کانسپت رم روولیشن BEV معرفی شد
تعریف تازه! منتشر شده در ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
رم روولیشن BEV

رم از پیکاپ مفهومی و الکتریکی روولیشن BEV رونمایی کرده و آن را زیر بنای اصلی تولید وانت‌های الکتریکی خود قرار داده است.

به گزارش خودروم، نزدیک به سه سال پیش بود که شایعاتی مبنی بر تولید یک وانت الکتریکی توسط رم منتشر شد. اکنون شایعات پیشین با معرفی کانسپت رم روولیشن BEV در نمایشگاه CES 2023 در لاس وگاس رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است. رم این خودرو را به عنوان نمونه‌ای مفهومی معرفی می‌کند و به همین خاطر جزئیاتی در رابطه با پیشرانه آن ارائه نداده است.

رم روولیشن BEV

البته می‌توان گفت که در این وانت از دو موتور الکتریکی بر روی هر محور برای حرکت دادن ماژول‌های الکتریکی استفاده می‌شود. این ماژول‌ها برای قراردادن انواع مختلفی از موتورها طراحی شده و رم در بیانیه خود به کاربردها و کارایی‌های بالای این خودرو در آینده اشاره کرده است. کانسپت رم روولیشن BEV دارای فرمان چهار چرخ 15 درجه‌ای بوده و سیستم 800 ولت DC آن را می‌تواند تا 350 کیلووات را شارژ کند. در شرایط استاندارد فقط با 10 دقیقه شارژ می‌توان مسافتی معادل با 160 کیلومتر را طی کرد.

رم روولیشن BEV

در کانسپت رم روولیشن BEV از پلتفرم STLA استلانتیس با ساختار بدنه یک تکه استفاده شده است. این خودرو روی رینگ‌های 24 اینچی با کاپ‌های مرکزی نورانی رم قرار دارد؛ اما فضای به وجود امده به واسطه گلگیرهای عضلانی، امکان قراردادن تایرهای آفرودی 35 اینچی را فراهم نموده است. قابل ذکر است که رم در شرایط به قاب یک تکه بدنه اشاره می‌کند که شورلت سیلورادو الکتریکی نیز از طراحی یکپارچه و مشابه با کانسپت رم برخوردار است.

رم روولیشن BEV

زمانی که از وانت الکتریکی شورلت صحبت می‌کنیم؛ به یاد خطوط روی بدنه سیلورادوی الکتریکی و تشابه آنها با رم روولیشن خواهیم افتاد. پیشانی این پیکاپ کمی کوچک‌تر بوده و قوس آن به سمت عقب بسیار کم است. در کانسپت رم روولیشن BEV دربی در قسمت پشت ردیف دوم قرار دارد که امکان تردد بین قسمت بار و ردیف دوم را فراهم کرده است. همچنین این ویژگی امکان حمل بارهایی بزرگ با عرض 5,5 متر را با توجه به قسمت کشویی بخش بار فراهم خواهد کرد.

رم روولیشن BEV

رم برای جابجایی بهتر سرنشینان، فضای داخلی کانسپت روولیشن BEV را نسبت به مدل‌های فعلی حدود چهار اینچ بزرگ‌تر کرده است. همچنین در پشت ردیف دوم نیز یک جفت صندلی چسبیده به درب پشتی این قسمت قرار دارد. با برخورداری از سیستم مدولار رم به امکان خواباندن تمام صندلی‌ها برای ایجاد یک فضای کار اختصاصی وجود دارد. همچنین می‌توان صندلی‌های بیشتری را به کابین اضافه کرد. روی سقف شیشه الکتروکروماتیک قرار دارد و امکان تنظیم آن برای کاهش میزان ورود نور به کابین فراهم شده است.

رم روولیشن BEV

در بخش زیادی از کابین رم روولیشن BEV شاهد استفاده از فناوری‌های جدید هستیم. سیستم اطلاعات و سرگرمی شامل دو صفحه نمایش با ابعاد 28 اینچ است. فرمان قابل جمع شدن بوده و روی آن دکمه‌های لمسی برای کنترل عملکرد نمایشگر واقعیت افزوده و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد. کنترل صوتی برای هدایت دستیار مجازی، برنامه‌ریزی هوشمند سفر و حالت کابین ویژه با امکان تغییر خودکار موقعیت صندلی، نور، صدا و سایر عملکردها با فشار یک دکمه از دیگر ویژگی‌های این خودروی مفهومی است.

آینه‌های جانبی دیجیتالی جایگزین نمونه‌های بزرگ و قدیمی شده و در هنگام دنده عقب می‌توان نمای پانورامای خودرو را با استفاده از دوربین‌های مختلف مشاهده کرد. همچنین با استفاده از حالت سایه می‌توان به آرامی خودروی پیش روی خود را دنبال کنید. رم روولیشن BEV به سطح 3 رانندگی خودکار مجهز شده و زمانی که نیاز به شارژ در خانه داشته باشد؛ ربات کوچکی به نام رم شارژر به طور خودکار نازل شارژ را به باتری متصل خواهد کرد.

رم روولیشن BEV

امکان برخورداری از همه ویژگی‌های یادشده به لطف طراحی پیچیده رم به نام بروتفول و ترکیبی خشن و در عین حال زیبا فراهم شده است. البته رم از کانسپت روولیشن BEV به عنوان نقشه راهی برای آینده محصولات الکتریکی خود یاد می‌کند. به گفته رم آنها به دنبال تعریف دوباره بخش پیکاپ‌ها هستند و با ابتکارات خود به سمت خودروهای الکتریکی می‌روند.

رم روولیشن BEV

مشخص نیست که رم روولیشن BEV یک کانسپت تولیدی یا چیزی شبیه به آن باشد. اما این خودروساز آمریکایی متعهد شده که اطلاعات بیشتری در رابطه با روولیشن و در آینده نزدیک منتشر کند. در هر حال انتظار می‌رود که رم تا سال 2024 یک پیکاپ الکتریکی را وارد بازار کند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.