مقایسه انواع روغن بهران حرارت
منتشر شده در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
مقایسه انواع روغن بهران حرارت

روغن بهران حرارت از محصولات پر فروش شرکت بهران بوده و نام های دیگر آن روغن حرارتی، روغن انتقال حرارت، روغن دیگ بخار و روغن بویلر است. روغن بهران حرارت برای روانکاری و روغن کاری بلبرینگ و یا زنجیر صنعتی نیز استفاده می شود.

روغن بهران حرارت از محصولات پر فروش شرکت بهران بوده و نام های دیگر آن روغن حرارتی، روغن انتقال حرارت، روغن دیگ بخار و روغن بویلر است. روغن بهران حرارت برای روانکاری و روغن کاری بلبرینگ و یا زنجیر صنعتی نیز استفاده می شود. ویژگی های خاص، این محصول را به بهترین روغن عملیات حرارتی تبدیل کرده است. شناخت انواع روغن حرارتی بهران و ویژگی های آنها گام موثری در انتخاب صحیح روغن متناسب با نیازهای صنایع می باشد.

انواع روغن های بهران حرارت

شرکت بهران، روغن های عملیات حرارتی خود را در 3 نوع بهران حرارت، بهران آبکار و بهران آبکار گرم تولید و به بازار عرضه می کند. شناخت دقیق مشخصات انواع روغن های بهران حرارت، کلید انتخابی هوشمندانه و استفاده ‌ای کارآمد از آنها خواهد بود.

روغن بهران حرارت

این روغن، در سیستم های بسته انتقال حرارت با حداکثر دما 320 درجه سانتی گراد استفاده می شود. از مزایا روغن بهران حرارت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت در برابر حرارت و اکسیداسیون

جلوگیری از تشکیل رسوب

خاصیت فراریت کم

روغن بهران آبکار گرم

این روغن برای عملیات حرارتی گرم فلزات و عملیات حرارتی عمومی براساس نوع آلیاژ و شرایط عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرد و در دو مدل ۶۸ و ۷۰ تولید می شود. از مزایا روغن بهران آبکار گرم می توان به قدرت پاک کنندگی  عالی و پایداری حرارتی در برابر اکسیداسیون اشاره کرد.

روغن بهران آبکار ویژه

روغن بهران آبکار ویژه به عنوان روغن عملیات حرارتی سرد براساس نوع آلیاژ و عملیات حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد و در دو مدل آبکار ۶۸ و ویژه ۱۴۵ تولید می شود. در جدول زیر ضمن آشنایی بیشتر با مشخصات روغن حرارتی بهران به مقایسه انواع این روغن ها پرداخته ایم.

نام روغنچگالی در ۱۵ درجه سانتی گرادگرانروی کینماتیک در ۱۰۰ درجه سانتی گرادشاخص گرانروینقطه ریزشنقطه اشتعال
روغن بهران حرارت ۳۲۸۹۲۵/۵۱۰۰منفی ۱۲۲۰۶
روغن بهران آبکار ۶۸۸۹۰۹/۱۱۹۰منفی ۶۲۴۲
روغن بهران آبکار ویژه ۱۴۵۸۵۰۸/۴۱۱۸منفی ۶۲۰۰
روغن بهران آبکار گرم ۶۸ و ۷۰۸۹۲۹/۱۱۹۲منفی ۶۲۴۶

با توجه به مشخصات روغن حرارتی بهران در میابیم که این روغن، نقش حیاتی در خنک‌ کاری سیستم ‌ها و حفظ سلامت تجهیزات ایفا و با عبور از بخش های مختلف تاسیسات و انتقال گرما، از ذوب شدن، تغییر شکل و فرسودگی آنها جلوگیری می ‌کند.

از آنجایی که انتخاب و خرید روغن بهران حرارت مناسب، امری حیاتی برای تضمین کارایی و طول عمر تجهیزات صنعتی است. در ادامه به بررسی نکات کلیدی در خصوص خرید روغن های بهران می‌ پردازیم تا شما را در انتخابی هوشمندانه یاری رسانیم.

مراحل گام به گام خرید روغن بهران

استفاده از راهنمای ۱۰ مرحله ای زیر برای خرید روغن بهران، تجربه ای لذت بخش از خرید این روغن با کیفیت و پر فروش ایرانی را به همراه خواهد داشت.

