بررسی جنسیس G90 مدل 2023
مجلل یعنی چه! منتشر شده در ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۵
جنسیس G90 مدل 2023

در این متن تصمیم داریم که جنسیس G90 مدل 2023 را بررسی کرده و نگاهی به این خودروی لوکس و مجلل بی‌اندازیم.

به گزارش خودروم، ما باید جنسیس را به خاطر زنده نگاه داشتن مدل G90 ستایش کنیم. این خودروساز می‌توانست به سادگی از کنار آن عبور کند و مشغول ساخت یک کراس‌اوور دیگر شود و منتقدین خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را بلاک کرده و همچنان به لجاجت‌های خود ادامه دهد! اما جنسیس دیگر فهمیده که وقتی بهترین خواهد بود؛ که بهترین‌ها را تولید کنید و به همین خاطر هم حاضر به کنار گذاشتن این خودرو نشد و اکنون جنسیس G90 مدل 2023 همه را حیرت‌زده کرده است.

البته اعداد فروش G90 مدل 2023 در بازاری مانند ایالات‌متحده آمریکا به شکل کاملاً واضحی بیانگر مشکلات آن بوده و میانگین تولید 2 هزار دستگاه از این خودرو در هر سال نیز حدود سه و چهار برابر کمتر از رقبای آن با برندهای مرسدس‌بنز و BMW است. اما حتماً بعد از راندن این خودروی خاص متقاعد می‌شویم که جنسیس تغییر جهت داده و این بار محصولی متفاوت را عرضه می‌کند.

بنابراین خودروم تصمیم دارد که یکی از لوکس‌ترین خودروهای کره‌ای موجود در بازار جهانی را بررسی کرده و نگاهی به این محصول مجلل بی‌اندازد.

طراحی بیرونی

نسل جدید G90 بسیار زیبا است و حالا این خودرو مانند الماسی درخشان به نظر می‌رسد. جنسیس G90 مدل 2023 بسیار جالب‌تر از مدل‌های بنز و کاملاً جذاب‌تر نسبت به محصولات BMW است. خطوط ظریف و روان بدنه با جلوه‌های خانوادگی این محصول مانند چراغ‌های دو خطی جلو که باریک‌ترین چراغ‌های جلوی جنسیس تا امروز هستند و جلوپنجره زیبای آن ترکیب می‌شوند و این در حالی است که در عقب، نواری از لامپ‌های LED عرض کامل خودرو را طی کرده و در کنار کلمه جنسیس قرار می‌گیرد. تنها کمی پایین‌تر نیز نواری بسیار نازک و تزئینی از لامپ‌های نئونی را شاهد هستیم.

جنسیس G90 مدل 2023

رینگ‌های چند لایه‌ای 21 اینچی بسیار زیبا بوده و زاویه‌های تهاجمی و جلوه‌های سه‌بعدی آن‌ها را به یکی از جالب‌ترین رینگ‌های موجود در بین خودروهای مختلف تبدیل کرده است. ستون C بزرگ بوده و جلوه‌ای منحصر به فرد و متمایز به این سدان لوکس بخشیده است. طراحان می‌گویند که عمداً ستون مزبور را برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر برای سرنشینان ردیف دوم به این شکل طراحی کرده‌اند.

طراحی داخلی

در کابین جنسیس G90 مدل 2023 اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد؛ دریچه‌های سیستم تهویه‌هوا با ظاهری فوق‌العاده باریک و تقسیم اجزاء داشبورد با عناصری آلومینیومی و براق هستند. برای مثال دکمه تنظیم صدا و کنترل سیستم تهویه مطبوع، بخش‌هایی خاص و جداگانه روی داشبورد هشتند. این در حالی است که شیفتر و کنترل‌کننده سیستم سرگرمی و… به شکل جداگانه بر روی کنسول مرکزی قرار گرفته‌اند. این راه حلی هوشمندانه برای جلوگیری از به هم ریختگی و استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ برای کنترل همه چیز است. در واقع 3 صفحه نمایش مجزا برای کنترل سامانه‌های مختلف خودرو و سیستم سرگرمی و… در داخل وجود داشته و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

داشبورد جنسیس G90 مدل 2023

از چرم ناپا برای پوشش بخش عظیمی از کابین استفاده شده و صندلی‌های جلو به شکل بی‌عیب و نقصی شبیه به تخت بوده و بسیار راحت هستند. صندلی‌های خاص این خودرو مانند یک دستکش چرمی فانتزی به دور راننده می‌پیچند. در واقع وقتی خودرو در حالت اسپرت قرار داشته باشد؛ تکیه‌گاه‌های کناری صندلی محکم‌تر خواهد شد! ماساژور صندلی هم عملکرد بسیار بی‌نقصی دارد و همه عضلات بدن را به خوبی ماساژ خواهد داد.

