آخرین ادای احترام لامبورگینی به موتور V12 بنزینی و اونتادور افسانهای با معرفی دو ابر خودروی اینونسیبل و آتنتیکا همراه شده است.
به گزارش خودروم، با گمان میکردیم که لامبورگینی آلتیمیت، آخرین محصول V12 این خودروساز ایتالیایی است؛ اما لامبورگینی با اینونسیبل (Invencible) و آتنتیکا (Autentica) ثابت کرد که ما اشتباه میکردیم. خودروی اول یک کوپه بوده و دومی رودستر است. این خودروها قبل از عصر قریبالوقوع هیبریدیهای لامبوریگنی، ندای آخر موتور 12 سیلندر این شرکت را سر میدهند. هر دو خودرو براساس پلتفرم بادوام اونتادور ساخته شدهاند که 12 سال پیش با نسخه اصلی LP 700-4 معرفی شده بود.
اینونسیبل و آتنتیکا ترکیبی از مدلهای قدیمی لامبورگینی هستند و نشانههای ظاهری چندین خودروی V12 از جمله رونتون را یدک میکشند. خودروی یادشده، محصولی با تیراژ محدود و ویژه براساس مورسیهلاگو بود؛ اما ظاهر بدنه آن پیش نمایشی از اونتادور را نشان میداد. لامبورگینی میگوید که دو خودروی جدید این شرکت شبیه به وننو هستند و به طور قطع از اونتادور وحشیتر خواهند بود. اگر طراحی کاپوت برای شما آشنا به نظر میرسد؛ به این دلیل است که آن را از مدل اسنزا SCV12 وام گرفتهاند؛ یعنی جانوری که برای مسابقه طراحی شده و موتور 6,5 لیتری آن 818 اسب بخار قدرت دارد.
لامبورگینی اینونسیبل به عنوان یکی از آخرین V12های این کمپانی که با بنزین کار میکند؛ بر روی سبکی و بال پشتی سستو المنتو مبتنی بر گالاردو تکیه کرده و به آن ادای احترام میکند. بدنه این خودرو با فیبرکربن و تم سنتی شش گوشه لامبورگینی ساخته شده است. ظاهر اینونسیبل با بهرهگیری از نسخه روسو افستو تکمیل میشود در حالی که آتنتیکا در نمای بیرونی از با رنگ خاکستری خاصی موسوم به Grigio Titans تزئین شده است. در داخل هم خبری از طراحی مینیمالیستی سیستم اطلاعات و سرگرمی نیست و دریچههای هوا با چاپگر سه بعدی ساخته شدهاند.
این خودروهای هیجان انگیز از قویترین موتور V12 لامبورگینی برخوردار هستند. همانند اونتادور آلتیمیت موتور تنفس طبیعی در وسط نصب شده و 769 اسب بخار قدرت به علاوه 720 نیوتن متر گشتاور دارد. نیرو توسط گیربکس هفت سرعته ISR و همراه با چهار چرخ متحرک به محورها منتقل میشود. سایر جزئیات در رابطه با عملکرد موتور فاش نشده؛ اما با توجه به مشخصههای نسخه آلتیمیت، باید منتظر شتاب صفر تا 100 کیلومتر 2,8 ثانیه و حداکثر سرعت 335 کیلومتر باشیم.
لامبورگینی درباره قیمت دو خودروی یادشده صحبتی نکرده است. با این حال احتمالاً قیمت آنها بیش از 500 هزار دلار پرداختی برای اونتادور آلتیمیت است. نسخه LP 780-4 به 350 کوپه و 250 رودستر محدود میشد. از آنجا که لامبورگینی اینونسیبل و آتنتیکا نمونههایی منحصر به فرد هستند؛ باید امتیازات و قیمتی خاص و انحصاری هم داشته باشند.
این واقعاً پایان کار اونتادور است. جایگزین این خودرو در سه ماهه اول سال 2023 با یک پیشرانه V12 کاملاً جدید پلاگین هیبریدی ظهور میکند. این اتفاق شروع تغییرات هیبریدی در لامبورگینی نیست؛ چون اوروس هم پلاگین هیریدی شده و جایگزین هوراکان هم الکتریکی است. لامبوریگینی تا سال 2028 یک خودروی الکتریکی عرضه میکند؛ اما مدیر فنی این شرکت، روون موهر میگوید که این خودرو، یک سوپرکار نیست؛ زیرا این فناوری هنوز برای ارائه خودروهایی با عملکرد بالا آماده نیست.
این خودروهای هیجان انگیز از قویترین موتور V12 لامبورگینی برخوردار هستند. همانند اونتادور آلتیمیت موتور تنفس طبیعی در وسط نصب شده و 769 اسب بخار قدرت به علاوه 720 نیوتن متر گشتاور دارد. نیرو توسط گیربکس هفت سرعته ISR و همراه با چهار چرخ متحرک به محورها منتقل میشود.
هر دو خودرو براساس پلتفرم بادوام اونتادور ساخته شدهاند که 12 سال پیش با نسخه اصلی LP 700-4 معرفی شده بود.