بررسی کیا تلوراید 2023
مستطیل بزرگ! منتشر شده در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
کیا تلوراید

نسل 2023 شاسی بلند بزرگ و هفت نفره کیا تلوراید به تازگی در بازار جهانی قابل خریداری است. اما این خودرو چه ویزگی‌هایی دارد و کیا آن را با چه تغییراتی به دست مشتریان خود می‌رساند؟

به گزارش خودروم، شاسی بلندها به ویژه انواع خانوادگی و سه نفره آنها با ظاهری نسبتاً خشن و با تمرکز بر روی رانندگی آفرودی و نرم تا حد زیادی نظر تمام نسل‌ها را جلب می‌کنند. طبیعتاً این حقیقت در دهه 2020 به شکل واضح‌تری بروز خواهد کرد. زیرا خودروسازان گوناگون خودروهای آفرودی متمایزتری را وارد بازار می‌کنند. کیا تلوراید نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین خاطر در این متن شما بررسی کیا تلوراید 2023 را می‌خوانید.

برای رقابت با هوندا پایلوت اسپرت، فورد اکسپلوور تیمبرلاین و نیسان پتفایندر راک کریک قطعاً کیا تلوراید ایکس لاین با قابلیت‌هایی خاص و آفرودی وجود دارد. در سال 2023 پایلوت بدون تجهیزات اصلی همانند یک پتفایندر ساده است. اما نسخه ایکس لاین کیا تلوراید 2023 تقریباً به همان اندازه مورد توجه قرار دارد. با این حال کابین این خودروی خشن هنوز هم دارای طراحی مناسب بوده و از مواد و تجهیزاتی با کیفیت به عنوان پیشرو در ارائه سبکی از آرامش در کلاس خود مطرح می‌شود.

طراحی کیا تلوراید 2023

کیا تلوراید

در نسخه ایکس لاین تلوراید به عنوان بخشی از بروزرسانی میانی این خودرو، شاهد تغییرات اندکی بر روی بدنه هستیم. در عقب و جلو تغییراتی سبک از جمله روکش جدید سپر و اصلاح گرافیک چراغ‌های جلو و عقب را باید مورد توجه قرار دارد. اما در نسخه ایکس لاین مورد اشاره ما، بکارگیری روکش‌های مشکی براق نقش مهمی دارند. این عمل در کنار استفاده از لاستیک 20 اینچی مخصوص این نسخه و عناصر شش ضلعی داخل جلوپنجره از تلوراید شاسی بلندی زیباتر ساخته‌ است. روف ریل‌های روی سقف با رنگ مشکی تزئین شده‌ و ارتفاع سواری خودرو نیز برای بهبود چهره خشن نسخه ایکس لاین تلوراید چهار دهم اینچ بیشتر است. تنها باید نسبت به استفاده از رینگ 18 اینچی و لاستیک‌هایی معمولی نسخه ایکس پرو در نمونه ایکس لاین تلوراید 2023 ایراد گرفت.

کیا تلوراید

میزان تغییرات ظریف‌تری را در درون کابین نسخه ایکس لاین می‌بینیم. خطوط برجسته پشتی صندلی، تزئینات و دوختی با کیفیت در کنار چرمی مشکی رنگ توجه ما را جلب می‌کند. تزئینات چوبی و مات داشبورد بسیار زیبا هستند. نمایشگرهای دوگانه 2 اینچ بزرگتر از قبل بوده و حالا 12,3 اینچ ابعاد دارند. اما بروزرسانی‌های سخت افزاری شامل کابین تلوراید هم می‌شوند. کیا حالا از دریچه‌های هوای بهینه‌تر و فرمانی جدبد استفاده می‌کند. با وجود تمام تغییرات مزبور تلوراید هنوز هم یکی از جذاب‌ترین کابین‌های مجود در بین سایر رقبا را در اختیار دارد.

راحتی کیا تلوراید 2023

کیا تلوراید

یک سوم کابین تلوراید به دو صندلی بزرگ، مسطح و راحت اختصاص دارد. گرمکن و سردکن به همراه دیدی فراگیر، صندلی‌های خلبانی را به مکانی مناسب تبدیل کرده‌اند. صندلی ردیف سوم نیز گنجایش سه سرنشین را دارد. با این حال سرنشینان ردیف سوم باید افرادی با سن کم و قامتی کوتاه باشند. با وجود چرخ‌های 20 اینچی سواری سفتی شاهد هستیم. ولی فرمان در جاده‌های ناهموار پایدار و قابل پیش بینی است. صدای باد و لاستیک کمی شنیده می‌شود. البته صدایی بسیار سرگرم کننده و دلنشین نیز از زیرکاپوت شنیده می‌شود.

