بررسی کیا اسپورتیج 2023
نسخه X-Pro منتشر شده در ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج هیبریدی بسیار عالی است؛ اما نسخه X-Pro اسپورتیج 2023 بسیار چالش برانگیز بوده و شاید شما را پشیمان کند.

به گزارش خودروم، نسخه هیبریدی کیا اسپورتیج 2023 به دلایل مختلفی موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است. اسپورتیج هیبریدی پیشرانه‌ای بی صدا، نرم استایلی منحصر به فرد دارد و رانندگی با آن لذت بخش است. بنابراین نسخه یادشده را باید شایسته انتخاب شدن به عنوان یکی از برترین خودروهای سال 2022 دانست. اما ما در این متن به بررسی کیا اسپورتیج 2023 نسخه X-Pro می‌پردازیم.

این نسخه از نظر پیشرانه تفاوت‌هایی عمده با نسخه هیبریدی دارد. کیا اسپورتیج 2023 در نسخه X-Pro از موتور 4 سیلندر با حجم 2,5 لیتری و به شکل استاندارد استفاده می‌کند. ولی این خودرو مانند نسخه هیبریدی دوست داشتنی نیست و نمی‌تواند جایزه‌ای را به دست آورد. این نسخه از نظر کارایی ضعف‌هایی دارد و قیمت آن هم نزدیک به 40 هزار دلار است. بنابراین با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با نسخه X-Pro کیا اسپورتیج آشنا شوید.

طراحی کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج مدل 2023 ظاهر ساده‌ای دارد. نقطه قابل توجه قسمت جلو است. دو چراغ LED بومرنگی دور چراغ‌های جلوی الماسی شکل پیچیده که هر دو عنصر در جلوپنجره پوزه ببر کیا قرار دارند. چراغ‌های عقب نیز به همان اندازه زاویه‌دار هستند. در هر دو قسمت جلو و عقب چراغ‌ها LED به عنوان بخشی از تریم X-Pro در دسترس هستند. در این تریم تغییرات کوچکی در قسمت جلو را شاهد هستیم. ضمن اینکه برای در اختیار داشتن اسپورتیج با رنگ سبز جنگلی و سقف سیاه آبنوسی به همراه رینگ‌های 17 اینچی باید 395 دلار اضافه به کیا پرداخت کرد.

اسپورتیج 2023

اسپورتیج 2023 نسخه X-Pro ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین دارد و نسبت به نمونه‌های دیگر 381 میلی‌متر و درمجموع حدود 21 سانتی‌متر نسبت به سطح زمین ارتفاع دارد. همانند سایر محصولات کیا، بسیاری از موارد دوست داشتنی را در داخل کابین می‌بینیم. ترکیبی از مواد با کیفیت، بالای کنسول مرکزی را پوشانده و از تزئینات چوبی مات و واقعی بر روی پانل درها استفاده می‌شود. در برخی نقاط از پلاستیک خشک و تزئینات مشکی براق استفاده شده؛ اما می‌توان آنها را با توجه به عناصر زیبای کابین تحمل کرد. علاوه بر این پنل کنترل صفحه نمایش براق بوده و با لمس ساده آن می‌توان سیستم تهویه یا صدا را کنترل کرد. این قسمت به کاهش شلوغی کابین و دکمه‌ها کمک کرده و نیاز به دکمه‌های اضافی را کاهش می‌دهد.

راحتی کیا اسپورتیج 2023

از آنجایی که نسل پنجم اسپورتیج از نسل قبلی خود حدود 18 سانتی‌متر بزرگ‌تر است؛ فضای بار و سرنشین بیشتری در مدل 2023 می‌بینیم. دو صندلی جادار در جلو هستند و فضای سر و پای آنها بسیار مناسب است. صندلی‌های عقب هم فضای کافی و در حد و اندازه شاسی بلندهای این رده را دارد و مشابه با هیوندای توسان 2022 است. فضای بار ردیف دوم نیز نقطه قوتی برای اسپورتیچ 2023 است.

اسپورتیج 2023

از نظر کیفیت سواری، اسپورتیج حدی متوسط بین عالی و راحت دارد. شاسی به خوبی عمل می‌کند و کمی هم سرگرم کننده است. ناهمواری‌های سطح جاده از قبیل سرعت‌گیرها و… را نیز به خوبی جذب می‌کند. تنها نقطه ضعف نسخه X-Pro اسپورتیج 2023 در بخش راحتی، تایرهای آن هستند. این خودرو از لاستیک‌های 17 اینچی بخوردار بوده که در هنگام عبور از بزرگراه‌ها و افزایش سرعت، صدای بلندی در نتیجه تماس آنها با سطح جاده ایجاد می‌شود.

فناوری در کیا اسپورتیج 2023

اسپورتیج در نسخه پایه به صفحه نمایش لمسی 8 اینچی و جلو آمپری نیمه دیجیتال(صفحه نمایشی کوچک در میان عقربه‌های آنالوگی) مجهز است. در نسخه‌های بالایی مانند X-Pro از صفحه نمایش لمسی 12,3 اینچی زیبایی به همراه کلاستر دیجیتالی 12,3 اینچی استفاده می‌شود. هر دو صفحه نمایشگر یادشده به جدیدترین فناوری مرتبط با سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا مجهز هستند.

