![چری](https://khodrom.ir/wp-content/uploads/2024/07/Chery.webp)
شرکت خودروسازی چری اخیراً با موجی از شکایتهای گوناگون کارمندان خود به دلیل اجرا قوانینی برای اضافه کاری روبرو شد.
به گزارش خودروم، کمپانیهای فعال در حوزه فناوری چین فرهنگ کاری خاصی موسوم به ۹۹۶ را اجرا میکنند. این سیاست کاری توسط جک ما به عنوان مدیرعامل علی بابا ابداع شد. اعداد ۹۹۶ به معنی کار کردن از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به مدت شش روز در هفته است. با این حال برخی از خودروسازان چینی از جمله چری سیاست کاری ۸۹۶ را برای کارمندان خود اجرا میکنند.
در این میان چندین تن از کارمندان چری به دلیل اضافه کاری اجباری از این خودروساز شکایت کردهاند. بیشتر اتهامات وارده به چری از سوی یک کارمند جدید است. او میگوید که علاوه بر ۱۷۴ ساعت کار عادی، نزدیک به ۱۲۰ ساعت دیگر هم اضافه کاری میکند. با این حال حقوق او تنها ۶۶۰ دلار در ماه بوده و این رقم تنها کمی بیشتر از ۲ دلار در ساعت است.
یکی دیگر از کارمندان چری میگوید که برای اضافه کاری اجباری، این خودروساز به شکل منظم جلسات را بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر و گاهی تا ساعت ۱۰ شب برنامهریزی میکند. جلساتی برای اضافی کاری برای روزهای شنبه نیز وجود دارد. چری این واقعیت را با تغییر ساعت کار برای کارمنان از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۷ پنهان میکند. با این حال برخی از مسئولان چری از شنبه به عنوان یک روز عادی کاری یاد میکنند.
علاوه بر این ارسال ایمیلی برای درس گرفتن از روحیه کاری هواوی و سخت کار کردن برای کارمندان چری بحث برانگیز شد. با این حال بیشتر کارمندان چری معتقد هستند که این پیام به معنی تبدیل روز شنبه به روزی کاری در آینده است. احتمالاً رد این درخواست از سوی کارمندان و عدم اضافه کاری باعث اخراج آنها خواهد شد. علاوه بر این درخواست مرخصی در چری نیز بسیار سخت بوده و صدور مرخصی با حقوق در این خودروساز چینی ممنوع است.
بیشتر شکایتها از جانب کارمندان چری علیه این شرکت به بخش تجاری و تحقیق وتوسعه مرتبط هستند. این در حالی است که به وقوع پیوستن یک اعتصاب در کارخانه بی وای دی قوانین این شرکت در رابطه با اضافه کاری را لغو نمود. کارگران این کارخانه موفق به افزایش حقوق پایه خود از ۶۹۰ تا ۸۹۷ دلار شدند. اما مسئله این است که شکایتها علیه چری از جانب کارمندان به بخشهای اصلی خطوط تولید این شرکت مرتبط نیست.