مخالفت شورای رقابت با اقدامات بورسی بهمن موتور
منتشر شده در ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵
بهمن دیگنیتی

شورای رقابت با صدور اطلاعیه‌ای عرضه برخی خودروها در بورس کالا را تخلف از دستور العمل‌های خود دانسته و خواستار توقف آن شد.

به گزارش خودروم، شرکت بهمن موتور قصد دارد که 600 دستگاه از خودروی شاسی بلند دیگنیتی پرستیژ را در بورس کالا به فروش برساند. این اقدام در صورتی انجام می‌شود که بهمن موتور با وجود چنین ظرفیتی از حضور در دور دوم فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه امتناع کرد. حالا ظاهراً این اقدامات صدای شورای رقابت را یکبار دیگر بلند می‌کند و این اقدام از نظر شورای مزبور تخلف است.

این شورا به وضوح در اطلاعیه شماره 6 خود در خصوص بازار خودرو، هرگونه عرضه به غیر از سامانه یکپارچه فروش را تخلف می‌داند. در این اطلاعیه شورای رقابت براساس تکلیف خود برای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و اقدام به تصویب دستور العمل تنظیم بازار خودروهای سواری در جلسه 543 مورخ 11 بهمن 1401 براساس ماده 2 این دستنور العمل تاکید می‌کند. بر این اساس بازار خودروهای سواری انحصاری بوده و طبق بند 5 ماده 5 عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش لحاظ می‌شود.

شورای رقابت با اشاره به نکات مزبور در ادامه هر گونه اقدام بر خلاف دستور العمل خود را تخلف می‌داند. لذا با توجه به ثبات نسبی در شرایط کنونی بازار کشور، اقداماتی مغایر با دستور العمل فوق را منجر به اخلال در بازار و تشویش افکار عمومی می‌نامد. بنابراین اطلاعیه عرضه اخیر برخی از محصولات خودرویی در بورس کالا باید متوقف شود.

دسته بندی ها: داخلی
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.