حرکت اروپا به سمت خودروهای هوشمند و قادر به یادگیری!
آینده صنعت خودروسازی اروپا منتشر شده در ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کانسپت human first vision

رئیس انجمن خودروسازان اروپا معتقد به تولید خودروهایی هوشمند و قادر به یادگیری در آینده‌ای نزدیک است. به گفته او فناوری تنها 40 درصد ارزش یک خودرو را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خودروم، ماشین به عنوان تلفن هوشمند! این نکته‌ را مدیرعامل رنو و رئیس انجمن خودروسازان اروپا یعنی لوکا دی میو بیان کردند. آنها می‌گویند که جدیدترین نسل از آینده خودروها، نرم افزار، تراشه و عملکردی هوشمند داشته و دیگر خبری از تکنولوژی‌های قدیمی نیست. این ویژگی تجربه کاربری متقاضیان خودرو را تغییر می‌دهد.

فناوری 40 درصد از ارزش خودرو است

دی میو در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه Vivatech پاریس سخنرانی کرد. وی برای رساندن منظور خود به مخاطبان حاضر در این رویداد نیازی به استفاده از عبارت‌های برجسته مانند خودروی هوشمند، هوش مصنوعی و… نداشت. وی به وضوح گفت که خودروهای آینده محصولاتی تکامل یافته، هوشمند، متصل و با توانایی یادگیری هستند.

وی معتقد به دیدی هم تراز با مشتریان به بازار خودرو است. از نظر او با وجود استفاده از تمام فناوری‌های الکترونیکی و نرم افزاری تا سال 2030 در خودروهای پیشرفته، آنها تنها 40 درصد از ارزش یک خودرو را تشکیل خواهند داد. به گفته او در حال حاضر وسایل نقلیه دارای بیش از 100 میلیون خط کد هستند. این رقم بیشتر از یک هواپیما بوده و در حال افزایش است.

اروپا در جستجوی استراتژی قدرتمند

دی میو مستقیماً در رابطه با بازار اروپا صحبت کرد. وی خواستار بازیابی موقعیت از دست رفته تسلا و تبدیل آن به یک استراتژی قوی در بخش خودرویی بدون توجه به چین و پیشرفت‌های آن کشور در زمینه ساخت خودروهای برقی و فناوری‌های مرتبط به آنها شد. رئیس انجمن خودروسازان اروپا از نظر فنی معتقد به انجام همه چیز در اروپا است. وی هیچ محدودیتی در انجام فرایندهای مهندسی نمی‌بیند. بنابراین خواستار حضور گسترده در تمام بخش‌ها از تامین تراشه تا زنجیره ارزش خودروهای الکتریکی است.

رئیس انجمن خودروسازان اروپا از وجود قوانین و سرمایه‌های زیادی برای پیش بُرد اهداف مزبور صحبت کرد. اما به نظر او باید مقررات جدید وضع شود تا مانند پلی ارتباطی استراتژی صنعت خودروسازی اروپا را حمایت نماید. ولی به نظر دی میو اجراء این استراتژی سال‌ها زمان احتیاج دارد.

در حاشیه این رویداد رنو از خودروی مفهومی Human First Vision همراه با قفل بیومتریک، نظارت بر سلامتی و… رونمایی کرد. این خودرو حاصل تلاش کنسرسیومی متشکل از شش شرکت فعال در صنعت خودروسازی اروپا است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.