سدان الکتریکی آواتر ۱۲ وارد بازار چین شد
جلوه‌ای از آینده منتشر شده در ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
آواتر 12

سدان الکتریکی آواتر ۱۲ با قیمت ۴۲,۱۰۰ تا ۵۴,۸۰۰ دلار آمریکا وارد بازار چین شد. این خودرو به شکل مشترک توسط چانگان، CATL و هواوی توسعه می‌یابد.

به گزارش خودروم، تحویل آواتر ۱۲ به شکل رسمی در ۴۰ شهر کشور چین آغاز شد. این سدان الکتریکی ۵۷۸ اسب بخار قدرت دارد. هواوی از فناوری‌های بسیاری برای توسعه آن بهره می‌برد و خبری از شیشه عقب برای این خودرو نیست. از زمان شروع ثبت سفارش برای این خودرو بیش از ۲۰ هزار ثبت نام اولیه برای شاهکار نادر فقیه‌زاده به ثبت رسیده است.

برند آواتر تکنولوژی یک جوینت ونچر مشترک ما بین چانگان و نیو بود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و سهم هر کدام از شرکت‌های مزبور ۵۰ درصد اعلام شد. اما نیو پس از ۲ سال به دلیل مشکلات مالی آواتر را ترک کرد. چانگان نیز در سال ۲۰۲۱ کمپانی بزرگ و قدرتمند CATL را همراه با هواوی به عنوان شرکای جدید خود معرفی کرد.

مشخصات فنی آواتر ۱۲

آواتر ۱۲ دومین خودروی برقی این برند بوده و در حال حاضر با قیمت ۴۲,۱۰۰ تا ۵۴,۸۰۰ دلار آمریکا در بازار چین قابل خریداری است. این سدان بزرگ در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵,۰۲۰، ۱,۹۹۹ و ۱,۴۶۰ میلی‌متر اندازه دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۳,۰۲۰ میلی‌متر عنوان می‌شود. دو نسخه دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نسخه دو دیفرانسیل ۳,۹ ثانیه است.

آواتر ۱۲

هر دو نسخه برقی به باتری ۹۴,۵ کیلووات ساعتی CATL مجهز بوده و شعاع پیمایش آنها ۷۰۰ و ۵۰ کیلومتر با یکبار شارژ کامل است. به لطف پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۷۵۰ ولتی می‌توان باتری را برای پیمایش ۲۰۰ کیلومتر مسافت در ۱۰ دقیقه شارژ نمود.

امکانات

در داخل آواتر ۱۲ نمایشگری بزرگ با ابعاد ۳۵,۴ اینچ پیش روی راننده و سرنشین قرار دارد. همچنین نمایشگری کوچکتر در مرکز داشبورد با ابعاد ۱۵,۶ اینچ قرار گرفته و تمام سامانه‌های کابین توسط ورژن چهارم سیستم عامل هارمونی هواوی مدیریت می‌شوند. هواوی آواتر ۱۲ را به سه لیدار با ورژن دوم سیستم‌های رانندگی پیشرفته ADAS مجهز نموده است. بنابراین محصول خاص کمپانی اواتر نیازی به نقشه‌های HD ندارد و ۹۰ درصد سناریوهای مرتبط به رانندگی شهری را پوشش خواهد داد.

طراحی

آواتر ۱۲ در مرکز طراحی این برند واقع در مونیخ المان ساخته شد. چانگان دفاتر متعددی در زمینه طراحی خودرو در اختیار دارد. به عنوان مثال دفتر طراحی برند دیپال در تورین ایتالیا بوده و برتراند باخ، طراح با سابق جنرال موتورز ان را رهبری می‌کند. از ویژگی‌های خاص طراحی آواتر ۱۲ باید به درهای برقی، آینه دید عقب دیجیتالی، شیشه‌های بدون قاب، رینگ‌های ۲۱ اینچی با ترمزهای برمبو و… اشاره کرد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.