مشخصات پژو 207 با گیربکس 6 دنده دستی چیست؟
باز هم پژو منتشر شده در ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
پژو 207

گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد که پژو 207 را با گیربکس دستی 6 سرعته و مشخصاتی همانند رانا پلاس اتوماتیک وارد بازار ایران کند.

به تازگی از سوی شورای رقابت سندی مبنی بر تغییر قیمت برخی از خودروهای ایران خودرو در مبدأ کارخانه منتشر شد. این سند اندکی پس از انتشار از وبسایت این شورا حذف و فعلاً اجرایی شدن آن در حاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما از نکات برجسته این سند باید اشاره شورای رقابت به پژو 207 با گیربکس 6 دنده دستی اشاره کرد.

تا پیش از این چنین مدلی در بازار وجود نداشته و ظاهراً ما در طی روزهای آینده باید منتظر تولید و حضور پژو 207 با گیربکس 6 دنده دستی باشیم. با مشاهده کد کلاس‌های مختلف پژو 207 خواهیم فهیمد که ایران خودرو از جعبه دنده 6 سرعته دستی تاکنون در هیچ کدام از تیپ‌های این استفاده نکرده است.

به همین دلیل احتمال تولید 207 با گیربکس 6 سرعته دستی و مشخصاتی مشابه با رانا پلاس پانوراما بسیار قوی است. این یعنی خودروی مزبور هم از موتور TU5 پلاس به همراه گیربکس 6 سرعته دستی بهره می‌برد. بنابراین برای اولین بار پژو 207 به جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز می‌شود. ولی احتمالاً از نظر فنی کاملاً شبیه به رانا پلاس پانوراما است.

مشخصات فنی پژو 207 با گیربکس 6 دنده دستی

بنابراین خودروی مزبور به پیشرانه 1و6 لیتری تیوفایو پلاس با قابلیت زمان بندی متغییر سوپاپ و قدرت 113 اسب بخار با گشتاور 144 نیوتن متر مجهز خواهد بود. نیرو نیز به دیفرانسیل جلو انتقال می‌یابد. گیربکس 6 دنده دستی پژو 207 توسط شرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. این جعبه دنده در سرعت‌های بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت میزان مصرف سوخت را بین 7 تا 11 درصد کاهش خواهد داد. همچنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت خودرو 1,5 ثانیه کاهش می‌یابد. علاوه بر این صدای کمتری به داخل خودرو نفوذ می‌کند.

امکانات

پژو 207 با گیربکس 6 سرعته دستی به امکاناتی همچون نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل و… مجهز است. احتمالاً این خودرو نیز به سقف پانوراما مجهز خواهد شد. البته با توجه به الزام رعایت استانداردهای 85 گانه احتمالاً سنسور نور، سنسور باران، سامانه سنجش فشار باد تایرها و… را در پژو 207 با جعبه دنده 6 سرعته دستی خواهیم دید.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.