اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل معرفی شد
یک چینی دیگر منتشر شده در ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
اتوبوس بین شهری ایران خودرو

ایران خودرو دیزل با حضور در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از اتوبوس بین شهری خود رونمایی کرد. این خودرو در چین با نام سناتور R شناخته می‌شود.

به گزارش خودروم، اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل رسماً معرفی شد. این شرکت با حضور در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از اتوبوسی بین شهری به عنوان جدیدترین محصول خود رونمایی نمود. البته مطابق انتظار این خودرو نیز چینی بوده و ایران خودرو دیزل به مونتاژ آن می‌پردازد. ولی این جای خوشحالی دارد که پس از ۱۲ سال وقفه، آبی پوشان ایران خودرو دیزل یک بار دیگر اتوبوس بین شهری تولید می‌کنند.

اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل

اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل در اصل محصول شرکت بونلاک چین بوده و نام اصلی آن سناتور R است. بونلاک اتوبوسساز مشهوری نیست. اما این شرکت چینی مستقر در نانچانگ از سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از هلدینگ تجاری CHTC فعالیت می‌کند. ظرفیت ساخت سالانه محصولات این شرکت دولتی ۵ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس بوده و تاکنون محصولات آن به سراسر جهان از جمله استرالیا، اروپا و آمریکا صادر شده‌اند.

ظاهر اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل

از نظر ظاهری ما با خودرویی بسیار ساده و در این حال معقول مواجه هستیم. ضمن اینکه فعلاً نمونه VIP این اتوبوس برای عموم قابل مشاهده بوده و در آینده باید منتظر نسخه اقتصادی آن با ظرفیت مسافری بیشتر باشیم. در هر حال اتوبوس مزبور با طولی بیش از ۱۲ متر و فاصله محوری ۶,۵ متری گنجایش حمل ۲۸ سرنشین را دارد و فاصله بین ردیف‌های صندلی نیز بسیار مناسب هستند. البته این فاصله در نمونه اقتصادی با ۴۷ نفر ظرفیت کاهش قابل توجهی دارد.

در نمونه VIP این اتوبوس، شاهد گرافیکی زیبا برای چراغ‌های جلو، بکارگیری المان‌هایی از چوب مصنوعی بر روی داشبورد، نورپردازی بسیار زیبای محیط داخلی، مانیوتور اختصاصی برای سرنشینان، زیر پایی سرنشینان و… هستیم.

مشخصات فنی اتوبوس بین شهری ایران خودرو

موتور اتوبوس بین شهری ایران خودرو دیزل

این خودروی تجاری به موتور شش سیلندر خطی کامینز ISG با حجم ۱۱,۸۰۰ سی‌سی مجهز است. پیشرانه قادر به تولید قدرتی معادل ۴۹۰ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن‌متر است. سطح آلایندگی این خودرو یورو ۵ از نوع EEV بوده و باک سوخت آلومینیومی آن ۸۰۰ لیتر گنجایش دارد. ترمز موتور، توربوشارژ، اینترکولر و رادیاتور اختصاصی از دیگر مشخصه‌های ان هستند. انتقال قدرت توسط گیربکس AMT ساخت ZF با ۱۲ دنده و اینتاردر یا گیربکس AT ساخت ZF با شش دنده همراه ریتاردر انجام می‌شود. جعبه فرمان نیز توسط بوش تأمین می‌شود.  حداکثر سرعت خودرو ۱۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امکانات رفاهی

این اتوبوس از نظر رفاهی به سامانه CAN، تایرهای میشلن، پله اتوماتیک در ورودی، بخاری درجا VALEO، حسگر دنده عقب، تهویه ۴۳ کیلوواتی VALEO، دو یخچال ۶۰ لیتری، سامانه سنجش فشار باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، دوربین ثبت وقاعی رانندگی، هشدار حرکت بین خطوط، دوربین دنده عقب، سنسور باران و نور، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم گرمایشی مستقل شوفاژی، مانیتورهای لمسی مجهز به سیستم مرکزی مدیا و… مجهز است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.