چری eQ1 ؛ کوچک 75 اسب بخاری!
کوچولوی ارزان منتشر شده در ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
چری Chery eQ1

چری پس از 6 سال خودروی کوچک شهری و الکتریکی eQ1 را فیس لیفت کرده است. این خودروی ارزان قیمت در بهترین نسخه قادر به پیمایش 408 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ است.

به گزارش خودروم، چری eQ1 جدید بزودی وارد بازار چین می‌شود. ای کیو 1 در نگاه اول نسل جدیدی محسوب می‌شود؛ اما ما با یک فیس لیفت روبرو هستیم. ولی چری دوست دارد که محصول خود را یک خودروی کاملاً جدید بنامد. در هر حال چری ای کیو 1 از نظر طراحی بیرونی و داخلی تغییرات فراوانی نسبت به نمونه قبلی دارد.

چری eQ1 را بشناسید

قبل از هر چیز باید کمی شما را با سری ای کیو آشنا کنیم. چری eQ1 در چین با نام مورچه کوچک شناخته می‌شود. با این حال در خارج از کشور چین با نام eQ1 به فروش می‌رسد. خودروهای سری eQ معمولاً محصولاتی سطح پایین بوده و در حال حاضر شامل eQ1، eQ5 و eQ7 می‌شوند. طراحی eQ1 از سال 2017 تغییری نداشت و به همین خاطر ارائه یک فیس لیفت برای این خودرو بسیار ضروری بود.

طراحی چری eQ1

این خودرو با دو رنگ بدنه یعنی سبز و بنفش قابل عرضه است. در پیشانی آن لوگوی ای کیو نسب می‌شود. خط تولید خودروهای کوچک شهری چری را با نام eQ می‌شناسند. استایل کلی تغییر آنچنان زیادی ندارد. هنوز هم ما با خودرویی کوچک، دو در، چراغ‌های سبتاً بزرگ، برآمدگی‌های کوچک و… مواجه هستیم. بیشتر تغییرات بر روی سپر جلو اعمال می‌شود. جایی که از ورودی‌ هوای ذوزنقه‌ای شکل استفاده می‌شود. این اقدام حالت تهاجمی خودرو را کاهش داده است.

چری Chery eQ1

در تصاویر رسمی موجود، تصویری از قسمت عقب این خودرو وجود ندارد. اما براساس تصاویر جاسوسی می‌توان گفت که شاهد استفاده از چراغ‌های LED به هم پیوسته خواهیم بود. در این قسمت از لوگوی مستطیلی و جدید برند آی کیو استفاده می‌شود. سپر عقب نیز تغییر کرده و از یک اسپویلر سقفی در eQ1 استفاده خواهد شد. در داخل نیز شاهد بکارگیری فرمان دو پره، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، نمایشگر مرکزی شناور، جلوآمپر دیجیتالی، پد شارژ بی سیم تلفن همراه و دو پورت USB هستیم.

مشخصات فنی چری eQ1

هنوز مشخصات فنی eQ1 جدید مشخص نیست. ولی احتمالاً تغییر چندانی نسبت به گذشته ندارد. این خودرو با ابعاد 3,200، 1,670 و 1,550 میلی‌متری و همچنین فاصله محوری 2,150 میلی‌متری تولید می‌شود. ظرفیت حمل سرنشین چهار نفر خواهد بود. نسخه پایه موتوری الکتریکی با قدرت 41 اسب بخار دارد. قوی‌ترین نمونه نیز از پیشرانه برقی 75 اسب بخاری استفاده می‌کند. باتری 25 و 40,3 کیووات ساعتی این خودرو نیز شعاع پیمایش آن را به 251 و 408 کیلومتر می‌رسانند. قیمت این خودرو بین 9,000 تا 13,100 دلار خواهد بود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.