هیوندای، کودکان کار و تامین کنندگان آمریکایی
بحران حیثیتی کره‌ای‌ها منتشر شده در ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰
هیوندای

هیوندای به دنبال استفاده از کودکان کار توسط دو تامین کننده آمریکایی، به دنبال قطع رابطه با آنها بوده و تحقیقاتی وسیع را ساماندهی می‌کند.

به گزارش خودروم، خبرگزاری رویتزر از برنامه‌ریزی هیوندای برای پایان دادن به روابط با دو تامین کننده مستقر در آلاباما به دلیل تخلفات ادعایی مربوط به استفاده از کودکان کار خبر داد. مقامات وزارت کار آمریکا در آلامابا تحقیقات خود در رابطه با شرکت اسمارت آلامابا و SL آلاباما را به دنبال گزارشی در مورد استفاده از کودکان 12 سال در خطوط تولید شروع کرده‌اند.

ادعاهای مربوط به استفاده از کودکان در خطوط تولید، نخستین بار در رابطه با اسمات آلاباما LLC مطرح شد. این کارخانه قطعاتی از النترا، سوناتا و سانتافه را به تولید رسانده و قطعات کارخانه بزرگ هیوندای در مونتگومری را تامین می‌کند. در پرونده‌های این شرکت، هیوندای مالک بیشترین سهم شرکت اسمارت آلاباما LLC ذکر شده است. تامین کننده دوم، SL  آلاباما LLC نام دارد که به دلیل استفاده از کارگران 13 ساله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. فوانین کار در آلاباما کارخانه‌ها را ملزم می‌کند که کارگران حداقل باید 18 سال سن داشته باشند.

خوزه مونوز، مدیر عملیات جهانی هیوندای گفته است که این خودروساز در اولین فرصت به روابط خود با تامین کنندگان مزبور پایان می‌دهد. البته زمان دقیقی برای این اتفاق مشخص نشده است. علاوه بر این، مونوز از انجام تحقیقات گسترده در رابطه با تمام زنجیره تامین مستقر در آمریکا برای اطمینان از رعایت قوانین کار خبر داد.

هیوندای شیوه‌های استخدام و بکارگیری غیرقانونی نیروی کار را به هیچ وجه تحمل نکرده و براساس خط‌مشی‌ها و رویه‌های خود رعایت قوانین محلی، ایالتی و فدرال را مورد توجه قرار می‌دهد.

رویترز در گزارش خود ذکر می‌کند که هر دو تامین کننده آمریکایی به جذب و استخدام کارمندان خارجی می‌پرداختند. این گزارش‌ها موجب شده که یک شرکت حقوقی که در انجام حسابرسی‌ها به شرکت SL الاباما خدمات ارائه می‌داد، به همکاری خود با این شرکت پایان دهد. شرکت SL آلاباما تاکنون در مورد تخلفات ادعایی سکوت کرده است.

جنجال زمانی آغاز شد که رویترز از مفقود شدن یک دختر 13 ساله مهاجر گواتمالایی مطلع شد. مدت زمانی بعد و در جریان مصاحبه به خانواده این کودک، مشخص شد که او به همراه دو برادر 12 و 15 ساله خود در شرکت اسمارت آلاباما LLC کار می‌کردند. مصاحبه‌های بعدی با کارگزارن فعلی و سابق این کارخانه نشان داد که 50 کارگر با سنی کمتر از 18 سال در شیف‌های مختلف مشغول فعالیت بودند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.