شناخت نیازها

نوع صنعت و کاربرد

ابتدا باید نوع صنعت و کاربرد مورد نظر خود را به درستی مشخص کنید. به عنوان مثال، آیا هدف شما از خرید روغن بهران خنک ‌کاری تجهیزات در صنعت فولاد است یا به دنبال روغن برای سیستم‌ های هیدرولیک در صنعت خودرو هستید؟

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی منطقه‌ی فعالیت شما نقش مهمی در انتخاب نوع روغن بهران ایفا می‌ کند. به عنوان مثال، در مناطق گرمسیری، به روغن با ویسکوزیته بالاتر و پایداری حرارتی بیشتر نیاز دارید.

مشخصات فنی تجهیزات

با مطالعه دفترچه راهنمای تجهیزات، از مشخصات فنی و نوع روغن مورد نیاز آنها و با خواندن دیتا شیت روغن می توانید از مشخصات فنی روغن آگاه شوید.

انتخاب برند معتبر

انتخاب برند معتبر و شناخته شده در زمینه تولید روغن صنعتی، ضمانتی برای کیفیت و عملکرد مطلوب این محصول خواهد بود. برندهای معتبر مانند بهران با استفاده از مواد اولیه مرغوب و انجام تست‌های دقیق، روغن ‌هایی باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌ کنند. بنابراین ممکن است قیمت روغن بهران نسبت به سایر روغن های صنعتی گران تر باشد.

توجه به نوع روغن

روغن‌ های بهران در انواع مختلفی از جمله معدنی، مصنوعی و گیاهی تولید می ‌شوند. هر کدام از این روغن‌ ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای کاربردهای متفاوتی مناسب هستند. انتخاب پایه روغن به عوامل مختلفی از جمله نوع تجهیزات، شرایط کار و دمای محیط بستگی دارد.

بررسی ویسکوزیته

ویسکوزیته نشان‌دهنده غلظت و روان ‌پذیری روغن است. انتخاب روغن با ویسکوزیته مناسب، برای عملکرد صحیح سیستم خنک ‌کاری و انتقال حرارت بهینه، ضروری است. به طور کلی، برای دماهای پایین‌تر، به روغن با ویسکوزیته پایین‌ تر و برای دماهای بالاتر، به روغن با ویسکوزیته بالاتر نیاز دارید.

مطالعه مشخصات فنی

مطالعه مشخصات فنی روغن حرارتی بهران، اطلاعات ارزشمندی در خصوص عملکرد و کیفیت آن به شما ارائه می‌ دهد. به عناصری مانند دمای کارکرد، پایداری حرارتی، میزان اسیدیته، نقطه اشتعال و سایر پارامترهای فنی توجه کنید.

تأییدیه‌ ها و گواهینامه ‌ها

انتخاب روغن دارای گواهینامه ‌های معتبر از مراجع ذیصلاح، نشان‌ دهنده کیفیت و انطباق آن با استانداردهای روز دنیا است. گواهینامه ‌هایی مانند ISO 9001 و  API، از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید.

قیمت ‌گذاری و مقایسه

پس از بررسی موارد فوق، با مراجعه به مراکز معتبر و فروشگاه ‌های آنلاین، اقدام به مقایسه قیمت و دریافت استعلام از چندین فروشنده نمایید. به یاد داشته باشید که قیمت ارزان ‌تر، همیشه به معنای کیفیت بالاتر نیست.

خرید از مراکز معتبر

خرید روغن بهران حرارت از مراکز معتبر و دارای مجوز، ضمانتی برای دریافت محصول اصل و باکیفیت خواهد بود. از خرید روغن از دست‌ فروشان و یا منابع غیرمجاز خودداری کنید. حتماً پس از خرید روغن، فاکتور معتبر دریافت کنید زیرا برخی از برندها، روغن ‌های خود را با ضمانت ارائه می ‌کنند که خیال شما را از بابت کیفیت محصول آسوده خواهد ساخت.

نگهداری صحیح

نگهداری روغن بهران در شرایط مناسب، به حفظ کیفیت و طول عمر آن کمک می ‌کند. روغن را در مکانی خنک، خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

با رعایت این ۱۰ گام می توانید با خیال آسوده هر نوع روغن صنعتی را خریداری نمایید. اگر همچنان برای خرید روغن صنعتی نیاز به کمک دارید و یا از دقیق بودن قیمت روغن بهران مطمئن نیستید می توانید به مراکز فروش روغن بهران مراجعه نمایید.

فیدار اویل به نشانی fidaroil.com یکی از مراکز فروش روغن بهران است. شما می توانید مشخصات فنی انواع روغن صنعتی، روغن گیربکس و ضد یخ های شرکت بهران را در این سایت مشاهده و ضمن بررسی نیازهای خود اقدام به خرید محصول مورد نیازتان نمایید.

دسته بندی ها: رپورتاژ عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.