فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ فیس لیفت معرفی شد
دلنشین و جذاب منتشر شده در ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
فولکس واگن گلف ۲۰۲۴

خودروساز آلمانی فولکس واگن نسخه فیس لیفت و جدید گلف ۲۰۲۴ را با تغییرات ظاهری متعدد و بهبود مشخصات فنی در تمامی تیپ‌ها معرفی کرد.

به گزارش خودروم، فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ فیس لیفت با چهره‌ای جدید معرفی شد. گلف برای ماندن در کورس رقابت با کراس‌اوورها از نظر ظاهری طراحی خشن‌تری دارد. علاوه بر این فولکس واگن در مدل ۲۰۲۴ گلف از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدیدی به همراه بهبودهای مکانیکی مختلف بهره می‌برد. در بازارهایی همچون آمریکا گلف در نسخه GTI و R عرضه می‌شود. اما در اروپا امکان سفارش نسخه استیشن این محصول هم وجود دارد.

ظاهر فولکس واگن گلف ۲۰۲۴ فیس لیفت

گلف جدید از چندین رنگ گوناگون بهره می‌برد. علاوه بر این انواع پلاگین هیبرید، GTE و GTI هم در آمریکا عرضه می‌شوند. حالت Variant نیز در نوع R-Line قابل استفاده است. تنها دیگر خبری از نمونه چهار چرخ متحرک نسخه R و دیزلی GTD نیست. بزرگترین تغییر ظاهری نیز به چراغ‌های LED جدید مرتبط هستند. نور این چراغ‌ها دو برابر بیشتر از نمونه‌های معمولی است. در عقب نیز گرافیک چراغ‌ها تغییر می‌کند و مشابه با مدل‌های آئودی هستند. چهار رنگ جدید متالیک، پنج طرح رینگ ۱۶ تا ۱۹ اینچی، سپرهای جدید و سقف مشکی در کلاس‌های Style به بالا نیز در دسترس هستند.

فولکس واگن گلف ۲۰۲۴

فولکس کابین بروز گلف را پیش از این در نمایشگاه CES به نمایش در آورد. مهم‌ترین تغییر این بخش را باید بازگشت دکمه‌های معمولی به روی فرمان دانست. البته این ویژگی استاندارد بوده و در تیپ‌های گران قیمت‌تر باید از دکمه‌های لمسی استفاده کرد. یکی دیگر از تغییرات را باید بکارگیری نمایشگری ۱۰,۴ اینچی در مدل‌های ارزان و ۱۲,۹ اینچی در مدل‌های گران قیمت گلف ۲۰۲۴ دانست. کنترل‌های قبلی سیستم تهویه مطبوع هنوز هم وجود دارند. هدآپ نیز آپشنی سفارشی خواهد بود.

مشخصات فنی

فولگس واگن گلف ۲۰۲۴ در نمونه پایه از موتور بنزینی ۱,۵ لیتری TSI با قدرت ۱۱۳ یا ۱۴۸ اسب بخار بهره می‌برد. این پیشرانه به گیربکس شش سرعته دستی متصل بوده و نیرو را به محور جلو انتقال می‌دهد. نمونه هیبرید ملایم این موتور نیز خروجی یکسانی با اعداد مزبور دارد. اما منحصراً به گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه متصل است. نسخه ۲ لیتری TSI نیز با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گیربکس DSG هفت سرعته در دسترس است.

فولکس هیچ اشاره‌ای به موتور سه سیلندر ۱ لیتری TSI نمونه‌های ارزان قیمت گلف قبلی نمی‌کند. نمونه دیزلی نیز موتوری ۲ لیتری TDI با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و متصل به گیربکس شش سرعته دستی دارد. البته نمونه ۱۴۸ اسب بخاری این پیشرانه از گیربکس DSG هفت سرعته بهره می‌برد و هر دو نمونه دیزلی دیفرانسیل جلو هستند. در نمونه eHybrid موتوری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گیربکس شش سرعته دیفرانسیل جلو در دسترس است. در این نسخه از باتری لیتیوم یونی بزرگتر با شعاع پیمایش خالص الکتریکی ۱۰۰ کیلومتر استفاده می‌شود.

فولکس واگن گلف ۲۰۲۴

نسخه پلاگین هیبرید اکنون از شارژ AC با توان ۱۱ تا ۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند. بنابراین تنها در ۲۵ دقیقه می‌توان باتری را از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد. فولکس واگن حداکثر شعاع پیمایش ترکیبی نسخه پلاگین هیبرید گلف ۲۰۲۴ را ۱۰۰۰ کیلومتر عنوان می‌کند. در این میان گلفت GTE با قدرت ۲۶۵ اسب بخار به گیربکس شش سرعته DSG دیفرانسیل جلو متصل است.

نفس‌های آخر

احتمالاً این مهم‌ترین بروزرسانی فولگس واگن گلف در دوران بکارگیری موتورهای احتراقی است. یعنی نیم قرن حضور در بازار و تولید حدود ۳۷ میلیون دستگاه! نسل نهم این خودرو اکنون جزء پرفروش‌ترین خودروها در اروپا بوده و یک مدل الکتریکی نیز بر روی پلتفرم مقیاس پذیر گروه فولکس دارد. فولکس تا پایان دهه و در ولفسبورگ آلمان ان را مونتاژ می‌کند و در نهایت همزیستی مسالمت آمیز نمونه احتراقی و الکتریکی به اتمام خواهد رسید. چون برند آلمانی متعهد به تولید خودروهای برقی در روپا از سال ۲۰۳۳ است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.