سایپا سهند با نشان پارس خودرو در نمایشگاه تحول
فیس لیفت مجدد منتشر شده در ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۷
سایپا سهند

گروه خودروسازی سایپا ضمن نمایش برخی از محصولات برقی و پلاگین هیبرید جدید، سدان کوچک سهند را با لوگوی پارس خودرو به نمایشگاه تحول صنعت خودروسازی آورد.

به گزارش خودروم، سایپا با حضوری گسترده در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از عزم جدی خود برای عرضه محصولات جدید در بازار ایران خبر داد. یکی از این محصولات را باید سایپا سنهد با نشان پارس خودرو دانست که بزودی توسط این گروه خودروسازی به فروش خواهد رسید. خودرویی که به عنوان فیس لیفت ساینا، از ظاهر معقول‌تری برخوردار بوده و احتمال موفقیت آن در بازار بسیار زیاد است.

ظاهر سایپا سهند چگونه است؟

سایپا سهند از نمای کناری هیچ تفاوتی با تیبا یا ساینا ندارد و همچنان شاهد انحنای تخم مرغی شکل ستون C هستیم. اما با تغییر چراغ‌های عقب و جلو، سپرها، در صندوق عقب، کاپوت، گلکیرها و… فیس لیفتی متفاوت از ساینا را شاهد هستیم. خوشبختانه تغییرات شامل محیط داخلی سهند نیز بوده و ما داشبوردی جدید را می‌بینیم. این اتفاق را باید به فال نیک گرفت؛ زیرا بالاخره از آن داشبورد بی‌روح و زشت تیبا و ساینا خبری نیست.

مشخصات فنی سایپا سهند چیست؟

saipa-sahand-parskhodro

سایپا سهند پارس خودرو به طور کلی و همانند اطلس ۲ تیپ و چهار نسخه دارد. البته به این تعداد باید نمونه‌های دوگانه‌سوز را نیز افزود. موتور تیبا با کمی تغییرات و به کارگیری فناوری GSI اکنون در تمامی نسخه‌ها به جز، نمونه دوگانه‌سوز دارای ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور است.

این ارقام در نمونه دوگانه‌سوز و بدون موتور ارتقاء یافته برابر با ۷۷ اسب بخار و ۱۱۶ نیتون متر گشتاور است. تمام نمونه‌ها به جز دو نسخه از سایپا سهند به گیربکس دستی ۵ سرعته مجهز هستند. دو نمونه مزبور نیز از گیربکس اتوماتیک CVT تیپ ترونیک ۶ سرعته استفاده خواهند کرد.

امکانات و تجهیزات رفاهی

saipa-sahand-parskhodro

سایپا سهند در فول‌ترین تیپ دنده دستی خود دارای آنتن سقفی کوسه‌ای، مانیتور ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سانروف و… است. اما در نمونه اتوماتیک سهند پارس خودرو تجهیزات اضافی دیگری همچون تویتر، استارت دکمه‌ای، سامانه تشخیص نقطه کور و سیستم هشدار بازد بودن در خودرو را شاهد هستیم.

دسته بندی ها: داخلی منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.