لانچیا در مراسمی علاوه بر معرفی لوگو و هویت بصری جدید خود از کانسپت و خودروی مفهومی جدیدی به عنوان الهام بخش محصولات آینده خود رونمایی کرد.
به گزارش خودروم، برند لانچیا تا حد زیادی حیات خود را مدیون تغییر نام محصولات مالک خود به نام فیات کرایسلر اتومبیل بوده و اکنون هم زیر مجموعه گروه خودروسازی استلانتیس است. این برند 116 ساله بریتانیایی به تازگی از لوگو و کانسپت مفهومی جدید خود رونمایی کرده و قول داده است که این اقدامات اولین گامهای آن برای ایجاد یک رنسانس در این برند خاطرهساز باشد.
کانسپت لانچیا Pu+Ra Zero جدیدترین دست آورد این خودروساز بریتانیایی و الهام بخش طراحی محصولات آینده این برند خواهد بود. نام آن ترکیبی از کلمات pure و radical به معنی خالص و رادیکال است. هدف از طراحی این خودرو استفاده از عناصر نرم و صاف مدلهای اورلیا و فلامینی به همراه عناصر سخت و زاویهدار مدل استراتوس و دلتا است. در جلو این کانسپت علامتی نورپردازی شده به شکل Y وجود دارد که لانچیا آن را کالیس نامیده است. این شرکت نماد کالیس و کانسپت مزبور را به عنوان بخشی از ایده اصلی محصولات آینده خود در نظر میگیرد.
در عقب از چراغهای گرد و برگرفته از استراتوس استفاده شده و مدلهای جدید این ویژگی ظاهری را دارند. یک دهانه دایرهای روی سقف وجود دارد؛ اما کانسپت لانچیا Pu+Ra Zero کابین ندارد. لانچیا فضای داخلی این مدل را با الهام از سبک مبلمان ایتالیایی در نظر گرفته و در نظر دارد از اشکال ساده و ایدهای برای عدم استفاده از رنگ استفاده کند.
لوکا ناپولیتانو، مدیرعامل لانچیا میگوید: «عصر جدید لانچیا امروز با یک لوگوی جدید و چشماندازی از طراحی محصولات آن در آینده آغاز میشود. ما اولین وسیله نقلیه جدید لانچیا، یعنی اپسیلون جدید را براساس کانسپت Pu+Ra Zero معرفی خواهیم کرد. یک تجسم و مانیفست سه بعدی و الهام بخش برای خودروهایی که بین سالهای 2024 و 2028 به بازار عرضه میشوند».
لانچیا اپسیلون جدید اولین لانچیایی است که از لوگوی جدید و بروز این برند استفاده میکند. طراحی لوگوی جدید عمدتاً از روی نسخه 1957 آن الهام گرفته شده است. نام برند با فونت ساده نوشه شده و حروف به شکل دایره مانند بوده و یک خط عمودی از سمت چپ عبور میکند.
لانچیا قصد دارد هر دو سال یک بار و از سال 2024 یک مدل جدید معرفی کند. تا سال 2028 این برند کاملاً الکتریکی خواهد شد. لانچیا به دنبال بازگشایی 100 نمایشگاه جدید در اروپا بوده و به فکر راهاندازی سیستمی برای فروش و پشتیبانی آنلاین محصولات خود است.