فناوری

بهتر است که بحث در رابطه با فناوری‌های موجود در مدل 2023 جنسیس G90 را با ذکر تجربه لوکس سرنشینان این خودرو قبل از ورود به آن آغاز کنیم. تبدیل تلفن همراه به یک کلید مجازی چیز جدیدی نیست؛ اما جنسیس این فناوری را بهبود داده و کاملاً با محصول خود یکپارچه کرده است. راننده نیازی به دانلود برنامه اختصاصی ندارد؛ زیرا ورژن 2 کلید دیجیتالی شما یک کد را شامل می‌شود که مستقیماً روی کیف پول هوشمند تلفن همراه اپل یا سامسونگ و ساعت‌های هوشمند قرار می‌گیرد. این یعنی شما تنها با دو کلیک ساده به کلید هوشمند خودرو دسترسی دارید.

داخل جنسیس G90 مدل 2023

با فاصله چند متری نسبت به راننده، اگر تلفن همراه در دستان شما باشد و یا از ساعت هوشمند استفاده کنید؛ دستگیره‌های درب از بدنه جدا شده و سیستم تهویه هوا روشن می‌شود. صندلی‌ها نیز به شکل خودکار در موقعیت قبلی و مخصوص شما قرار می‌گیرند. در واقع جنسیس G90 کاملاً شخصی‌سازی شده و حتی کلیدهای دیجیتالی جداگانه و مورد استفاده توسط شما را نمایش خواهد داد!

داخل جنسیس G90 مدل 2023

هنگامی که روی صندلی قرار گرفتید؛ باید دکمه‌ای مخفی که روی پانل درب قرار دارد را به خوبی فشار دهید. با این کار درب خودرو مانند محصولات رولز رویس به سمت داخل حرکت کرده و بسه می‌شود. این امکان به صورت استاندارد برای تمام درها موجود بوده و این در حالی است که حتی مرسدس بنز کلاس S هم چنین ویژگی را به شکل استاندارد ارائه نمی‌دهد.

داشبورد جنسیس G90 مدل 2023

یک صفحه نمایش لمسی و یک صفحه کیلومتر دیجیتالی با ابعاد 12,3 اینچی روی داشبورد قرار دارند. هر دو نمایشگر در مقایسه با مرسدس Hyperscreen یکپارچه و حتی BMW iDrive 8 در وضعیت ضعیف‌تری قرار دارند. حتی نمایشگر لمسی 14,5 اینچی G80 هم از G90 بهتر است؛ اما سیستم عامل بهتری در جنسیس G90 مورد استفاده قرار گرفته است.

داخل جنسیس G90 مدل 2023

جنسیس به تقلید از مرسدس بنز قابلیتی به نام Mood Curator را مورد استفاده قرار داده و چهارحالت Vitality، Delight، Care و Comfort را با صداهای سفارشی، گرافیک، افشانه‌های دلپذیر و… را در آن گنجانده است. صدا از طریق سیستم Bang & Olufsen با 26 بلندگو پخش شده و تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه می‌دهد.

داخل جنسیس G90 مدل 2023

سیستم صوتی یادشده ارکستر سمفونیک بوستون را به درون وسیله نقلیه شما می‌آورد و محیطی شبیه به سالن‌های بزرگ موسیقی را ایجاد خواهد کرد. البته ما که هرگز به ارکستر بوستون نرفته‌ایم؛ پس کمی از اغراق در این موضوع باید کاست. در واقع ما باس‌های عمیق‌تر، نت‌های غنی‌تر و پژواکی ظریف‌تر را خواهیم شنید.

داخل جنسیس G90 مدل 2023

سرنشینان عقب نیز به صفحه نمایشی لمسی با ابعاد 8 اینچ دسترسی داشته و امکان مدیریت چیزهایی مانند تنظیمات صندلی، سیستم تهویه مطبوع و… را دارند. همچنین دکمه‌ای روی پانل درهای عقب وجود دارد که با فشار دادن آن صندلی‌های عقب در حالت استراحت قرار می‌گیرند. همچنین با فشار دادن یک دکمه دیگر، صندلی سرنشین جلو جمع شده و فضای پا برای سرنشین عقب افزایش خواهد یافت. عملکرد ماساژور موجود در صنلدی‌های جلو را در ردیف دوم و بدون هیچ کم و کاستی در اختیار خواهیم داشت.

مشخصات فنی جنسیس G90 مدل 2023

یک خبر بد! در جنسیس G90 مدل 2023 خبری از پیشرانه قدرتمند 5 لیتری و دوست داشتنی سابق نیست و این کمپانی کره‌ای تولید آن را متوقف کرده است. جنسیس G90 یکی از آخرین سدان‌های لوکسی بود که از موتور V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد و حالا دیگر منقرض شده است. اما خبر خوب این است که جایگزین پیشرانه یادشده، موتوری شش سیلندر و هیبریدی ملایم جدید و بسیار عالی است.

