سدان وارداتی ایران خودرو شاین مکس رونمایی شد
رقیب KMC J7 منتشر شده در ۲۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
سدان وارداتی ایران خودرو شاین مکس

ایران خودرو با برگزاری مراسمی از سدان وارداتی خود به نام شاین مکس رونمایی کرد. این خودرو توسط برند آئولوس از گروه خودروسازی دانگ فنگ به تولید می‌رسد.

به گزارش خودروم، سدان وارداتی ایران خودرو شان مکس رونمایی شد. این سدان از برند آئولوس گروه خودروسازی دانگ فنگ وارد بازار ایران خواهد شد. پیش از این مدیرعامل وقت ایران خودرو بحث واردات سدانی از کلاس D با همکاری دانگ فنگ را مطرح نمود. حالا ظاهراً مذاکرات ایران خودرو با طرف چینی نتایج مثبتی داشته و بالاخره این شرکت نمونه‌های وارداتی خودروی شاین مکس را رونمایی کرد.

سدان وارداتی ایران خودرو شاین مکس

آئولوس مکس یا شاین مکس ایران خودرو سدانی لیف بک و نسبتاً لوکس محسوب می‌شود. این خودرو ابتدا به شکل وارداتی وارد بازار می‌شود. آن طور که مسئولان ایران خودرو می‌گویند پروژه مونتاژ و داخلی سازی برخی قطعات این خودرو نیز در دستور کار آنها قرار دارد. باید توجه نمود که آئولوس در زبان چینی فنگشانگ خوانده می‌شود. همچنین سدان وارداتی ایران خودرو در چین با نام یی شوئن مکس شناخته می‌شود.

مشخصات فنی سدان وارداتی ایران خودرو

ظاهراً ایران خودرو دو نسخه بنزینی و هیبریدی شاین مکس را وارد بازار ایران خواهد کرد. نمونه بنزینی این سدان موتور 1,5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با فناوری TGDi یا پاشش مستقیم سوخت دارد. نهایت قدرت این پیشرانه 190 اسب بخار با گشتاور 300 نیوتن متر بوده و نیرو را از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه مرطوب به محور جلو انتقال می‌دهد.

سدان وارداتی ایران خودرو شاین مکس

نمونه هیبریدی نیز علاوه بر استفاده از موتور 1,5 لیتری توربو با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر؛ از موتور الکتریکی با آهنربای دائمی 174 اسب بخاری با گشتاور 300 نیوتن متر بهره می‌برد. نیروی این پیشرانه توسط گیربکس اتوماتیک مولتی مد به محور جلو منتقل می‌شود و در مجموع 340 اسب بخار قدرت در اختیار راننده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل است.

جدول مشخصات فنی شاین مکس بنزینی

مدلشاین مکس بنزینی
حجم موتور1476 سی سی
قدرت190 اسب بخار
گشتاور300 نیوتن متر
جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه WET

جدول مشخصات فنی شاین مکس هیبریدی

مدلشاین مکس هیبریدی
پیشرانهموتور 1,5 لیتری توربو به همراه موتور الکتریکی
توان340 اسب بخار
مجموع گشتاور530 نیوتن متر
جعبه دندهاتوماتیک مولتی مد

حداکثر سرعت در نسخه بنزینی 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این رقم در نسخه هیبریدی در 160 کیلومتر بر ساعت محدود است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت نمونه بنزینی بین 5,9 تا 6,3 ثانیه خواهد بود. این رقم در نمونه هیبریدی نزیک به 5,2 ثانیه اعلام می‌شود. از نظر ابعاد نیز این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,797، 1,870 و 1,475 میلی‌متر اندازه دارد. فاصله بین دو محور نیز 2,770 میلی‌متر است.

امکانات و ایمنی آئولوس شاین مکس

سدان وارداتی ایران خودرو شاین مکس

در بهترین نسخه این خودرو 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، پدال شیفتر، ترمز اضطراری، دوربین 360 درجه، رادار خطی، هشدار نقطه کور و… وجود دارد. امکانات رفاهی این خودرو نیز شامل سامانه سنجش فشار باد تایرها، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سه حالت رانندگی، سانروف پانوراما، صندلی‌های Zero Gravity، نمایشگر مرکزی 10,25 اینچی، جلو آمپر دیجیتالی، تهویه مطبوع اتوماتیک و… می‌شود. البته احتمال حذف برخی از آپشن‌های مزبور در نسخه نهایی وجود دارد.

قیمت سدان وارداتی ایران خودرو

هنوز نمی‌توان در رابطه با قیمت این خودرو نظر قطعی داد. اما براساس اطلاعات منابع چینی این خودرو در نسخه ویژه دارک ادیشن اختصاصی چین با قیمتی نزدیک به 18 هزار دلار به فروش می‌رسد. بنابراین می‌توان قیمت نهایی این خودرو با مشخصات مزبور را بین 14 هزار تا 17 هزار دلار تخمین زد. از آن گذشته نام این خودرو به نظر نهایی نبوده و در ایران با نامی بهتر از شاین مکس به فروش می‌رسد. رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران با توجه به خودروهای موجود KMC J7 خواهد بود.

دسته بندی ها: داخلی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.