اتحادیه اروپا سرانجام مقررات مرتبط به استاندارد آلایندگی یورو ۷ را تصویب نمود. این قوانین حتی شامل خودروهای الکتریکی هم میشود و تا سال ۲۰۳۵ اجرا خواهند شد.
به گزارش خودروم، سرانجام اتحادیه اروپا استاندارد یورو ۷ را تصویب نمود. پیش نویس این قانون پیشنهادی در سال ۲۰۲۲ توسط کمیسیون اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار آلایندهها و تغییرات آب و هوایی در قاره کهن آماده شد. علاوه بر این قوانینی نیز در مورد عمر باتری خودروهای برقی و پلاگین هیبرید توسط این اتحادیه اجرایی میشود.
جزئیات بیشتر
پس از رای مثبت اعضاء اتحادیه اروپا و پارلمانهای عضو، متن قانون مزبور باید چند مرحله اداری را طی نموده و به امضاء ریاست دو نهاد اروپایی برسد. پس آن آن شاهد انتشار رسمی متن قانون در مجله رسمی اتحادیه اروپا و لازم الجرا شدن آن پس از ۲۰ روز خواهیم بود. این قانون شامل ۲۰ ماده و ۴۲ تبصره برای انواع خودرو و وانت جدید، ۴۸ ماده و ۶۰ تبصره برای انواع اتوبوس، کامیون و تریلر جدید، ۳۰ ماده و ۴۸ تبصره برای سیستمها، قطعات، کامیونتها و… میشود.
حفظ مقررات قبلی
استاندارد یورو ۷ متن قانون مرتبط استاندارد یورو ۶ را حفظ میکند. در واقع این قانون را باید نوعی مصالحه میان اتحایه اروپا و تولیدکنندگان خودرو دانست. خودروسازانی که برای رسیدن به فناوری مستلزم هزینه، تحقیق و توسعه بیشتر هستند. در هر حال این قانون تا سال ۲۰۳۵ به شکل جدی پیگیری میشود. یعنی زمانی که شاهد ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا خواهیم بود.
سختگیری بیشتر
با این حال مقررات مزبور الزاماتی سختگیرانهتر برای کاهش انتشار ذرات آلاینده را پیگیری میکند. این مقررات برای اتوبوسها و کامیونهای سنگین با محدودیتهای سختگیرانهتری دنبال میشود. زیرا تاکنون به مباحثی همچون انتشار اکسید نیتروژن میپردازد. علاوه بر این استاندارد یورو ۷ شامل قوانینی برای انتشار ذرات آلوده هنگام ترمز و محدویتهای خاصی برای خودروهای الکتریکی است. این استاندارد الزاماتی سختگیرانه برای همه خودروهای برقی از نظر شعاع پیمایش و طول عمر باتری دنبال خواهد کرد.