یک ستاره ایمنی برای سه خودروی هندی در NCAP
ناامیدی مطلق منتشر شده در ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
تست تصادف خودرو هندی

موسسه NCAP چهار خودروی هندی را از نظر ایمنی مورد ارزیابی قرار داد که در این میان، سه خودرو تنها موفق به دریافت یک ستاره ایمنی شدند.

به گزارش خودروم، برنامه جهانی ارزیابی ایمین خودروهای جدید موسوم به NCAP چهار خودرو موجود در بازار هند را آزمایش کرد و به نتایجی متفاوت دست یافت. از میان چهار خودروی یادشده فقط یکی از آنها پنج ستاره گرفت و موارد دیگر تنها موفق به دریافت یک ستاره ایمنی شدند.

ماهیندرا اسکورپیو N با امتیاز 29,25 از 34 موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال در تصادفات رانندگی شد. اما به دلیل نداشتن کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، سه ستاره برای محافظت از سرنشینان کودک دریافت کرد. این مدل در بخش یادشده از مجموع 49 امتیاز فقط 28,93 امتیاز را دریافت کرد. خودروی مورد ارزیابی به دو کیسه هوای جلو و ترمز ضد قفل مجهز بود.

الخاندرو فوراس، دبیر کل Global NCAP به دلیل تلاش‌های مستمر ماهیندرا برای بهبود ایمنی محصولات آن و دریافت پنج ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال در آزمایش‌های جدید این موسسه، تبریک گرفته است.

مدل‌های سوزوکی ماروتی عملکرد بسیار بدی داشتند. سوئیفت نیز در بخش ایمنی بزرگسالان و کودکان موفق به دریافت تنها یک ستاره ایمنی شد و به ترتیبی 19,19 و 16,68 امتیاز را به دست آورد. ماروتی S-Presso با دریافت 20,03 امتیاز در تست ایمنی بزرگسالان کمی بعتر عمل کرد؛ اما این امتیاز فقط برای دریافت یک ستاره ایمنی کافی بود. میزان امتیاز این خودرو برای حفاظت از کودکان تنها 3,52 بود که بسیار بد بوده و هیچ ستاره‌ای در این بخش دریافت نکرد.

ماروتی سوزوکی ایگنیس هم فقط یک ستاره برای ایمنی بزرگسالان دریافت کرد و امتیاز آن در این بخش 16,48 بود. در آزمایش ایمنی کودکان نیز این خودرو با دریافت 3,86 امتیاز کمی بهتر از ماروتی S-Presso ظاهر شد؛ اما باز هم هیچ ستاره ایمنی دریافت نکرد.

مدل‌های سوزوکی ماروتی آزمایش شده؛ دارای مشخصات ایمنی اولیه خود بوده و از تجهیزات و امکاناتی مانند دو کیسه هوا در جلو استفاده می‌کردند. هیچ یک از آنها به کیسه هوای پرده‌ای جانبی مجهز نبود و این ویزگی به عنوان یک آپشن عرضه می‌گردد. موسسه NCAP متوجه شد که این خودروها بدنه‌ای ناپایدار در آزمایش تصادف جلو دارند.

به گفته دبیرکل NCAP، ماروتی سوزوکی بیشترین سهم را در بازار هند دارد؛ اما همچنان مدل‌های مختلف محصولات آن عملکرد ضعیفی داشته و حتی برخی از سیستم‌های ایمنی کلیدی را به عنوان تجهیزات سفارشی به مشتریان خود عرضه نمی‌کند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.