بررسی نیسان Z مدل 2023
بازگشت اصالت منتشر شده در ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۲
نیسان Z مدل 2023

بررسی نیسان Z مدل 2023 و نگاهی به مشخصات این خودروی زیبا و جذاب ژاپنی

به گزارش خودروم، هنوز هم افرادی با تفکرات قدیمی پیدا می‌شوند که نسبت به حمله عجیب خودروهای الکتریکی شکایت کرده و همه چیزهای دنیای مدرن را با حرف‌های خود نابود کنند.

اما خودروهای الکتریکی به این زودی‌ها موفق به تسخیر سراسر جهان نمی‌شوند و این یعنی هنوز هم زمان خوبی برای گذران اوقات خوش زندگی با خودروهای مورد علاقه است. چون در حال حاضر بازار خودرو پر از مدل‌های اسپرت و کوپه‌های مقرون به صرفه و گران قیمت است.

یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کوپه‌های حال حاضر بازار جهانی خودرو، نیسان Z مدل 2023 با ظاهری خاص، دینامیکی مستحکم و قوی‌ترین پیشرانه پایه در کلاس خود است.

نیسان Z مدل 2023

اوضاع بهتر از این هم می‌شود و این کوپه دو نفره به جعبه‌دنده استاندارد شش سرعته دستی یا 9 سرعته اتوماتیک تجهیز شده و همگی اینها را فقط با پرداخت 41,015 دلار می‌توان در اختیار داشت. به همین دلیل هم ما در خودروم تصمیم گرفتیم که در متنی به بررسی این خودروی خاص، زیبا و قدرتمند بپردازیم.

طراحی نیسان Z مدل 2023

هنوز سال 2022 به پایان نرسیده و نمی‌توان نظر قطعی داد؛ اما تا به این لحظه نیسان Z مدل 2023 به عنوان زیباترین خودروی سال 2022 نسبت به تمام رقبا در صدر جدول قرار دارد. طراحان نیسان کاملاً روی بدنه این خودرو مسلط شده و با ترکیب خطوط یکپارچه بدنه، ظاهری زیبا و مدرن را خلق کرده‌اند.

جلوپنجره مستطیل شکل این خودرو نشانه‌ای واضح از داتسون 240 قدیمی است. چراغ‌های نیمه دایره‌ای جلو و لوگوی Z بر روی ستون عقب هم به گذشته نیسان اشاره می‌کنند. چراغ‌های LED افقی عقب ما را به یاد 300ZX می‌اندازد و نشانه‌هایی از برادر ناتنی نیسان Z را به خوبی می‌توان دید. رنگ زرد ایکازوچی با سقف مشکی رنگ(با قیمت 1,295 دلار) تضادی زیبا خلق کرده و این وسیله نقلیه کاملاً زیبا را پیش چشمان ما قرار می‌دهند.

نیسان Z مدل 2023

فضای کابین نسبتاً خوب است؛ اما برای خودرویی با این مشخصات، کمی ساده به نظر می‌رسد. عقربه‌های نمادین سه‌گانه بالای داشبورد از معدود مواری هستند که نظر شما را به خود جلب می‌کنند. به غیر از آن باید به انواع پوشش چرم مشکی رنگ، جیر مصنوعی و پلاستیک اشاره کرد. البته اگر به دنبال تنوع باشید؛ امکان سفارش رنگ‌های قرمز و آبی برای کابین این خودرو وجود دارد.

نیسان Z مدل 2023

برخی از قطعات از نظر ظاهری و کیفیت مانند مواردی از قبیل کنترل تهویه مطبوع و صفحه نمایش مرکزی از دیگر محصولات نیسان به مدل Z آمده‌اند و به همین خاطر تاحدودی ناامیدتان خواهند کرد. اما هنوز نشانه‌هایی آشکار از ژن مدل 370Z در کابین دیده شده و از جمله برجسته‌ترین آنها باید به دستگیره درب‌های دایره‌ای به عنوان بارزترین نشانه 370 اشاره کرد.

راحتی

به طور کلی خودروهای اسپرت در بخش راحتی نمره بالایی نمی‌گیرند و نیسان Z 2023 هم از این قاعده مستثنی نیست. صدای این خودرو در بزرگراه‌ها کمی زیاد بوده و سیستم تعلیق سفت آن پاسخ معقولی در برابر ناهمواری سطوح جاده نمی‌دهد. اما چیزی که بیش از همه آزار دهنده است؛ وضعیت بد صندلی‌ها و نشستن داخل آن بوده و باید گفت که از این نظر کاملاً نامناسب است.

نیسان Z مدل 2023

همانند برخی از اجزاء داخلی و شباهت آشکار آنها به 370Z، صندلی‌ها نیز از فریم مشابهی برخوردار هستند. این یعنی صندلی‌ها به سختی در جهت بالا یا پایین تنظیم می‌شوند. این ضعف را باید در کنار فرمانی تلسکوپی که خیلی نمی‌توان آن را تنظیم کرد قرار داد. شیشه‌های جلو هم بسیار باریک بوده و سطح دید سرنشین همانند شورلت کامارو است و به سختی می‌توان در داخل نیسان Z 2023 راحت بود. از طرفی تنها ویژگی نسخه پرفورمنس را باید استفاده از روکش چم واقعی و جیر مصنوعی دانست.