فناوری‌های کیا تلوراید 2023

کیا تلوراید

صفحه نمایش دوگانه 12,3 اینچی وضوح قابل قبولی داشته و رنگ‌های آن بسیار پر جنب و جوش است. نرم افزارهای کاربردی نیز به راحتی اجرا شده و روانی بسیار خوبی را شاهد هستیم. البته عدم وجود اپل کارپلی و اندروید اتو واقعاً جای بحث دارد. هر چند که کیا به این ضعف توسط سیستم عامل داخلی خودرو پاسخ می‌دهد. نمایشگر لمسی 10 اینچی نیز تاچ بسیار معقولی دارد. کیفیت سیستم صوتی مجهز به 10 بلندگوی هارمن کاردن نیز بسیار خوب بوده و صدایی قدرمند را می‌شنویم.

مشخصات فنی کیا تلوراید 2023

کیا در جریان بروزرسانی اخیر تلوراید موتور 3,8 لیتری V6 آن را به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک حفظ کرد. این پیشرانه 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه بدون صدای بسیار زیاد و با پدال گاز بلافاصله واکنش نشان می‌دهد. با درگیر شدن گیربکس نیز افزایش مداوم دورها و تعویض دنده سریع و نرم را شاهد هستیم. قدرت کامل پیشرانه تنفس طبیعی تلوراید به شکل شگفت انگیزی احساس می‌شود. اما به نظر ما هندلینگ در وضعیت متوسطی قرار دارد. افزایش ارتفاع تاثیر کمی در هندلینگ داشته و لاستیک‌های مشلین چسبندگی بیشتری بر سر پیچ‌ها خواهند داشت و فرمان و عملکرد آن هم قابل پیش بینی است.

ایمنی کیا تلوراید 2023

بهترین نسخه کیا تلوراید نسخه اس ایکس پرستیژ نام دارد. این تریم به طور کلی شامل ویژگی‌های نسخه ایکس لاین و ایکس پرو نیز می‌شود. در هر حال مجموعه‌ای از سامانه‌های مرتبط به ایمنی فعال در این محصول فعال هستند. در جاده سامانه Driving Assist 2 هفت شکل مختلف از برخورد با جلو را پیش بینی می‌کند. این فرایند شامل پیچیدن در تقاطع‌ها، تغییر خطوط، دوچرخه سواران و عابران پیاده می‌شود. دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی و… نیز در دسترس هستند. تلوراید اکنون 5 ستاره ایمنی موسسه NHTSA و برترین رتبه ایمنی IIHS را در اختیار دارد.

قیمت کیا تلوراید

برای خرید نسخه پایه تلوراید 2023 باید 37,255 دلار هزینه کرد. این مبلغ شامل 1,365 دلار هزینه حمل خواهد بود. در صورت تمایل به برخورداری از سیستم چهار چرخ متحرک باید 2,000 دلار اضافی در مدل پایه LX، S، EX و SX و SX پرستیژ پرداخت کنید. این ویژگی در نسخه ایکس لاین و ایکس پرو به صورت استاندارد وجود دارد. برای خرید نمونه SX پرستیژ نیز باید 51,955 دلار پرداخت کنید. نمونه ایکس لاین هم با قیمت 53,350 دلار به شکل پایه قابل سفارش گذاری خواهد بود.

مشخصات فنی چیست؟

موتوری 3,8 لیتری V6 با قدرت 291 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن متر که به گیربکسی 8 سرعته اتوماتیک متصل است.

قیمت چه قدر است؟

نسخه پایه با قیمت 37,255 دلار قابل خریداری است. برای در اختیار داشتن بهترین نسخه کیا تلوراید 2023 باید بیش از 53,350 دلار هزینه کرد.

1 دیدگاه

  1. رضایی گفت:

    پادشاه اس یوی های جهان. بهترین خودرو سال 2021 شد تلوراید

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.