بررسی اسکوتر یاماها فازیو ۲۰۲۳
توجه به کاربرد منتشر شده در ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
2023-yamaha-fazzio

اسکوترها نقش مهمی در شهرهای شلوغ ایفاء می‌کنند. بنابراین وسیله‌ای مانند یاماها فازیو ۲۰۲۳ با فناوری هیبرید ملایم خاص خود بسیار مورد توجه قرار دارد.

به گزارش خودروم، اسکوترها را خیلی به عنوان یک وسیله نقلیه مورد توجه قرار نمی‌دهند. مخصوصاً در کشورهایی مانند آمریکا که با وجود تمرکز بر زیر ساخت‌های حمل و نقل، موتورسیکلت‌ها پادشاهی می‌کنند. اما در بسیاری از کشورهای آسیا و اروپا، اسکوترها فراتر از وسیله‌ای برای حرکت بوده و مردم بسیاری از این وسایل نقلیه برای امرار معاش خود سود می‌ببرند. در کشور مانند فیلیپین دقیقاً این گونه بوده و به همین خاطر تعداد اسکوترها بسیار زیاد است. جایی که اسکوتر یاماها فازیو ۲۰۲۳ با خیال راحت به فروش می‌رسد.

به زبان ساده باید بگوئیم که مثلاً در کشوری مانند فیلیپین معابر کم عرض بوده و جمعیت بسیار فشرده است. در این حالت تنها وسایل نقلیه دو چرخ و کوچک برای عبور و مرور و غلبه بر ترافیک در هر ساعتی مناسب هستند. علاوه بر این اسکوترها را می‌توان به آسانی پارک نمود و هزینه نگهداری آنها بسیار پایین است. به همین خاطر تردد با وسایلی نظیر اسکوترو یاماها فازیو ۲۰۲۳ بسیار لذت بخش خواهد بود. وسیله‌ای که مقرون به صرفه، قابل اعتماد، کاربردی و زیبا است.

طراحی و کیفیت

یاماها یکی از بهترین موتورسیکلت‌سازان جهان بوده و همیشه مورد اعتماد علاقه‌مندان به این وسایل دوچرخ است. بنابراین نباید از خوش ساخت بودن فازیو ۲۰۲۳ تعجب نبود. بدنه زندگ بسیار مطلوبی دارد. نقاط جوش نیز بسیار مستحکم هستند. جلو آمپر، فرمان، دکمه‌ها و ترمزها نیز استحکام قابل قبولی دارند. شاید اسکوتری با این ابعاد به راحتی بر روی جاده‌های هموار تکان بخورد؛ اما فازیو سیستم تعلیق نسبتاً نرمی دارد. چرخ‌های کوچک ۱۲ اینچی این اسکوتر برای نگه داشتن شما در مسیری مستقیم و جاده‌های ناهوار در تلاش هستند. استایل این اسکوتر نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. طراحی آن با الهام از موتورسیکلت‌های قدیمی انجام شده و یاماها به خوبی وجه تمایز و منحصر به فرد بودن را برای این اسکوتر در نظر گرفته است.

کاربرپسند

یاماها به خوبی فلسفه وجودی اسکوترها را درک می‌کند. به همین خاطر نیز کاربری را مد نظر خود قرار می‌دهد. بنابراین به خوبی می‌توان از فضای موجود در زیر صندلی برای قراردادن وسایل ضروری استفاده کرد. این فضا چندان بزرگ نیست؛ اما برای قرار گرفتن یک کلاه ایمنی کافی است. یک جا لیوانی، یک سوراخ کوچک برای نگهداری اشیاء با ارزش و حتی پورت شارژ برای تلفن همراه نیز وجود دارد. در واقع فازیو همه امکانات کاربردی یک اسکوتر شهری و کارآمد را در خود جای می‌دهد و این امکانات ساده و پیش پا افتاده برای کاربران آن مفید هستند.

مشخصات فنی یاماها فازیو ۲۰۲۳

یاماها فازیو ۲۰۲۳ از موتوری با حجم ۱۲۵ سی‌سی بهره می‌برد. ما با یک موتور تک سیلندر مواجه هستیم. اما این پیشرانه تفاوتی ویژه دارد و باید به وجود فناوری هیبرید ملایم در این اسکوتر کوچک اشاره نمود. یاماها این فناوری را Blue Core Hybrid نامیده و از یک موتور ژنراتور هوشمند موسوم به SMG بهره می‌برد. این سامانه مانند همه سیستم‌های هیبرید معمولی فعالیت نکرده و به جای میل لنگ مستقیماً به موتور احتراقی متصل است. سیستم SMG موتور را روشن کرده و در این هنگام هیچ صدایی به گوش شما نخواهد رسید. موتور در دور آرام بوده و صدا خفه‌کن موجود در سمت راست موتور به خوبی عمل می‌کند.

این یعنی یاماها فازیو اسکوتری مناسب برای گشت شبانه و رفتن به محل کار بدون آزار همسایگان خواهد بود. در دورهای پایین SMG نقش اول را بازی می‌کند و موتور احتراقی در کنار آن به شتاب‌گیری شما کمک خواهد کرد. یاماها حداکثر قدرت فازیو را ۸.۳ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۱۰ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه اعلام می‌کند. اما حس و حال سواری با این اسکوتر به گونه‌ای است که انگار قدرت بیشتری در اختیار دارید.

سواری

2023-yamaha-fazzio

سواری با یاماها فازیو ۲۰۲۳ بسیار لذت بخش است. رکاب راحت بوده و دسته‌های بلند این اسکوتر کوچم از خم شدن بیش از حد آرنج شما جلوگیری می‌کنند. به هیمن خاطر نیز به راحتی می‌توانید وزن خود را در اطراف زین جابجا کنید. حداکثر سرعت این اسکوتر ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و با توجه به ابعاد کوچک و کاربری آن بسیار کافی به نظر می‌رسد.

قیمت و رقبا یاماها فازیو

2023-yamaha-fazzio

یاماها فازیو ۲۰۲۳ در کشوری مانند فیلیپین با قیمت ۱۶۵۰ دلار قابل خریداری است. این رقم قابل توجهی برای یک اسکوتر در بازاری مانند فیلیپین است. اما رقم مزبور به دلیل طراحی، فناوری و کیفیت فازیو است. اکنون این اسکوتر در کشورهایی مانند اندونزی، تایلند و هند هم عرضه می‌شود. از جمله رقبای فازیو باید به هوندا ADV ۱۵۰ و PCX ۱۵۰ و اسکوترهایی از برندی مانند Kymco اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.