خیز چین برای سهم ۷ درصدی بازار خودرو اروپا
آینده چه می‌گوید؟ منتشر شده در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۹
ماشین چینی در اروپا

مطالعات یک موسسه اروپایی نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی چین احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷ درصد از سهم بازار اروپا را در اختیار می‌گیرد.

به گزارش خودروم، بر اساس یک مطالعه تا سال ۲۰۳۰ برندهای چینی صنعت خودروسازی جهان قادر به کسب ۷ درصد یا بیشتر از سهم فروش خودرو در بازار اروپا هستند. این مطالعه طبق نظرسنجی انجمن ملی صنعت کرایه اتومبیل برای اشتراک‌گذاری و خودروهای مدرن ایتالیا همراه با موسسه Bain & Company انجام شد. این مطالعه اشاره می‌کند که چنین رخدادی به توانایی برندهای چینی برای ارائه مدل‌هایی با سگمنت پایین‌تر و قیمتی کمتر بستگی دارد.

این مطالعه به تأثیر اصلی چینی‌ها بر صنعت خودروسازی ایتالیا، انگلیس و فرانسه تأکید می‌کند و سه کشور مزبور را واردکنندگان اصلی خودرو از چین می‌داند. رویه کنونی در این مطالعه با نام مرحله جدید ژئوپلیتیک خودرو شناخته می‌شود. به این شکل که اروپا را باید بخش کوچکی از یک تصویر بزرگ دانست. چون چینی‌ها در بازار شلوغ داخلی خود نیز آمارهای جالبی از نظر فروش به دست می‌آورند.

برای درک بهتر این موضوع باید دانست که در سال ۲۰۱۹ تنها ۴۲ درصد خودروهای فروخته شده در آسیا از برندهای اروپایی بودند. در این میان تنها ۲۷ درصد مرتبط به برندهای آسیایی بود. اما وضعیت در سال ۲۰۲۳ تغییر چشمگیری دارد. سال گذشته چین توانست سهم ۴۳ درصدی از فروش خودرو را با برندهای داخلی خود به دست آورد. در همین بازار اروپا سهم ۳۲ درصدی را به خود اختصاص داد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.