بی ام و M5 مدل ۲۰۲۵ یکی از سنگین‌ترین‌ها است!
همچنان وحشی منتشر شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۸
بی ام و M5 2025

بی ام و از مدل ۲۰۲۵ سدان M5 با موتور ۴,۴ لیتری V8 توربو ۵۸۵ اسب بخاری و مجهز به فناوری هیبریدی رونمایی کرد. قیمت این خودرو بیش از ۱۲۰ هزار دلار است.

به گزارش خودروم، تعداد کمی از خودروهای مختلف وجود دارند که مانند بی ام و M5 مشتاقان را به تحرک وادار کنند. اکنون پس از مدت‌ها شاهد رونمایی از بی ام و M5 مدل ۲۰۲۵ هستیم. بی ام و M5 جدید عنوان قدرتمندترین مدل مجود با نشان M5 را به خود اختصاص می‌دهد. اما به لطف پیشرانه هیبریدی استاندارد خود باید M5 جدید را سنگین‌ترین M5 تمام دوران نامید.

مشخصات فنی

بی ام و M5 2025

همان‌طور که انتظار داشتیم؛ برای ساخت بی ام و M5 مدل ۲۰۲۵ نیز از ژن XM استفاده می‌شود. به این ترتیب شاهد استفاده از فناوری هیبریدی بی ام و، مورد بکارگیری در مسابقات استقامت ۲۴ ساعته لمانز هستیم. موتوری ۴,۴ لیتری V8 توربو که به تنهایی قادر به تولید قدرتی معادل ۵۸۵ اسب بخار است. موتور الکتریکی ۱۹۷ اسب بخاری نیز به باتری ۱۴,۸ کیلووات ساعتی متصل بوده و در حالت کاملاً برقی می‌توان ۴۰ کیلومتر پیمایش نمود.

بی ام و M5 2025

سیستم انتقال نیرو متشکل از گیربکس ۸ سرعته M استاپترونیک بی ام و است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت معادل ۳,۴ ثانیه است. این رقم برای رسیدن به شتاب ۱۰۰ کیلومتری معادل ۳,۵ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت قابل پیمایش ۲۵۰ کیلومتر است. در صورت استفاده از آپشن اختیاری M درایو، سرعت به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد. البته به دلیل وزن بیشتر شتاب خودرو ۰.۲ ثانیه کمتر از قبل است.

هندلینگ و سیستم تعلیق

بی ام و M5 2025

در بی ام و M5 مدل ۲۰۲۵ از تعلیق دو جناغی برای محور جلو و سیستم تعلیق پنج پیوندی برای عقب استفاده می‌شود. البته سیستم تعلیق به شکل ویژه توسط بخش تحقیق و توسعه سری M تنظیم شده است. همچین سیستم تعلیق تطبیقی استاندارد و جدید قادر به تطبیق شرایط مطابق با حالت رانندگی است. در این خودرو پنج حالت مختلف رانندگی وجود دارد. حالت‌های داینامیک و داینامیک پلاس کامل‌ترین حالت‌های موجود هستند. فرمان اسپرت متغیر، فرمان برقی سروترونیک، سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی، فرمان یکپارچه فعال، بوست کنترل و… لذت رانندگی را دو چندان می‌کنند.

سمفونی فیبرکربن بی ام و M5 مدل ۲۰۲۵

بی ام و M5 2025

از دیگر ویژگی‌های مدل ۲۰۲۵ بی ام و M5 باید به استفاده از کالیپرهای ۶ پیستونی در جلو همراه با دیسک ترمز ۴,۹ میلی‌متری اشاره کرد. کالیپری شناور نیز برای چرخ‌های عقب در نظر گرفته‌اند. آینده‌های دید عقب فیبر کربنی هستند. بال عقب فیبر کربنی نیروی رو به پایین بیشتری ایجاد می‌کند. دیفیوزر عقب منحصراً برای سری M طراحی شده تا عملکرد آیرودینامیک را بهینه کند. سقف از جنس فیبر کربن بوده و وزن خودرو را تا ۳۰,۴۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد. این اتفاق منجر به بهبود هندلینگ و رانش خودرو نسبت به وزن می‌شود.

سایر قابلیت‌ها

امکان سفارش M5 در ۹ رنگ مختلف وجود دارد. نسخه ۸,۵ سیستم عامل بی ام و، نمایشگرهای مخصوص سری M برای راننده و سرنشینان جلو، نمایشگر هدآپ استاندارد، سیستم چهار چرخ متجرک ایک درایو و… نیز در دسترس هستند. اما قیمت پایه این خودرو بیش از ۱۲۰ هزار دلار بوده و خرید آن برای هر کسی ممکن نیست. تحویل اولین سری در اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.