معرفی کیا پیکانتو 2024 با ظاهری خشن
تغییر به سبک آینده منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
کیا پیکانتو 2024

کیا نسل جدید پیکانتو را با نمایش نسخه جی تی لاین به همراه چهره‌ای خشن و متفاوت معرفی کرد. پیکانتو جدید از موتور بنزینی 1 و 1,2 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند.

به گزارش خودروم، استقبال از کراس‌اوورها، اسیووی‌ها و سطح A بازار خود در اروپا در حال کاهش است. با این حال هنوز چند برند مشتاق فروش هاچبک‌های کوچک هستند. از جمله آنها باید به تویوتا و مدل آیگو ایکس اشاره کرد. اما کیا با سرمایه‌گذاری مجدد برای ساخت پیکانتو جدید به دنبال تبدیل به بازیکنی تأثیرگذار در کلاس هاچبک‌ها است. به همین منظور هم معرفی کیا پیکانتو 2024 با ظاهری خشن و تریم پرچمدار جی تی لاین را در دستور کار قرار داد. خودرویی که دستخوش تغییراتی بزرگ بر روی بدنه است. اما کابین آن هنوز هم برای ما آشنا خواهد بود.

کیا پیکانتو 2024

چهره جلوی پیکانتو 2024 کاملاً پیچیده است. چون اتفاقات زیادی در این نقطه رخ می‌دهد. به وضوح می‌توان دید که از زبان طراحی مدل نیرو برای ساخت پیکانتو جدید و خلق ظاهری زیبا استفاده کرده‌اند. چراغ‌های جلو به شکل عمودی در هم تنیده هستند. در وسط نیز نواری LED درست در بالای جلوپنجره معروف به پوزه ببر قرار دارد. عین همین داستان در عقب تکرار می‌شود. چون در این بخش هم چراغ‌ها عمودی بوده و از طریق نوار LED به یکدیگر متصل هستند.

کیا پیکانتو 2024

اما با وجود تمام این حرکات، سپر جلو بسیار شلوغ به نظر می‌رسد. در نسخه جی تی لاین هم دیفیوزری برجسته در عقب باعث تهاجمی‌تر شدن چهرۀ محصول کوچک کیا می‌شود. اما ذات این محصول به هیچ وجه اسپرت نیست. در واقع کیا پیکانتو 2024 فقط برای رانندگی در شهر مناسب خواهد بود. در نسخه پایه از رینگ‌های 14 اینچ استفاده می‌شود. نمونه‌های بالاتر را می‌توان با رینگ‌های 15 یا 16 اینچی سفارش داد. همچنین با پرداخت مبلغ اضافی امکان سفارش سانروفی کوچک برای پیکانتو جدید فراهم خواهد شد.

کیا پیکانتو 2024

برخلاف بازسازی گسترده بدنه، کابین کیا پیکانتو جدید تغییرات ظریفی نسبت به مدل قبلی دارد. در این بخش از نمایشگر لمسی هشت اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌شود. همچنین جلو آمپری دیجیتالی پیش روی راننده خواهد بود. کنترل‌های جداگانه‌ای نیز برای سیستم تهویه مطبوع وجود دارد. نمونه جی تی لاین دارای فرمانی تخت با گرمکن است. این ویژگی را در کلاس A کمتر می‌بینیم.

مشخصات فنی پیکانتو 2024

کیا پیکانتو 2024

پیکانتو 2024 پدال کلاچ دارد! چون این خودرو با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه می‌شود. در حال حاضر اطلاعی در رابطه با موتور نداریم. اما می‌دانیم که کیا پیکانتو جدید از موتور بنزینی 1 و 1,2 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند. همچنین احتمالاً گیربکس AMT نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. مهندسان کیا موتورهای مزبور را بهینه کرده‌اند. بنابراین عملکردی بهتر و سبزتر را نسبت به گذشته شاهد خواهیم بود.

پیکانتو جدید با وجود کوچک بودن خود تجهیزات ایمنی مختلفی مانند سیستم نظارت بر نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، سامانه کنترل در خط حرکتی و سیستم هشدار توجه راننده دارد. در هر حال هیوندای بخش A را رها نمی‌کند. چون این خودروساز بزودی نسل بعدی i10 را وارد بازار خواهد کرد. سوپر مینی i20 و هاچبک کامپکت i30 نیز همچنان تولید می‌شوند. بنابراین تولید کیا ریو و سید هم ادامه دارد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.