیلون جدید را می‌ـوان با استفاده از شارژ سریع در ۲۴ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ نمود.

برنامه‌های لانچیا برای آینده

اپسیلون قدیمی فقط در ایتالیا به فروش می‌رسید. اما جایگزین آن در بیش از ۷۰ نمایندگی در سراسر اروپا قابل سفارش خواهد بود. بلژیک و هلند تا اواسط سال جاری میلادی میزبان آن هستند. فرانسه، اسپانیا و آلمان نیز تا سال ۲۰۲۵ باید منتظر اپسیلون جدید باشند. پس از عرضه این خودرو، بازگشت لانچیا در سال ۲۰۲۶ سرعت می‌گیرد. در آن زمان خودرویی دیگر به نام گاما توسط این برند ایتالیایی معرفی می‌شود. محصولی که بر روی پلتفرم STLA مدیوم استلانتیس توسعه می‌یابد. در سال ۲۰۲۸ نیز باید منظر مدل دلتا به عنوان هاچبکی کوچک باشیم. هر دو مدل مزبور الکتریکی هستند.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.