معرفی رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ با موتوری جدید
با سه نمایشگر منتشر شده در ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴
2025 Ram 1500

پیکاپ غول پیکر رم ۱۵۰۰ با موتور ۵,۷ لیتری همی V8 خداحافظی نمود و از این پس با پیشرانه ۳,۶ لیتری V6 و قدرت ۵۴۰ اسب بخار در دسترس است.

به گزارش خودروم، پیکاپ رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ با برخی از تغییرات جزئی معرفی شد. این پیکاپ غول پیکر اکنون نسخه‌‌هایی جدید با پیشرانه‌ای تازه، طراحی بروز و کابینی پیشرفته با سه نمایشگر دارد. اکنون دیگر خبری از موتور ۵,۷ لیتری همی V8 در این پیکاپ نیست. رم به جای آن از موتور جدید ۳ لیتری توئین توربوشارژ شش سیلندر با عنوان قوی‌ترین موتور رم تاکنون استفاده می‌کند. این پیشرانه دو خروجی متفاوت را ارائه خواهد داد. موتور مزبور دارای بلوکی آلومینیومی ریخته‌گری، درپوش‌های اصلی یاتاقان فولادی، میل لنگ و میله‌های اتصال فولادی است. مهندسان رم این موتور را حدود ۱۱ کیلوگرم تقویت نموده‌اند.

مشخصات فنی رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵

خروجی موتور در نسخه SST رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ حدود ۴۲۰ اسب بخار به همراه ۶۳۵ نیوتن‌متر گشتاور است. با این حال در بهترین مورد قدرت این موتور به ۵۴۰ اسب بخار و ۷۰۶ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. موتور ۳,۶ لیتری V6 در سال ۲۰۲۵ قابل دسترسی خواهد بود و همراه سه موتور دیگر با گیربکسی هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ نسخه‌ای به نام رم چارجر به عنوان پیکاپی هیبریدی هم دارد. علاوه بر این نسخه S رم ۱۵۰۰ به موتور هوراکان دارای محور عقبی جدید با گشتاوری بالا و عرضه به شکل دو یا چهار چرخ متحرک مجهز است. در این نسخه قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی وجود دارد.

تریم‌های جدید

رم برای مدل ۲۰۲۵ پیکاپ ۱۵۰۰ را با دو تریم جدید عرضه می‌کند. تریم Tungsten و RHO کمی متفاوت بوده و Tungsten تیپ جدیدی از نسخه‌های لوکس است. در حالی که RHO بیشتر بر روی آفرود تمرکز دارد. البته می‌گویند که RHO مشابه TRX است. اما به جای موتور ۷۰۲ اسب بخاری سپورشارژ ۶,۲ لیتری همی V8 از موتور هورکان با قدرت ۵۴۰ اسب بخار استفاده می‌کند. رم در حال حاضر صحبتی از نسخه TRX نمی‌کند و بیشتر به جزئیات RHO می‌پردازد. تریم Tungsten در سطح نخست خط تولید رم ۱۵۰۰ قرار دارد. صندلی‌های جلوی این تیپ دارای ماساژور برقی ۲۴ حالتی، چرم Natura Plus به همراه گرمکن و سردکن هستند. رم از جیر برای پوشاندن سر ستون‌های A و B استفاده می‌کند و نشان منحصر به فرد تیپ Tungsten بر روی کنسول مرکزی قرار دارد. در این تیپ از سیستم صوتی کلیپش رفرنس پرمیوم با ۲۳ بلندگو استفاده می‌شود.

تغییرات ظاهری

بکارگیری پیشرانه جدید، همزمان با اعمال تغییرات ظاهری صورت می‌گیرد. جلو پنجره رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ بزرگتر بوده و بیشتر متمایل به جلو است. نشان جدید رم، چراغ‌های جلوی LED زیبا، چراغ‌های عقب جدید و خط شخصیتی برجسته از نکات قابل ذکر در رابطه با ظاهر این پیکاپ غول پیکر هستند. ضمن اینکه رم کیفیت مواد و تکنلوژی خود را افزایش می‌دهد. بنابراین راننده جلو آمپری دیجتالی با ابعاد ۱۲,۳ اینچ پیش روی خود دارد. نمایشگر ۵ اینچی با نسخه ۱۴,۵ نرم افزار Uconnect هم در مقابل سرنشین است. نمایشگر مرکزی نیز ۱۰,۲۵ اینچی ابعاد دارد. در کابین نمایشگر هدآپ، دو شارژر بی‌سیم تلفن همراه و آینه دید عقب دیجیتالی هم وجود دارند.

سایر ویژگی‌ها و زمان عرضه

2025 Ram 1500

دیگر ویژگی‌های رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ شامل در صندوق عقب برقی با قابلیت تشخیص مانع، سیستم تعلیق بادی پنج حالتی، اینورتر با توان ۱,۸ کیلووات برقی و… هستند. این خودرو به همراه نسخه‌های جدید آن در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شوند. قیمت آن هنوز مشخص نیست و تولید از سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. پیکاپ غول پیکر رم را می‌توان در ۹ رنگ مختلف از جمله مشکی الماسی، سفید عاجی و خاکستری بالتیک سفارش داد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.