سرانجام کمپانی مطرح پینینفارینا از کانسپت شاسی بلند الکتریکی، لوکس و پیشگام پیورا ویژن رونمایی کرد. این کانسپت در هفته خودروی مونتری حضور دارد.
به گزارش خودروم، سرانجام پینینفارینا از کانسپت کاملاً جدید خود به نام پیورا ویژن(Pura Vision) رونمایی کرد. این شرکت پر آوازه ایتالیایی مدل مفهومی مزبور را نشان دهنده دوران جدید و پیشگامی در بین خودروهای الکتریکی لوکس میداند.
پینینفارینا پیورا ویژن را خودرویی لوکس و برقی (e-LUV) توصیف میکند. این شرکت خودروی مذکور را الهام بخش نسل بعدی خودروهای لوکس و کاملاً الکتریکی خود میداند. اولین نمایش عمومی این خودرو در هفته خودروی مونتری خواهد بود. جایی که پیورا باید در کنار باتیستا Edizione Nino Farina هایپر GT و یک محصول جدید دیگر از برند پینینفارینا قرار بگیرد.
با دیدن تصاویر متوجه بزرگی پیورا ویژن نمیشوید. این خودرو 5,215 میلیمتر طول دارد و عرض آن با احتساب آینهها 2,147 میلیمتر خواهد بود. پیورا 1,641 میلیمتر نیز ارتفاع دارد. در این کانسپت شاهد ترکیب نسبتهای کلاسیک و جزئیات مردن هستیم. بنابراین کاپوتی رو به پایین با گلگیرهایی بزرگ به سبک سیسیتالیا 1,947 را میبینیم. سیستالیا اولین وسیله نقلیهای بود که به مجموعه موزه هنر مدرن نیویورک وارد شد.
پائولو دلاک مدیر اجرایی پینینفارینا، پیورا ویژن را فراتر از کانسپتی ساده و پیش بینی آینده یک وسیله نقلیه میداند. به نظر او این خودرو فلسفه طراحی گیرا و مدرن با الهام از میراث غنی پینینفارینا را با حفظ ساختار غیرقابل انکار مجموعهای از اتومبیلهای لوکس و زیبا نشان میدهد.
از نکات برجسته بدنه این خودرو باید به شیشهها و چراغهای باریک، درهایی بدون ستون و بازشو از سه طرف، چراغهای مخفی جلو و… اشاره نمود. بدنه اسپرت پیورا با رنگ Bianco Sestriere Gloss تزئین میشود و تضادی زیبا با عناصر فیبر کربنی و سقف شناور مشکی براق را شاهد هستیم. به لطف نسبتهای چشمگیر کابین در عقب و برآمدگیهای کوچک گلگیر از رینگهای آلیاژی 23 اینچی مشکی مات استفاده میشود.
کانسپت پیورا ویژن سقفی پاوراما و نواورانه دارد. در این سقف شاهد بکارگیری بخش مرکزی ثابت biscotto هستیم که توسط حلقهای از لامپهای LED روشن میشود. این بخش شیشه بزرگ جلو را به در عقب متصل میکند. در عین حال شاهد پشتیبانی از پنجرههای منحنی کناری به عنوان بخشی از زبانههای Lounge Door در دو طرف هستیم.
درهای جلو به سمت بالا باز میشوند و درهای عقب نیز از لولای عقب استفاده میکنند. ترکیب این دو نیاز به ستون را از بین میبرد و در نتیجه کابینی جادار با چهار صندلی را پیش روی خود داریم. محیط داخلی سبک، مطبوع و دلپذیر است. کف خودرو تخت بوده و سقف شیشهای پانوراما جلب نظر میکند. کابین ما را به یاد قایقهای لوکس بادبانی میاندازد. صندلیهای جلو شناور مانند یک کشتی بادبانی معلق بوده و کنسول میانی شبیه به بادبان است.
بر روی داشبورد بزرگ پیورا ویژن میتوان امتداد خطوط روی کاپوت را دید. نمایشگری بزرگ نیز بر روی کنسول وجود دارد. راننده توان تنظیم جلو آمپر دیجیتالی پیشرفته و هدآپ را خواهد داشت. بخشی از بلندگوها نیز در پشت سری صندلیها قرار گرفته و ناحیه صوتی متفاوتی را برای هر سرنشین ایجاد میکنند. درون داشبورد ترکیبی بی نظیر از چرم زغالی، چرم نیمه انیلین نرم، پارچه نساجی خالص، فیبر کربن و آلومینیوم آنودایز را خواهید دید.
پینینفارینا جزئیاتی در مورد پیشرانه تمام الکتریکی این خودرو فاش نمیسازد. به گفته این شرکت خودروی مزبور در ایتالیا توسعه مییابد و از فناوریهای پیشرفته مرکز نوآوری دیجیتال پینینفارینا در آلمان استفاده خواهد کرد.