توقف تولید پژو پارس ELX با موتور TU5
خداحافظی در سکوت منتشر شده در ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۸
توقف تولید پژو پارس ELX با موتور TU5

به نظر می‌رسد که ایران خودرو در سکوت کامل خبری تولید پژو پارس تیپ ELX را موتور TU5 را متوقف نموده و دیگر شاهد حضور این خودروی پر طرفدار نخواهیم بود.

به گزارش خودروم، توقف تولید پژو پارس ELX با موتور TU5 خبری بسیار ناخوشایند برای هواداران این خودرو است. ظاهراً گروه صنعتی ایران خودرو در سکوت خبری ترجیح داد که با توجه به افزوده شدن تیپ‌های جدید به پژو پارس، برخی از آنها از جمله پژو پارس با موتور تی یو ۵ را دیگر به تولید نرساند. بنابراین تیپ ELX پژو پارس فقط با موتور XU۷ در دسترس است.

پژو پارس تی یو ۵ در نسخه استاندارد دارای کروز کنترل هم بود و در نوع خود باید این محصول را کامل‌ترین نمونه پژو پارس دانست. هر چند که پرشیا یا همان پژو پارس در ابتدا با صندلی‌های برقی جلو، گرمکن و سرکن صندلی‌، کامپیوتر سفری و سایر امکانات به تولید می‌رسید. سایر امکانات پژو پارس تی یو ۵ نیز شامل رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، شیشه‌های دودی عقب، تهویه اتوماتیک، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها و… بود.

پژو پارس TU5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۳,۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این خودرو برای انتقال نیروی پیشرانه از گیربکسی ۵ سرعته کمک گرفته بود. حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی ۷,۲۴ لیتر به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت برای آن به ثبت رسید.

دسته بندی ها: داخلی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.