معرفی آکورا ZDX برقی با قیمت 60 هزار دلار
لوکس و خاص منتشر شده در ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۹
آکورا ZDX برقی

آکورا شاسی بلند ZDX برقی را با قیمت پایه 60 هزار دلار معرفی کرد. این خودرو حداقل بر روی کاغذ رقیبی سر سخت در برابر برقی‌های BMW و مرسدس بنز است.

به گزارش خودروم، آکورا کمی دیر وارد رقابت‌های موجود برای عرضه خودروهای الکتریکی شد. اما امروز آکورا ZDX مدل 2024 برقی به عنوان اولین خودروی کاملاً برقی این خودروساز لوکس معرفی می‌شود. این خودرو طراحی شیک و کابینی پیشرفته داشته و با توجه به اعداد و ارقام مرتبط به آن رقیبی در برابر خودروهای الکتریکی بی ام و و مرسدس بنز بر روی کاغذ خواهد بود.

مشخصات فنی آکورا ZDX برقی

آکورا ZDX 2024 برقی نسخه‌های مختلفی دارد. مدل پایه آن یعنی A-Spec بر اساس پلتفرم آلتیوم جنرال موتورز و مشترک با شورولت لیزر برقی است. این خودرو به باتری 102 کیلووات ساعتی مجهز بوده و دو نوع تک یا دو موتور الکتریک دارد. حداکثر قدرت نسخه پایه ZDX حدود 340 اسب بخار با شعاع پیمایش 523 کیلومتر در نسخه تک موتور و 506 کیلومتر در نمونه دو موتور است.

آکورا ZDX برقی

آکورا ZDX برقی از شارژ سریع DC با توان 190 کیلووات ساعت پشتیبانی می‌کند. این یعنی در کمتر از 10 دقیقه، انرژی لازم برای پیمایش 130 کیلومتر مسافت تأمین می‌شود. به گفته آکورا امکان سفارش و نصب شارژر خانگی این برند با امکان فوق برای مشتریان آن وجو دارد. بهترین نسخه تایپ S نام دارد. این نمونه عنوان قوی‌ترین شاسی بلند آکورا تاکنون را یدک می‌کشد. زیرا مجموع قدرت دو موتور آن 500 اسب بخار بوده و از باتری 102 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. شعاع پیمایش این نسخه 463 کیلومتر است.

آکورا ZDX برقی

آکورا توزیع وزن 50 به 50 را برای پلتفرم ZDX برقی در نظر گرفته است. سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم با دمپرهای تطبیقی و ترمزهای 15.6 اینچی برمبو با شش پیستون در دسترس هستند. در نمونه تایپ S می‌توان تایرهای تابستانی با کیفیتی بالا به همراه رینگ‌های مشکی رنگ را سفارش داد.

طراحی و ساختار

آکورا ZDX برقی

از نظر بصری ZSX برقی کمی تا قسمتی شبیه به فست بک اصلی سال 2010 است. شکل همیشگی شاسی بلندهای این برند به همراه رینگ‌های 20 یا 22 اینچی حفظ می‌شوند. نمای جلویی را نیز با الهام از کانسپت آکورا Precision برقی ساخته‌اند. جلو پنجره برجسته و سه بعدی، چراغ‌های جلو شیک Jewel Eye و تزئیناتی با لامپ LED از جمله ویزگی‌های این خودرو هستند. خریداران امکان سفارش ZDX برقی در چند رنگ جدید را دارند. از نظر ابعاد نیز باید گفت که نمونه برقی نسبت به نسخه بنزینی MDX کمی کوچکتر است.

امکانات و قیمت آکورا ZDX برقی

درون کابین جلو آمپر 11 اینچی دیجیتال، نمایشگر 11,3 اینچی با رابط کاربری گوگل شامل Assistant و Maps، اتصال استاندارد اپل کارپلی، اندروید اتو، 18 بلندگو Bang & Olufsen با داکثر 14 کانال تقویتی و چهار بلندگو در هدلاینر به همراه یک ساب ووفر در دسترس هستند. از نظر ایمنی AcuraWatch در دسترس بوده و ترمز اضطراری جلو و عقب، نظارت بر نقاط کور با کمک فرمان و هشدار عابر پیاده در دسترس هستند.

آکورا ZDX برقی

آکورا ZDX برقی سال آینده تولید می‌شود. خریداران تا پایان سال 2024 نخستین نمونه‌های این خودرو را تحویل می‌گیردند. قیمت این خودرو بیش از 60 هزار دلار بوده و نسخه تایپ S آن 70 هزار دلار ارزش داد. برای مقایسه باید دانست که MDX با قیمت 51 هزار دلار در نسخه پایه و بیش از 67 هزار دلار در بهترین نسخه به فروش می‌رسد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.