سال 2022 برای لامبورگینی بسیار خوب بوده و این خودروساز ایتالیایی توانست 10 درصد بیشتر از سال 2021 خودرو بفروشد.
به گزارش خودروم، لامبورگینی سال 2022 را با ثبت یک رکورد جدید در زمینه فروش خودرو به پایان رساند. این خودروساز ایتالیایی توانست با فروش 9,233 خودرو در سراسر جهان حدود 10 درصد بیشتر از سال 2021 خودرو بفروش برساند. همچنین لامبورگینی پس از عبور از بحرانهای کرونا شاهد رشد مثبت صنعت خودروسازی است.
لامبورگینی اوروس با فروش 5,367 دستگاهی باز هم بخش عمدهای از فروش این خودروساز را به خود اختصاص داده است. فروش این خودرو نسبت به سال گذشته 7 درصد بیشتر شده و هوراکان به عنوان دومین مدل پرفروش این برند به تعداد 3,113 دستگاه و با رشد 20 درصدی نسبت به سال 2021 شناخته میشود. آونتادور هم که تولید آن در سپتامبر 2022 به پایان رسید؛ با فروش 753 دستگاه در جایگاه سوم ایستاد. ما منتظر هستیم تا در آینده جایگزین این خودرو را برای اولین بار ملاقات کنیم.
آمریکا بهترین بازار لامبورگینی بود و این خودرو ساز با فروش 2,721 دستگاه از محصولات خود افزایش 10 درصدی میزان فروش در این کشور را تجربه کرد. چین، هنگ کنگ و ماکائو نیز با افزایش 9 درصدی مواجه شده و لامبورگینی 1,018 خودرو را در این کشورها فروخت. آلمان با جهش 14 درصدی نسبت به سال گذشته سومین بازار پرفروش لامبورگینی بود و این شرکت 808 خودرو را در این کشور عرضه کرد. بریتانیا و ژاپن نیز به ترتیب شاهد فروش 650 و 546 خودروی لامبورگینی در سال 2022 بودند که میزان فروش در ژاپن 22 درصد افزایش را نشان میدهد. لامبورگینی در سال 2022 تعداد خرده فروشیهای خود را از 173 به 180 فروشگاه در 53 کشور جهان رسانده است.
استفان وینکلمن رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل لامبوریگی میگوید که روند رو به رشد و توسعه آنها ادامه دارد و این اعداد نشان میدهد که آنها مسیر درست را انتخاب کردهاند. او گفته است که 2023 سال چالش و تغییراتی برای لامبوریگینی بوده و آنها آماده هستند که با آنها مقابله کنند. در سال 2023 لامبورگینی فاز دوم برنامه Direzione Cor Tauri را اجرا میکند. این برنامه به عنوان قشه راه در سال 2021 معرفی شد. لامبورگینی در طول پنج سال 1,8 میلیارد یورو سرمایهگذاری خواهد کرد؛ زیرا پیش از ساخت خودروهای تمام الکتریکی به ساخت محصولات هیبریدی خواهد پرداخت.