اسپورتیج 2023

سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا با نام Uvo مثل همیشه به خوبی عمل می‌کند. گرافیکی نئونی صفحه اصلی را پوشش داده و نمایشگر رادیویی nixie-tube بخوبی در برابر لمس انگشتان واکنش نشان داده و همچون تلفن‌های همراه هوشمند از سرعت بالایی برخوردار است. اما طبق معمول کیا فقط اپل کار پلی بی‌سیم و اندروید اتو را بر روی نمایشگر نسخه پایه قرار داده و هنوز خبری از نسخه بی‌سیم در تریم X-Pro نیست. کیا دکمه‌های کنترل صدا و تهویه مطبوع را با یک صفحه لمسی بسیار هوشمندانه جایگزین کرده و با فشار دادن یک دکمه دیجیتالی می‌توان بین دو عملکرد جابجا شد. البته این ویژگی خوب کار کرده و زیبا است؛ ولی بکارگیری آن در حین رانندگی کمی دشوار به نظر می‌رسد.

هندلینگ کیا اسپورتیج 2023

در بررسی کیا اسپورتیج 2023 نسخه X-Pro مشخص شد که نسخه هیبریدی این خودرو بی دلیل مفتخر به دریافت جوایز گوناگون نشده است. چون اسپورتیج X-Pro از موتور 4 سیلندر 2,5 لیتری با قدرت 187 اسب بخار و 241 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. عملکرد موتور یادشده خوب است؛ اما برای رسیدن به سرعت بالا در بزرگراه باید با تمام توان و به مدت زمانی نسبتاً طولانی پای خود را روی پدال گاز فشار دهید.

اسپورتیج 2023

نیروی پیشرانه توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های منتقل می‌شود. این گیربکس نسبت به جعبه دنده شش سرعته سال گذشته، دنده‌ها را سریع‌تر تعویض کرده و عملکرد نرم‌تری دارد. سیستم چهار چرخ متحرک به شکل سفارشی و با پرداخت هزینه اضافی در دسترس بوده و باعث افزایش چسبندگی خودرو می‌شود. در نظر دینامیکی چیز زیادی نمی‌توان نوشت؛ ولی اسپورتیج تعادلی قابل تحسین دارد و بین راحت و اسپورت، باید گفت که بیشتر به سمت اولی متمایل خواهد بود. اما فرمان به خوبی خودرو را کنترل کرده و سیستم تعلیق هم کاملاً پاسخگو است.

ایمنی کیا اسپورتیج 2023

مواردی از قبیل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط حرکتی، نگهدارنده خودرو در بین خطوط، سیستم کمکی نوربال به شکل استاندارد در تمام اسپورتیج‌ها وجود دارند. اما نسخه X-Pro کیا اسپورتیج 2023 و سایر تریم‌های بالاتر به جلوگیری از برخورد با روبرو، سیستم تشحیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، HDA و.. مجهز هستند.

اسپورتیج 2023

برای استفاده از HDA باید اسپورتیج کاملاً در بین خطوط باشد. این سامانه گاز و ترمز را به شکل خودکار و بسته به جریان ترافیک کنترل می‌کند. این یکی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های کمک رانندگی بوده و می‌توانید در این خودرو از آن استفاده کنید. رتبه ایمنی IIHS این خودرو نیز Top Safety Pick بوده و هنوز توسط NHTSA آزمایش نشده است.

قیمت کیا اسپورتیج 2023

نسخه پایه اسپورتیج با 1,295 دلار هزینه حمل با قیمت 27,285 دلار عرضه می‌شود؛ اما این نسخه تجهیزات زیادی ندارد. از طرفی برای خرید اسپورتیج 2023 با نسخه X-Pro و بالاتر باید بیش از 38,085 دلار پرداخت کرد. نسخه‌ای که تصاویر آن را می‌بینید با قیمت 38,555 دلار معامله شده و تقریباً تمام ویزگی‌های استاندارد را دارا است. نسخه X-Pro در مقایسه با سایر رقبا، اسپورتیج را با ارزش‌تر می‌کند.

اسپورتیج 2023

به عنوان مثال تویوتا راو 4 TRD آفرود با قیمت 38,410 دلار معامله شده و جیپ چروکی تریل هاوک 39,140 دلار قیمت دارد. اما در این میان هیوندای توسان XRT AWD با قیمت 35,005 دلار نسبت به اسپورتیج با صرفه‌تر است. در هر حال باید این نکته را ذکر کنیم که فاصله قیمتی 10 هزار دلاری بین اسپورتیج پایه و نسخه‌های بالاتر بسیار زیاد است. به همین خاطر خرید نسخه هیبردی با سواری بهتر و لاستیک‌هایی آرام گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023 نسخه X-Pro چیست؟

اسپورتیج X-Pro از موتور 4 سیلندر 2,5 لیتری با قدرت 187 اسب بخار و 241 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند

قیمت کیا اسپورتیج 2023 نسخه X-Pro چه قدر است؟

نسخه پایه اسپورتیج با 1,295 دلار هزینه حمل با قیمت 27,285 دلار عرضه می‌شود؛ اما این نسخه تجهیزات زیادی ندارد. از طرفی برای خرید اسپورتیج 2023 با نسخه X-Pro و بالاتر باید بیش از 38,085 دلار پرداخت کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.