جنسیس G90 مدل 2023

عملکرد پیشرانه جدید مدل 2023 جنسیس G90 مشابه با EQ Boost مرسدس بنز بوده و یک سیستم 48 ولتی جدید نیروی الکتریکی آن را برای فعالیت توربوشارژ تامین می‌کند. به این ترتیب پیشرانه 3,5 لیتری V6 و توئین توربو هیبریدی این خودرو 409 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور دارد. البته نسخه پایه G90 از پیشرانه 3,5 لیتری V6 توئین توربو G80 با قدرت 373 اسب بخار و 530 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

جنسیس G90 مدل 2023

بنابراین G90 خودروی کُندی نیست. حتی اگر چه تاخیری بسیار ناچیز در فعالیت سیستم الکتریکی پیشرانه دیه می‌شود؛ اما موتور و توئین توربوهای تقویت شده با انرژی الکتریسته آن‌قدر قوی هستند که مشکلی با پدال گاز و سرعت‌های بالا نداشته باشند. اگر حالت اسپرت را فعال کنید؛ نقش دریچه گاز برای بهبود شتاب خودرو تغییر کرده و با اطمینان خاطر می‌توان از G90 لذت برد.

جنسیس G90 مدل 2023

اما جنسیس G90 بیشتر شبیه به یک رزمناو بزرگراهی با ویژگی‌های استثنایی بوده و اعتبار خود را با سیستم تعلیق اختصاصی و جدید خود به دست آورده است. فنرهای بادی استاندارد و چند لایه به خوبی از این سدان بزرگ میزبانی کرده و سواری باکیفیت یارائه می‌دهند. صدای ناهمواری‌های سطح آسفالت و سنگفرش‌ها به داخل نفوذ نمی‌کند. در کنار تلاش برای کاهش صدای باد و ارتعاشات ناخواسته، سیستم تعلیق به صورت خودکار ارتفاع خودرو را به منظور حفظ پایداری آن در سرعت‌های بالا کاهش می‌دهد.

جنسیس G90 مدل 2023

یک سیستم کنترلی الکترونیکی با چندین دوربین و سنسور مسیریاب در جلو، پیچ‌های جاده را پیش بینی کرده و حتی برجستگی‌های جاده را از فاصله 100 متری تشخیص می‌دهد. اگر سیستم تعلیق در سرعت‌های بالا ارتفاع خودرو را برای حفظ پایداری آن کم می‌کرد؛ در هنگام عبور از سطوحی مثل سنگ فرش، برای کاهش ارتعاش بدنه و کابین، ارتفاع را افزایش خواهد داد.

جنسیس G90 مدل 2023

فرمان چ‌های عقب نیز به شکل استاندارد ارائه شده و با بهره‌گیری از این قابلیت به راحتی می‌توان در فضاهای تنگ رانندگی کرد. علاوه بر این، شعاع چرخش خودرو بهبود یافته؛ اما جنسیس G90 مدل 2023 سدانی بزرگ است و حرکت با آن در پارکینگ‌های کوچک آسان نخواهد بود.

قیمت جنسیس G90 مدل 2023

مدل 2023 جنسیس G90 از نظر طراحی ظاهری بسیار دوست داشتنی و منحصر به فرد بوده و فضای داخلی آن مجلل است. تجهیزات کافی برای راضی نگاه داشتن مالکین آن وجود دارد و با قیمت 89,495 دلار به فروش می رسد. اگر پیشرانه قدرتمند این خودرو را می خواهید؛ باید 99,795 دلار پرداخت کنید و این مبالغ G90 را به گزینه‌ای مقرون به صرفه در این کلاس تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی

پیشرانه جدید مدل 2023 جنسیس G90 مشابه با EQ Boost مرسدس بنز بوده و یک سیستم 48 ولتی جدید نیروی الکتریکی آن را برای فعالیت توربوشارژ تامین می‌کند. به این ترتیب پیشرانه 3,5 لیتری V6 و توئین توربو هیبریدی این خودرو 409 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور دارد. البته نسخه پایه G90 از پیشرانه 3,5 لیتری V6 توئین توربو G80 با قدرت 373 اسب بخار و 530 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

قیمت

تجهیزات کافی برای راضی نگاه داشتن مالکین آن وجود دارد و با قیمت 89,495 دلار به فروش می رسد. اگر پیشرانه قدرتمند این خودرو را می خواهید؛ باید 99,795 دلار پرداخت کنید و این مبالغ G90 را به گزینه‌ای مقرون به صرفه در این کلاس تبدیل می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.