کیا EV9 ؛ تلوراید الکتریکی آمد!
شاسی بلندی سه ردیفه منتشر شده در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۲
کیا EV9

تصاویر و جزئیاتی از طراحی مدل تولیدی کیا EV9 یا تلوراید برقی منتشر شد. کیا ای وی 9 بزودی معرفی می‌شود. هنوز مشخصات فنی این خودرو اعلام نشده است.

به گزارش خودروم، خودروسازان جهان بدنبال ساخت محصولات الکتریکی هستند. به همین دلیل هم ما شاهد تولید کراس‌اوورهای کوچک، سدان‌های لوکس و چند وات بار برقی هستیم. در حال حاضر بخش‌های مختلفی از بازار بدون حضور خودروهای کاملاً برقی به حیات خود ادامه می‌دهند. شگفت انگیزترین مورد آن را باید عدم وجود کراس اوورهای سه ردیفه برقی از برندهای اصلی دانست. به همین منظور کیا EV9 وارد بازار می‌شود.

کیا EV9

کیا ای وی 9 رویکد محافظه‌کارانه برند کره‌ای را برای ورود به بخش جدیدی از بازار نشان می‌دهد. یک شیره قوی برای آغازی جدید را شاهد هستیم. کیا جزئیات فنی اولین خودروی الکتریکی سه ردیفه خود را فاش نمی‌کند. بنابراین باید تا مارس سال جاری و معرفی رسمی و دیجیتالی EV9 منتشر بود. رویدادی که تمام رسانه‌های مطرح جهان را به دفتر رسانه‌ای کیا واقع در سئول کره جنوبی می‌کشاند. خوشبختانه امکان بازدید از نمونه اولیه و نزدیک به مدل نهایی وجود دارد.

طراحی بیرونی

کیا EV9 را باید در کنار کانسپت نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2021 قرار داد. تشخیص تفاوت‌ها با نمونه تولیدی بسیار دشوار است. لبه‌ها بسیار ظریف هستند. قوس گلگیرها قابل توجه است. چراغ‌های جلو نمونه‌ای توسعه یافته از کانسپت هستند. ولی شکل و شمایل اصلی کانسپت ای وی 9 را تقریباً بدون تغییر نسبت به نمونه تولیدی می‌بینیم. حتی پوزه ببر کیا به نوع دیجیتالی بدل می‌شود. در واقع ما با یک ببر دیجیتالی روبرو هستیم.

کیا EV9

از نورپردازی برای تزئین سپر استفاده می‌شود. چراغ‌های جلوی باریک و عمودی به یکدیگر متصل هستند. این ویژگی شبیه به نسخه تولیدی تلوراید است. خط شخصیتی مستقیم به همراه خطوطی مانند فلش در انتهای خودرو می‌بینیم. همچنین از خطو شخضیت مثلثی با ترکیب لبه‌های انتهای بدنه و قوس گلگیرهای جلو و عقب استفاده می‌شود. طراحی رینگ‌ها بسیار گرافیکی است. به طور کلی بدنه اصلی رینگ‌ها برجسته است. خودرو ساختاری مربعی دارد. ولی کیا EV9 را با بکارگیری خطوط مثلثی تزئین می‌کند. طراحی چراغ‌های عقب تقریباً مانند کانسپت هستند. در عقب هم شبیه به خودروهای مفهومی است.

کیا EV9

بزرگترین ایراد ممکن به درهای عقب باز می‌گردد. ای وی 9 تولیدی چینشی معمولی‌تر از نسخه کانسپت دارد. با این حال شباهت موجود با مدل مفهومی و الهام از تلوراید الکتریکی شگفت انگیز به نظر می‌رسد. کیا EV9 به سمت تولید حرکت می‌کند. این خودرو دیگر تسلیم نخواهد شد.

طراحی داخلی

کابین هم رویکردی مشابه و تکامل یافته از نسخه کانسپت است. بر روی داشبورد از فضای موجود برای قرار دادن بهتر دو نمایشگر 12,3 اینچی استفاده می‌شود. کیا چند سال از این شیوه برای تولید خودروهای خود استفاده می‌کند. داشبورد شمایلی قفسه مانند دارد. دکمه‌های لمسی خازنی برای کنترل صفحه نمایش بر روی آن قرار دارند. فضای باز جلوی کنسول مرکزی بر باطن الکتریکی خودرو تاکید می‌کند.

کیا EV9

فرمان برخلاف نسخه مفهومی طراحی معمولی دارد. اما از برخی ویژگی‌ها مانند پره‌های افقی دوقلو استفاده می‌کند. صندلی‌ها پشتی مشبک و بسیار راحتی دارند. طراحی صندلی‌ها شبیه محصولات ولوو و کاملاً جذاب است. صندلی‌های عقب نیز به خوبی طراحی شده‌اند. در نمونه اولیه از صندلی کاپیتانی در دردیف دوم استفاده می‌شود. این صندلی‌ها قابلیت چرخش 180 درجه‌ای دارند. در واقع آنها به سمت عقب برگشته و ارتباط با سرنشینان ردیف سوم را آسان‌تر می‌کنند. این صندلی‌ها 90 درجه خوابیده و امکان رفت و آمد به ردیف سوم را آسان‌تر می‌کنند. ردیف سوم باری مسافران بزرگسال و برخلاف تلوراید فعلی به اندازه کافی جادار است.

مشخصات فنی احتمالی

همان طور که گفتیم، کیا جزئیاتی در رابطه با مشخصات فنی EV9 ارائه نمی‌کند. اما در صورت پذیرش مبتنی بودن این خودرو براساس پلتفرم E-GMP همه چیز فرق می‌کند. بنابراین ما می‌توانیم چند فرضیه داشته باشیم. اول اینکه ای وی 9 معماری 400 و 800 ولتی با شارژر DC دارد. نسخه دو و تک موتوره ان در دسترس خواهد بود. با این حال افزایش اندازه EV9 منجر به استفاده از باتری بزرگتری می‌شود.

در هر حال باید منتظر هفته‌های پیش روی خود باشیم. چون کیا تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی رسماً از این محصول رونمایی می‌کند. احتمال حضور این خودرو در نمایشگاه خودروی نیویورک هم وجود دارد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.