فناوری

صفحه نمایش نیسان Z مدل 2023 نسبتاً ابتدایی است. ما با نمایشگری 9 اینچی روبرو هستیم که از سایر محصولات نیسان قرض گرفته شده و به شکل استاندارد در مدل پرفورمنس این خودرو وجود دارد. در نسخه پایه و اسپرت استاندارد نیز از نمایشگری 8 اینچی استفاده می‌شود. هر دو تریم این خودرو از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی نیسان بهره برده و دارای گرافیکی واضح با اپل کارپلی و اندروید اتو هستند. امکان اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی وجود دارد؛ اما این امکان به دلایلی برای اندروید اتو فراهم نیست.

نیسان Z 2023

اما فناوری واقعی رو بروی راننده قرار دارد. جایی که از صفحه کیلومتری دیجیتال با ابعاد 12.3 اینچ به صورت استاندارد استفاده می شود. در اینجا سه تنظیم Normal، Sport و Enhanced با گرافیکی اختصاصی وجود دارد و در صورت انتخاب هر کدام از موارد مزبور تم تصویر و اطلاعات نمایش داده شده در صفحه کیلومتر تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال اگر Sport را انتخاب کنید؛ مواردی مانند دمای روغن، فشار توربو و… به شما نمایش داده می شود.

مشخصات فنی نیسان Z 2023

نیسان Z 2023 موتوری با قدرت 400 اسب بخار دارد و نسبت به هر خودروی دیگری مجموعه ای از رقبای مستقیم مانند سوپرا دارد که با کاملاً در برابر آن از دست بالاتری برخوردار است.

نیسان Z 2023

موتور 3 لیتری V6 توئین توربوشارژ از خانواده اینفینیتی Red Sport قرض گرفته شده و 474 نیوتن‌متر گشتاور را تنها در دور 1600 موتور در اختیار راننده قرار می‌دهد. تک دیفرانسیل استاندارد و لغزش محدود مدل پرفورمنس کمک می‌کند که این کوپه در 4,5 ثاینه با جعبه‌دنده دستی به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. قدرت در دور 6400 موتور به اوج خود می‌رسد.

نیسان Z 2023

جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک نسبت به نمونه دستی، سریع‌تر است؛ اما با وجود سرعت و صدای کمتر، همچنان جعبه دنده دستی را باید ترجیح داد. تعویض‌دنده‌ها با فاصله مناسب صورت می‌گیرد و پرتاب‌های خودرو متوسط است. کلاچ نیز فشار زیادی تحمل نمی‌کند و جعبه‌دنده شش سرعته دستی کاملاً با موتور قدرمند نیسان Z مدل 2023 هماهنگ است. علاوه بر این سیستم rev-match هم در خدمت شما است و از وارد آمدن فشار بیش از حد به موتور و استفاده از ترمز موتور در شرایط خاص جلوگیری می‌کند. البته اگر شما دوست دارید در هنگام تعویض‌دنده‌ها استاد شده و خودتان تمام کارها را انجام دهید؛ می‌توانید این امکان را با زدن یک دکمه خاموش کنید.

نیسان Z مدل 2023

نیسان Z 2023 نسبت به 370 اضافه وزنی ناچیز دارد؛ اما Z هندلینگ بهتری داشته و با توجه به فرمان‌پذیری تیز آن، به خوبی از پس گوشه پیست و عبورهای ظریف بر می‌آید. در واقع فرمان و شاسی در اختیار راننده بوده و فاصله جاده تا نوک انگشتان شما بسیار ناچیز است.

ایمنی نیسان Z 2023

نیسان Z مدل 2023

نیسان Z مدل 2023 به صورت استاندارد به ترمز اضطراری خودکار، سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب، نور بالای کمکی و کروز کنترل تطبیقی مجهز است. همه این ویژگی‌ها نوید دهنده سفری ایمن و اطمینان بخش با نیسان Z برای پیمایش مسافت‌های طولانی است.

قیمت نیسان Z مدل 2023

نیسان Z مدل 2023

قیمت نسخه پایه نیسان Z حدود 41,015 دلار بوده و از سوپرا 3، کیمن و آئودی TT ارزان‌تر است. اگر به دنبال نسخه پرفورمنس باشید؛ بابد 51,015 پرداخت کنید که این رقم نیز نسبت به سایر رقبای این خودرو پایین‌تر است.

به نظر ما 400 اسب بخار قدرت و قیمت مناسب برای برای جلب نظر شما نسبت به این خودرو باید کافی باشد. ما بسیار خوش حال هستیم که سری Z برگشته و از همیشه بهتر است.

مشخصات فنی

موتور 3 لیتری V6 توئین توربوشارژ از خانواده اینفینیتی Red Sport با قدرت 400 اسب بخار و 474 نیوتن‌متر گشتاور

قیمت

قیمت نسخه پایه نیسان Z حدود 41,015 دلار بوده و از سوپرا 3، کیمن و آئودی TT ارزان‌تر است. اگر به دنبال نسخه پرفورمنس باشید؛ بابد 51,015 پرداخت کنید که این رقم نیز نسبت به سایر رقبای این خودرو پایین‌تر است.

دسته بندی ها: بررسی خودرو تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.