اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵ و جدید معرفی شد
زیبا و قابل توجه منتشر شده در ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
2025 Infiniti QX80

شاسی بلند لوکس و سه ردیف اینفینیتی QX80 جدید به همراه موتور ۳,۵ لیتری V6 توئین توربو و قدرت ۴۵۰ اسب بخار معرفی و تابستان امسال وارد بازار جهانی می‌شود.

به گزارش خودروم، از شباهت کانسپت اینفینیتی QX مونوگراف با شاسی بلند لوکس و جذاب اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵ نباید تعجب کرد. هر دو خودرو از نظر ظاهری تقریباً مشابه یکدیگر هستند. دریچه‌های عمودی گوشه‌های سپر و چراغ‌های بزرگ جلو به همراه سقف مشکی و حتی دستگیره‌های در گویای این واقعیت هستند. اما این خودرو یک شاسی بلند مفهومی نیست و آن را باید اینفینیتی QX80 جدید، لوکس و سه ردیف دانست.

2025 Infiniti QX80

از ویژگی‌های ظاهری این خودرو باید به دماغه بلند و بدنه‌ای درشت اشاره کرد. کاپوت نیز تقریباً صاف و رو به جلو است. همانند کانسپت مونوگراف لوگوی روشن اینفینیتی در جلوپنجره به همراه دو قوس مشاهده می‌شود. تزئینات متعدد مشکی رنگ و سقف یاه نیز خودنمایی می‌کنند. دستگیره‌های در نیز برقی بوده و با اعمال نیروی الکتریسیته باز خواهند شد.

2025 Infiniti QX80

بدنه حجیم اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵ نشان می‌دهد که این خودرو از نظر فضای داخلی، بسیار بزرگ خواهد بود. این کمپانی ادعا می‌کند که نسبت به مدل قبلی، حجم موجود در پشت ردیف دوم این خودرو ۱۸ درصد بیشتر بوده و این میزان برای ردیف سوم معادل ۵۴ است. کابین با روکش چرمی بسیار زیبایی پوشیده می‌شود. علاوه بر این باید به تزئینات چوبی، آلومینیومی و پارچه نیمه آنیلین اشاره نمود. دو نمایشگر ۱۴,۳ اینچی با یکدیگر ادغام شده‌اند. نمایشگر سومی نیز با ابعاد ۹ اینچ به ست راننده کج بوده و با استفاده ا آن سیستم کنترل تهویه مطبوع، گرمکن و سردکن صندلی‌ها و… را باید کنترل نمود.

2025 Infiniti QX80

نمایشگر کوچک به شکل هوشمند از بازخورد کاربری راننده و سرنشینان برای تنظیم دمای محیط بهره می‌گیرد. اینفینیتی چیز زیادی در رابطه با جزئیات این سیستم ارائه نمی‌دهد. بر روی فرمان چند دکمه لمسی وجود دارد. بر روی کنسول مرکزی و دسته دنده نیز مجموعه‌ای از دکمه‌ها مشاهده می‌شود.

فناوری در اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵

از نظر سیستم‌های کنترلی و ایمنی باید گفت که اینفینیتی QX80 جدید هیچ کمبودی ندارد. مجموعه‌ای از دوربین‌ها همراه راننده خواهند بود. سنسورهایی که یک نمای ۱۷۰ درجه از جلوی خودرو ارائه می‌دهند تا پارک QX80 آسان‌تر باشد. قابلیتی نیز به عنوان دوربین ۳۶۰ درجه همراه شما برای پارک خودرو است. دوربین‌های داخلی امکان نظارت بر سرنشینان عقب توسط راننده و سرنشین را فراهم می‌کنند. یک ویژگی خاص نیز برای به اشتراک گذاری تصاویر دوربین‌های خارجی و داخلی در شبکه‌های احتماعی وجود دارد. حسگرهای بیومتریک باعث می‌شوند که به طور خودکار دمای کابین و صندلی متناسب با شرایط سرنشینان تغییر کند. صندلی‌های ردیف دوم نیز ماساژور دارند. همه می‌توانند از سیستم صوتی Klipsch با توان ۱۲۰۰ وات و ۲۴ بلندگو استفاده کنند. البته این سامانه سفارشی بوده و به طور استاندارد در اینفینیتی QX80 از ۱۴ بلندگو با توان ۶۰۰ وات استفاده می‌شود. اپل کار پلی و اندروید اتو به شکل بی‌سیم در دسترس هستند. سیستم رانندگی پروپایلوت نیز به ورژن ۲,۱ ارتقاء می‌یابد. برای اولین بار هم از یک نمایگشر هدآپ استفاده می‌شود.

مشخصات فنی و سایر امکانات

به جای بکارگیری موتور قدیمی ۵,۶ لیتری V8 در اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵ از موتور ۳,۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌شود. نیرو توسط گیربکسی ۹ سرعته اتوماتیک به محور عقب یا تمام چرخ‌ها منتقل خواهد شد. فریم بدنه گیربکس نیز ۵۷ درصد مستحکم‌تر از نسخه قبلی است. سیستم تعلیق بادی با قابلیت کاهش ارتفاع در سرعت‌‌های بالا و هنگام پارک خودرو، پنج حالت رانندگی، نورپردازی ۶۴ رنگ محیط داخلی، امکان سفارش ۹ رنگ برای بدنه، رینگ‌های ۲۲ اینچی و… نیز بخش دیگری از امکانات این خودرو هستند.

زمان عرضه و قیمت

2025 Infiniti QX80

اینفینیتی QX80 جدید در چهار تیپ وارد بازار خواهد شد. مطمئناً این خودرو نسبت به مدل قبلی گران قیمت‌تر است. نسخه پایه آن حدود ۸۵ هزار دلار قیمت دارد و به خوبی در برابر BMX X7 قرار می‌گیرد. اما نسبت به لکسوس LX600 با قیمتی فراتر از ۱۳۰ هزار دلار ارزش خرید بالایی دارد. در هر حال باید تابستان امسال منتظر حضور این خودرو در بازار جهانی باشیم.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.