مشخصات فنی و امکانات پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک
قابل توجه منتشر شده در ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
فوتون تونلد اتوماتیک

سراننجام ایران خودرو دیزل مشخصات فنی و امکانات نسخه تحویلی پیکاپ فوتون تونلند G7 اتوماتیک بنزینی را اعلام کرد.

به گزارش خودروم، ایران خودرو دیزل به تازگی شرایط فروش پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک را اعلام کرد و این محصول در مدت زمانی بسیار ناچیز با تکمیل ظرفیت فروش مواجه شد. اما فروش این خودرو با ابهاماتی همراه بود که مهم‌ترین آنها را باید مشخص نبودن امکانات و شاخصه‌های فنی این محصول در هنگام تحویل به مشتریان دانست.

اکنون این شرکت اقدام به انتشار جزئیاتی از مشخصات فنی و امکانات پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک در نسخه تحویلی را منتشر کرده است. ما نیز در ادامه برای راهنمایی بهتر متقاضیان این خودرو و علاقه‌مندان اقدام به انتشار این مشخصات می‌کنیم. لازم به ذکر است که طبق گفته ایران خودرو دیزل، حق هر گونه تغییر در مشخصات، رنگ خودرو و آپشن‌ها بون اعلام قبلی برای تولیدکننده محفوظ بوده و خودرو طبق برنامه تولید تحویل خواهد شد.

ابعاد و اوزان

پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک را باید وانتی دو کابین و مستقل از شاسی دانست. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع 5,340، 1,940 و 1,880 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز 3,110 میلی‌متر است. ابعاد اتاق بار وانت فوتون تونلند اتومات در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 1,520، 1,580 و 440 میلی‌متر است. وزن خالص این خودرو 1,955 کیلوگرم بوده و میزان وزن ناخالص مجاز آن 2,775 کیلوگرم اعلام شده است. حداکثر قطر دایره چرخش 13,5 متر عنوان شده و این خودرو توانایی بالارویی از روی شیب 60 درصد را دارد. سایز و جنس رینگ نیز 18 اینچ و آلومینیومی است. ظرفیت باک سوخت پلیمری نیز 76 لیتر خواهد بود.

مشخصات فنی

در این خودرو از موتوری با کد G01-4G20TI5 و تکنولوژی بورگوارد با قدرت 238 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 360 نیوتن‌متر در 4000-1570 دور دردقیقه استفاده می‌شود. این پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1981 سی‌سی دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتوری تزریق مستقیم است. توربوشارژ، اینتر کولر و زنجیر تایم نیز از جمله شاخصه‌های مرتبط به این محصول هستند. گیربکس از نوع اتوماتیک ZF و با کد 8HP50 بوده و 8 دنده جلو و 1 دنده عقب دارد. مدل گیربکس انشعاب نیز از نوع برقی و بورگ وارنر است. نسبت تبدیل محور عقب 1 به 4 عنوان می‌شود. مدل و نوع فرمان نیز از نوع دنده شانه‌ای و هیدرولیک با قابلیت تنظیم است.

سیستم تعلیق و ترمزها

سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل و دارای دو کمک فنر هیدرولیکی است. در عقب هم از فنر تخت و دو عدد کمک فنر هیدرولیکی استفاده می‌شود. سیستم ترمز نیز از نوع دو مداره، پنوماتیک، جلو و عقب دیسکی، مجهز به BA(سیستم کمکی ترمز در شرایط اضطراری)، مجهز به EBD(سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز)، مجهز به ABS(سیستم ترمز ضد قفل)، مجهز به ESP(سیستم کنترل الکترونیکی پایداری)، مجهز به HDC(سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سرپایینی )، مجهز به HHC(سیستم کنترل برگشت پذیری خودرو به جلو و عقب)، مجهز به VDC(سیستم کنترل دینامیکی خودرو)، مجهز به TCS(سیستم کنترل کشش) ، مجهز به HBA(سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی)، HBB (سیستم بوستروکیوم هیدرولیکی)، مجهز به BOS(سیستم قطع عملکرد پدال گاز در صورت فشردن همزمان دو پدال)، مجهز به BLF (چراغ فلش ترمز اضطراری) و AUTO HOLD است. همچنین ترمز دستی برقی با عملکرد بر روی محور عقب در دسترس خواهد بود.

امکانات

از جمله امکانات پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک باید به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه‌های تهویه مجزا برای سرنشینان عقب، شیشه چهار درب برقی، 6 کیسه هوا، چراغ روزشنایی روز، چراغ خوش آمدگویی زیر آینه‌ها، چراغ همراهی، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سیستم اتوماتیک هشدار تصادف از جلو، رادار تشخیص نقاط کور جانبی، پدال شیفتر، صفحه آمپر 7 اینچی، آینه‌های تاشو برقی، سیستم مولتی مدیا با مانیتور لمسی 10,25 اینچی، بلوتوث، 4 پورت USB، 4 بلندگور، سنسور نور، سنسور باران، قفل دیفرانسیل هوشمند، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در شش جهت، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سنسور فشار صندلی، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، قابلیت رانندگی در حالت اکو و اسپرت، جک گازی درب موتور، سامانه پایش فشار باد تایرها، رول بار، پله رکاب، قفل مرکزی، روکش صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم دما و… اشاره کرد.

1 دیدگاه

  1. کوروش گفت:

    فقط ظاهرش زیباست مزیت دیگه ای تو این خودرو ندیدم
    موتور ضعیف
    صدای موتور تو اتاق
    لرزش زیاد اتاق
    ترمز ضعیف
    قیمت بالا

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.