منتظر گواهینامه دو زبانه و رنگی باشید
راهور ناجا منتشر شده در ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا از امکان صدور گواهینامه دو زبانه رانندگی و اجرای طرح رنگ بندی گواهینامه و ارائه آزمایشی خدمت شماره‌گذاری در محل متقاضیان خبر داد.

به گزارش خودروم، سردار سید کمال هادیانفر به عنوان رئیس پلیس راهور ناجا از اعمال تغییرات گشترده در شیوه صدور گواهینامه رانندگی خبر داد. وی در نشستی خبری ضمن اشاره به اجرای طرحی برای شماره‌گذاری خودروها از درب منزل در تهران، به صدور گواهینامه رانندگی دو زبانه و رنگ‌بندی گواهینامه رانندگی افراد اشاره کرد.

به گفته سردار هادیانفر، گواهینامه رانندگی ایران براساس کنوانسیون ژنو در ۷۲ کشور جهان معتبر بوده و به منظور پذیرش آن در ۱۳ کشور دیگر مذاکراتی در حال انجام است. به این منظور برای متقاضیان نیز گواهینامه دو زبانه صادر خواهد شد. البته دریافت گواهینامه دو زبانه الزامی نیست و سامانه درخواست آن بزودی فعال می‌شود.

سردار هادیانفر می‌گوید که طرح رنگ‌بندی گواهینامه‌ها نیز اجرایی می‌شود. رانندگان خوب گواهینامه سفید، خلی خوب گواهینامه نقره‌ای و عالی گواهینامه طلایی دریافت می‌کنند. این طرح تنها به رنگ‌بندی خلاصه نمی‌شود و تسهیلاتی مانند تخفیف در جرایم قبلی و… لحاظ خواهد شد. البته این طرح نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

طرح شماره‌گذاری خودرو از درب منزل نیز فعلاً و به شکل آزمایشی در تهران اجرا می‌شود. به تدریج طرح مزبور در سایر استان‌ها نیز اجرایی خواهد شد و خدمات تعویض پلاک در محل نیز قابل انجام است. در این طرح ون‌های پلیس راهور به در منزل متقاضیان مراجعه نموده و متقاضیان با مراجعه به سامانه سخا اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست خدمت می‌کنند. تیم پلیس راهور نیز برای انجام تعویض پلاک خودرو به در منزل فرد مراجعه و کلیه خدمان در همان مکان انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.