اعلام میزان افزایش قیمت خودرو در سال 1402
منتشر شده در ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
بازار خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش 17 تا 18 درصدی قیمت کارخانه محصولات سایپا و 29 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو خبر داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا میزان افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی را اعلام کرد. بر این اساس محصولات پر تیراژ ایران خودرو 29 درصد و محصولات سایپا میانگین 17 تا 18 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. پیش از این میزان افزایش قیمت‌ها بیش از 40 درصد بود که پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری این قیمت‌ها توسط سازمان حمایت پالایش و درصد افزایش قیمت‌ها کمتر شد.

محمدعلی تیموری  – نماینده وزارت صمت – با حضور در یک برنامه تلویزیونی از میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی درب کارخانه خبر داد.

طبق اعلام وی آخرین افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا مربوط به آذر ماه 1400 بود و در سال گذشته، هیچگونه افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتیم. خوشبختانه شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان (دو نهاد تصمیم‌گیر برای قیمت‌گذاری خودرو) از حدود چهار الی پنج ماه پیش از پایان سال، کار کارشناسی مفصل را انجام دادند. مبنای قیمت‌گذاری، گزارش شش ماهه اولِ حسابرسی دو گروه خودروسازی است. این گزارش توسط سازمان حسابرسی تهیه شد و مبنای قیمت‌گذاری محصولات دو خودروساز قرار داده است.

تیموری گفت: میانگین افزایش قیمت‌ها برای خودروهای شاهین حدود 18درصد و کوئیک اتوماتیک 17 درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودروهایی نظیر پارس، سمند و تارا و دنا افزایش 29 درصدی قیمت‌ها به طور متوسط اعمال شده است.

به گفته او امروز لیست قیمت‌های جدید در سایت دو خودروساز اعلام می‌شود تا مصرف کنندگان و ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی از قیمت‌های جدید مطلع شوند. خودروسازان نیز بر اساس قیمت‌های جدید خودروها را تحویل دهند.

منبع: ایسنا

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.