بی وای دی برای احداث کارخانه در تایلند زمین خرید
سرمایه‌گذاری ویژه در جنوب شرق آسیا منتشر شده در ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
ورود بی وای دی به بازار تایلند

خودروساز برقی و چینی بی وای دی زمینی با مساحت 96 هکتار برای ساخت نخستین کارخانه خود در منطقه جنوب غربی آسیا خریداری کرد.

به گزارش خودروم، خودروساز چینی و برقی بی وای دی(BYD) قرارداد خرید زمین برای ساخت اولین کارخانه ساخت خودروهای برقی در تایلند را با شرکت WHA Corp به عنوان بزرگترین توسعه دهنده شهرک‌های صنعتی این کشور امضا کرد. به گفته بی وای دی، پیش‌بینی می‌شود که این کارخانه از سال 2024 فعال شده و بتواند سالانه 150 هزار خودرو را به تولید برساند.

کارخانه بی وای دی در تایلند، اولین واحد صنعتی این خودروساز در جنوب شرقی آسیا است. تولیدات این کارخانه عمدتاً به بازارهای آسیای جنوب شرقی و قاره اروپا صادر می‌شوند. در واقع بی وای دی فعلاً به صورت سالانه تنها 10 هزار دستگاه از تولیدات کارخانه خود در تایلند را در این کشور به فروش رسانده و مابقی آنها را صادر می‌کند.

لیو ژولیانگ(Liu Xueliang)، مدیر کل فروش آسیا و اقیانوسیه بی وای دی می‌گوید که این کارخانه پس از تکمیل، فعالیت خود را با تولید مدل Atto 3 آغاز می‌کند. به گفته او تولید باتری و قطعات مرتبط به خودروهای الکتریکی در تایلند نیز در دستور کار این کمپانی است.

مشخصات کارخانه بی وای دی در تایلند و آینده آن

کارخانه بی وای دی در زمینی با وسعت 96 هکتار و در شهرک صنعتی رایونگ WHA ساخته می‌شود. مدیر اجرایی WHA این معامله را مهم‌ترین قرارداد این شرکت در طول 20 سال اخیر دانست و امیدوار است که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در زمینه تولید خودروهای برقی جذب کنند. به گفته او حضور بی وای دی موجب افزایش حضور شرکت‌های فعال در زنجیره تامین خودروهای برقی در تایلند می‌شود.

این قرارداد پس از توافق بی وای دی با یک توزیع کننده خودرو در تایلند به امضا رسید و نمایندگی‌های فروش محصولات BYD در تایلند تا پایان سال 2022 فعال می‌شوند. علاوه بر تایلند، شبکه توزیع خودروهای برقی بی وای دی در دیگر نقاط جهان نیز گسترش یافته و این خودروساز در بازارهای بین‌المللی از جمله ژاپن، دانمارک، آلمان و کامبوج حضور خواهد داشت.

بی وای دی در تایلند زمین خرید

رسانه‌های تایلند انتظار دارند که بی وای دی 823 میلیون دلار در زمینه تولید خودروهای الکتریکی در تایلند سرمایه‌گذاری کند. اخیراً هیئت سرمایه‌گذاری تایلند پیشنهاد 491,49 میلیون دلاری بی وای دی برای ساخت خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در این کشور را تصویب کرد.

این شرکت چینی همچون سایر خودروسازان از جمله تویوتا و هوندا از مشوق‌های مالیاتی دولت تایلند برخوردار خواهد شد. تایلند امیدوار است که به قطب تولید خودروهای برقی در جنوب شرقی آسیا تبدیل شود و برای تحقق این آرزو، 43 میلیارد بات(واحد پول کشور تایلند) یارانه برای جذب سازندگان خودروهای الکتریکی و تشویق استفاده از این محصولات در نظر گرفته است.

دولت تایلند می‌خواهد که تا سال 2030، میزان تولید خودروهای برقی در این کشور حدود 30 درصد از کل میزان تولید خودرو را شامل شود

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.