هنسی ونوم F5 روولوشن معرفی شد
برای پیست! منتشر شده در ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
هنسی ونوم F5 روولوشن

هنسی عضو جدید خانواده F5 را با بهبود عملکرد فنی و آیرودینامیک برای حضور در پیست مسابقه و با قیمتی بیش از 2.7 میلیون دلار معرفی کرده است.

به گزارش خودروم، سومین عضو خانواده هنسی ونوم F5 مورد استقبال سایر اعضاء این خانواده دوست داشتنی قرار گرفت. اکنون هنسی ونوم F5 روولوشن پوشش استتاری خود را کنار گذاشته و هنسی این خودرو را با هندلینگ بهبود یافته و نیروی رو به پایین بیشتری عرضه کرده است.

هنسی ونوم F5 روولوشن

در این خودرو از موتور 6,6 لیتری V8 مدل Fury به همراه توربوشارژ دوقلو استفاده شده؛ اما این پیشرانه برای رقابت در پیست کالیبره شده است. موتور 1817 اسب بخار قدرت و 1617 نیوتن متر گشتاور دارد. با وجود اینکه قدرت خروجی نسخه روولوشن همانند سایر برادران آن با تمرکز بر جاده است؛ اما هنسی ونوم F5 روولوشن  با وزن 1,360 کیلوگرم به تولید رسیده و نسبت به آنها سبک‌تر است.

هنسی ونوم F5 روولوشن

هنسی بیشتر وقت خود را صرف انجام تغییرات آیرودینامیکی و سیستم تعلیق کرده است. بال عقب بزرگ و قابل تنظیم با عرض کامل خود نسبت به صفحات انتهایی خودرو، کمک می‌کند که نیروی رو به پایین بیشتری معادل با 362 کیلوگرم ایجاد شده و حداکثر سرعت به 300 کیلومتر در ساعت برسد. با افزایش نیروی رو به پایین معادل با 635 کیلوگرم حداکثر سرعت خودرو به 400 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. نیروی موتور از طریق گیربکس تک کلاچه اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

هنسی ونوم F5 روولوشن

هنسی یک اسپلیتر فیبر کربنی بزرگتر برای جلوگیری از ورود جریان هوا به زیر خودرو در جلو نصب کرده است. یک دیفیوزر عقب هم کمک می‌کند که هوای وارد شده به زیر خودرو به بیرون هدایت شود. باله‌های اطراف دماغه موجب افزایش چسبندگی شده و دریچه روی سقف نیز هوا را به پیشرانه می‌رساند. سیستم تعلیق دو جناقی این خودرو نیز نسبت به قبل از تنظیمات تهاجمی‌تری برخوردار است.

هنسی ونوم F5 روولوشن به کمک فنرهای قابل تنظیم مجهز شده و می‌توان آنها را با بکارگیری ابزارهای ساده در کنار پیست کالیبراسون کرد. رینگ‌های آلیاژ جدید و بزرگتر با افزایش سطح تماس بیشتر با زمین و افزایش قابلیت پیچیدن و توقف خودرو نیز به عنوان اقدامات تکمیلی مرتبط به تغییرات بیرونی این خودرو شناخته می‌شود.

هنسی F5 روولوشن به سیستم تله متری پیست با امکان ارائه اطلاعاتی در رابطه با لپ تایم پیست، نیروی G در پیست و سایر اطلاعات مورد نیاز مجهز شده است. این خودرو برای اولین بار تا چند روز آینده در رویداد موتورکار میامی به نمایش عمومی در می‌آید. از F5 روولشن تنها 24 دستگاه تولید شده و قیمت هر کدام از آنها بیشتر از 2.7 میلیون دلار است. هنسی مدعی است که بخش زیادی از نمونه‌های این خودرو فروخته شده و تنها تعداد اندکی باقیمانده است.

مشخصات فنی هنسی ونوم F5 روولوشن چیست؟

در این خودرو از موتور 6,6 لیتری V8 مدل Fury به همراه توربوشارژ دوقلو استفاده شده؛ اما این پیشرانه برای رقابت در پیست کالیبره شده است. موتور 1817 اسب بخار قدرت و 1617 نیوتن متر گشتاور دارد.

چند دستگاه از هنسی ونوم F5 روولوشن تولید می‌شود؟

از F5 روولشن تنها 24 دستگاه تولید شده و قیمت هر کدام از آنها بیشتر از 2.7 میلیون دلار است. هنسی مدعی است که بخش زیادی از نمونه‌های این خودرو فروخته شده و تنها تعداد اندکی باقیمانده است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.