قدرتمندترین شاسی بلند بنزینی آئودی معرفی شد
آئودی RS Q8 پرفورمنس منتشر شده در ۰۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
آئودی RS Q8 پرفورمنس

نسخه پرفورمنس RS Q8 توانست با رکورد شکنی در نوربررینگ و پشت سر گذاشتن پورشه کاین توربو GT عنوان قدرتمندترین شاسی بلند آئودی را به دست آورد.

به گزارش خودروم، پاییز سال قبل بود که آئودی مدل‌های جدید Q8 و SQ8 را معرفی نمود. اکنون آئودی با بروزرسانی RS Q8 خطوط تولید خود را تکمیل کرد. این شاسی بلند شگفت انگیز نسخه‌ای پرفورمنس نیز دارد و آن را باید ادامه مسیر سایر خودروهای آئودی با نشان RS یعنی RS6، RS5، RS4 و RS7 پرفورمنس دانست. ما در اینجا از قدرتمندترین شاسی بلند بنزینی آئودی یعنی RS Q8 پرفورمنس صحبت می‌کنیم.

آئودی RS Q8 پرفورمنس

با فشار پدال گاز آئودی RS Q8 پرفورمنس به سادگی نهایت قدرت آن را احساس خواهید کرد. این محصول حتی از نسخه قبلی  ۶۳۱ اسب بخاری با موتور V10 تنفس طبیعی هم قدرتمندتر است. حداکثر گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر بوده و از پیشرانه توئین توربو جدید ۴ لیتری V8 بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۳,۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

آئودی RS Q8 پرفورمنس

تغییرات جدید به آئودی کمک می‌کند که RS Q8 پرفورمنس را اکنون شش ثانیه سریع‌تر نسبت به نمونه قبلی در پیست نوربرگ رینگ هدایت کند. بنابراین پرفورمنس جدید آئودی را باید سریع‌ترین شاسی بلند تولیدی این خودروساز در جهنم سبز توصیف کرد. فرانک استیپلر به عنوان راننده یک دور در نوردشلایف را تنها در ۷ دقیقه و ۳۶,۶۹ ثانیه پیمود تا پورشه کاین توربو جی تی را شکست دهد و دو ثانیه سریع‌تر شود.

آئودی RS Q8 معمولی موتوری V8 با قدرت ۵۹۱ اسب بخار دارد. البته این به معنی ساده انگاری نسخه معمولی نیست؛ زیرا این نمونه تنها دو دهم ثانیه نسبت به نسخه پرفورمنس کُندتر است. حداکثر سرعت به شکل الکترونیکی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در صورت نبود محدودیت می‌توان تا سرعت ۲۸۰ تا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد. در آئودی RS Q8 پرفورمنس از جلوپنجره لانه زنبوری متفاوتی استفاده می‌شود. ورودی‌های هوا شمایل جدیدی دارند و ظاهر خودرو تهاجمی‌تر است. انتهای خودرو نیز اسپرت‌تر از قبل به نظر می‌رسد. از اگزوزهای جدیدی استفاده می‌شود و در صورت نیاز امکان بکارگیری اگزوز سفارشی با صدای بیشتر وجود دارد.

سایر ویژگی‌های آئودی RS Q8 پرفورمنس

در محصول قدرتمند آئودی از چراغ‌های LED ماتریسی با نور بلای لیزری استفاده می‌شود. چراغ‌های عقب نیز از نوع OLED هستند. رینگ‌های ۲۳ اینچی طلایی را می‌توان در این محصول مشاهده نمود. ترمزهای سرامیکی با هزینه اضافی در دسترس مشتریان هستند. این ترمزها در جلو و عقب دیسک‌هایی به قطر ۴۴۰ و ۳۷۰ میلی‌متر دارند. همه چیز خوب به نظر می‌رسد؛ اما گروه فولکس واگن به مشتریان عملگرای خود خرید لامبورگینی اوروس را پیشنهاد می‌دهد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.