بی ام و X3 مدل ۲۰۲۵ معرفی شد
بوی تازگی منتشر شده در ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
بی ام و x3 2025

بی ام و مدل جدید شاسی‌بلند X3 را با بروزرسانی ظاهری و بهبود عملکرد فنی وارد بازار جهانی خودرو خواهد کرد. اکنون بهترین نسخه این خودرو ۳۹۳ اسب بخار قدرت دارد.

به گزارش خودروم، بی ام و امسال زمان خود را صرف بروزرسانی سری ۲، M3 و سایر مدل‌های خود می‌کند. اکنون نیز شاهد معرفی بی ام و X3 مدل ۲۰۲۵ و در نظر گرفتن دو نسخه جدید با پیشرانه هیبریدی، سیستم اطلاعات و سرگرمی تازه و تغییرات ظاهری هستیم. بی ام و ایکس ۳ جدید تا اواخر سال جاری میلادی وارد بازارهایی همچون آمریکا خواهد شد.

بی ام و X3 مدل ۲۰۲۵

بی ام و X3 جدید اکنون در نسخه‌های X3 30 xDrive سطح پایه یا X3 M50 xDrive با مشخصاتی بهتر در دسترس است. هیچ کدام از مدل‌های مزبور پسوند i را به همراه ندارند؛ چون بی ام و از حرف مزبور برای مدل‌های الکتریکی خود همچون بی ام و iX1 استفاده می‌کند.

مشخصات فنی بی ام و X3 مدل ۲۰۲۵

نسخه X3 30 xDrive موتوری ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و متصل به سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی دارد. قدرت آن ۲۵۵ اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور به ۴۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این ارقام بیشتر از نسخه قبلی با موتوری غیر هیبریدی است. با این حال شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت معادل ۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

بی ام و X3 مدل ۲۰۲۵

در نسخه X3 M50 xDrive نیز از موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری همراه با توربوشارژ برقی استفاده می‌شود. این موتور ۳۹۳ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور آن ۵۸۰ نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت معادل ۴,۴ ثانیه بوده و این رقم برابر با X3 M40i فعلی است. حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و در صورت استفاده از توربوشارژ برقی همراه با تایرهای اختصاصی یا ۲۱۰ کیلومتر در صورت بکارگیری تایرهای چهار فصل خواهد بود. سیستم چهار چرخ متحرک به شکل استاندارد در هر دو نسخه وجود دارد. نیرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک Steptronic BMW منتقل می‌شود.

بی ام و X3 مدل ۲۰۲۵

موتورهای بروز بی ام و X3 مدل ۲۰۲۵ زیر بدنه‌ای جدید پنهان هستند. طراحی تازه این خودرو، X3 را بزرگتر از مدل قبلی خود نشان می‌دهد. ولی فاصله بین دو محور همچنان ۲,۸۶ متر است. اما بی ام و ایکس ۳ جدید ۱,۳ اینچ بلندتر و ۱,۱ اینچ پهن‌تر از قبل خواهد بود. ولی ارتفاع آن ۱ اینچ کاهش می‌یابد. درواقع طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل با ۴,۷۴، ۱,۹۲ و ۱,۶۶ متر خواهد بود.

ظاهر بی ام و X3 جدید

شمایل جدید X3 شامل جلوپنجره‌های کلیوی شکل بزرگتر با میله‌های عمودی و مورب در تریم X3 ۳۰ می‌شود. دیلایت‌ها L شکل هستند. چراغ‌های جلو تماماً LED خواهند بود. رینگ‌های ۱۹ اینچی به شکل استاندارد بر روی خودرو قرار دارد. البته امکان سفارش رینگ ۲۰ یا ۲۱ اینچی وجود دارد. در نسخه X3 M50 از رینگ ۲۰ اینچی، جلوپنرجه کلیوی شکل مخصوص M با میله‌های افقی، ترمزهای M اسپورت و لوله‌های اگزوز چهار گانه استفاده می‌شود. سیستم تعلیق تطبیقی، فرمان اسپورت و دیفرانسیل عقب M اسپورت نیز سفارشی هستند.

کابین و قیمت

در داخل کابین از نمایشگر خمیده بی ام و، نسخه ۹ سیستم اطلاعات و سرگرمی آی درایو، امکاناتی همچون QuickSelect برای دسترسی راحت به عملکردهای پرکاربرد بدون نیاز به جستجو در موتوها، گرمکن صندلی‌ها، بافت پارچه‌ای نقاطی از داشبورد، صندوق عقبی با حجم ۸۹۱ لیتر و… وجود دارد. قیمت نسخه پایه بیش از ۵۰ هزار دلار و نسخه اسپورت‌تر بالای ۶۵ هزار دلار است. این خودرو در کارخانه اسپارتانبورگ واقع در کارولینای جنوبی مونتاژ می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.