فروش خیره‌کننده تسلا در چین و رکوردشکنی در سپتامبر 2022
باز هم رکورد! منتشر شده در ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
لوگو خودروسازی تسلا

تسلا در چین با تحویل 83 هزار خودروی الکتریکی در ماه سپتامبر 2022 رکوردی جدید از خود بر جای گذاشته به بهترین رقم تولید ماهانه رسیده است.

به گزارش خودروم، براساس گزارش انجمن سازندگان خودروهای سواری چین، کارخانه تسلا در شانگهای بیش از 83 هزار خودروی الکتریکی را در ماه سپتامبر به مشتریان خود تحویل داد و این یعنی رکورد فروش تسلا در ماه سپتامبر جابجا شده است.

دبیر کل انجمن یادشده، کوی دونگشو می‌گوید که این بهترین رقم تولید ماهانه تسلا به عنوان یک خودروساز آمریکایی از بدو تاسیس کارخانه آن در چین است.

بخش مرتبط به خودروهای پاک از جمله اتومبیل‌های برقی و پلاگین هیبریدی شتاب فراوانی در کشور چین دارد.

براساس آمارهای CPCA فروش عمده خودروهای پاک در ماه گذشته در مجموع به 660 هزار دستگاه رسید و این رقم نسبت به سال قبل، نشان دهنده افزایش 95 درصدی است.

همچنین بنابر گزارش وزارت امنیت عمومی چین، تعداد خودروهای پاک از ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی به 3,71 به میلیون دستگاه رسیده و این رقم نشان دهنده افزایش 98,48 درصدی آنها نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل است.

به گفته وزارتخانه مزبور ثبت نام و خرید خودروهای پاک، حدود 21,34 درصد از سهم فروش تمام بازار چین در 9 ماه نخست سال را شامل می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سپتامبر 2022 در مجموع 11,49 میلیون دستگاه خودروی پاک در جاده‌های چین تردد کنند. این میزان 3,65 درصد از تعداد کل خودروهای موجود در چین را شامل خواهد شد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.