نسخۀ جدید خودروی الکتریکی و کوچک کیوی معرفی شد
مجهز به سیستم رانندگی خودکار و شارژ سریع منتشر شده در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲

بااوجون نسخۀ جدید و الکتریکی خودروی کوچک کیوی را با توان رانندگی سطح 2 خودکار و توان پیمایش 305 کیلومتر با یکبار شارژ معرفی کرد.

به گزارش خودروم، بااوجون نسخۀ جدید خودروی اکتریکی کوچک کیوی (KiWi) را معرفی کرد. کیوی را باید محصول مشترک GM، سایک و وولینگ دانست. این خودرو اولین وسیله نقلیۀ پاک و تولید انبوه بااوجون در سطح جهانی بوده و به سیستم رانندگی خودکار DJI مجهز شده است. کیوی در 13 ژوئن به طور رسمی رونمایی شد و در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود.

جوینت ونچر سایک، GM و وولینگ (SGMW) در نوامبر 2002 به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک و با 3 سهامدار تأسیس شد. دو سهم این شرکت در اختیار وولینگ و سایک از کشور چین بوده و سهم دیگر متعلق به GM چین است. شرکت SGMW بر بازار خودروهای کوچک و فروش آنها متمرکز شده است.

در اوایل سال 2019 شرکت SGMW و شرکت DJI اتوموتیو به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی DJI چین، همکاری مشترک خود را آغاز کردند. این دو شرکت در سال‌های اخیر، بودجۀ فراوانی را برای تشکیل یک تیم توسعه مشترک و با تمرکز بر سیستم رانندگی خودکار خرج کرده و خودروی جدید کیوی اولین محصول طرح آنها است.

کانسپت بااوجون کیوی برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 معرفی شد و حالا با فیس لیفت و کمی تغییرات دوباره برای حضور در بازار آماده می‌شود.

نمونۀ اولیۀ کیوی برای اولین بار در آگوست 2021 با قیمتی در حدود 11 هزار تا 13 هزار دلار عرضه شد و تا ماه می سال جاری میلادی، 2045 دستگاه از آن به فروش رفته است. در بازۀ زمانی مزبور، کیوی رقبای چینی فراوانی داشت که از آن جمله باید به چانگان بنبن ای استار(Benben E-Star)، چری Ant و لِپ موتور T03 اشاره کرد.

اکنون رسانه‌های چینی قیمت کیوی جدید را بین 14 هزار تا 23 هزار دلار می‌دانند.این وسیله نقلیه ظاهری زیبا و آینده‌نگرانه دارد و خریداران جوان را هدف قرار داده است. نمای بیرونی کابین و قسمت بالایی خودرو شبیه به یک کپسول فضایی معلق است. در این قسمت چندین دوربین و سنسور در بالای پلاک، روی آینه‌ها و گلگیرها قرار داده شده‌اند.

بااوجون کیوی الکتریکی و جدید به لطف سیستم رانندگی  خودکار DJI دارای استاندارد سطح 2 رانندگی خودکار بوده و از امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، سیستم تغییر خط حرکتی، سیستم حفظ خط حرکتی، اجتناب از برخورد با موانع در هنگام پارک و… بهره می‌برد.

کیوی الکتریکی جدید دارای یک باتری 31.9 کیلووات ساعتی است. موتور با قدرت 40 کیلووات برروی محور عقب قرار گرفته و گشتاور آن 150 نیوتن‌متر است. حداکثر بُرد پیمایشی کیوی 305 کیلومتر خواهد بود. در صورت استفاده از شارژ سریع DC، حدود 1 ساعت طول می‌کشد که مقدار شارژ کیوی از 30 درصد به 80 درصد برسد.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.