افزایش 10 درصدی قیمت لاستیک بایاس
منتشر شده در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
لاستیک خودرو

با موافقت و امضای مدیران عامل عضو این انجمن، افزایش 10 درصدی نرخ تایرهای بایاس (تایرهای وانتی، باری اتوبوسی، کشاورزی و راهسازی) تایید شد.

به گزارش خودروم، براساس آخرین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، با موافقت و امضای مدیران عامل عضو این انجمن، افزایش 10 درصدی نرخ تایرهای بایاس (تایرهای وانتی، باری اتوبوسی، کشاورزی و راهسازی) تایید شد. طبق ابلاغیه ارائه شده از صورت جلسه هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر تصمیم گرفته شد که نرخ تایرهای بایاس به میزان 10 درصد، مشمول افزایش قیمت شود.

در این صورت جلسه که به امضای مدیران عامل تایرساز عضو انجمن صنفی صنعت تایر رسیده، قید شده است که عطف به جلسه مورخ 1401/11/10 تولیدکنندگان تایرهای بایاس، مقرر شد قیمت تایرهای بایاس (تایرهای وانتی، باری اتوبوسی، کشاورزی و راهسازی) به میزان 10 درصد از تاریخ 12 بهمن ماه 1401 افزایش پیدا کند.

گفتنی است که اعضای هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر نیز اخیراً ضمن گلایه از قیمت‌گذاری دستوری که دامن‌گیر صنعت تایر نیز شده است، این شیوه قیمت‌گذاری را مهمترین چالش این صنعت خوانده و خواستار خروج قیمت‌گذاری از شیوه دستوری و واگذاری تعیین‌ قیمت بر عهده تولیدکننده یا عرضه تایرهای تولیدی در بورس کالا شدند.

فعالان این صنعت معتقدند که عرضه در بورس قیمت‌ها را کاهش می‌دهد و التهاب بازار را کم می‌کند. یادآوری می‌شود که سال گذشته، در حالیکه دولت اجازه افزایش نرخ تایرهای داخلی را نداد، سال جاری نیز به پیشنهاد افزایش 70 درصدی قیمت تایرهای تولیدی داخل توجهی نشد و تنها با افزایش 30 درصدی موافقت و این افزایش مصوب شد.

چرا افزایش 10 درصدی؟

طبق ابلاغیه ارائه شده از صورت جلسه هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر تصمیم گرفته شد که نرخ تایرهای بایاس به میزان 10 درصد، مشمول افزایش قیمت شود.

چرا بورس؟

فعالان این صنعت (تایرسازی) معتقدند که عرضه در بورس قیمت‌ها را کاهش می‌دهد و التهاب بازار را کم می‌کند.

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.