شاهین وانت در راه بازار است!
خبر شگفت انگیز منتشر شده در ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
شاهین

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام خبری غیر منتظره همه را غافلگیر کرد. این شرکت در حال توسعه نسخه وانت سایپا شاهین است.

به گزارش خودروم، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست خود با اصحاب رسانه اعلام کرد که به زودی شاهین وانت تولید می‌شود. شاهین در حال حاضر خودروی پرچمدار ساپیا است. به همین خاطر نیز ارائه این خودرو در نسخه وانت دور از انتظار همه است. اما ظاهرا شاهین وانت در راه بازار است!

تیموری می‌گوید که برای ساخت این وانت از پلتفرم SP100 یا همان شاهین استفاده می‌شود. شاهین وانت نیز در سال 1403 معرفی خواهد شد. در حال حاضر نیز سایپا مشغول کار بر روی وانت 251 است. این وانت نیز ظاهری شبیه به کوییک دارد و در واقع آن را باید کوییک وانت دانست.

مشخصات شاهین وانت هنوز مشخص نیست. ولی احتمالاً این خودرو نیز موتوری با قدرت 110 اسب بخار و 178 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. البته امکان بکارگیری موتور ME16 سایپا با قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر نیز وجود دارد.

حالا باید منتظر واکنش بازار به این خبر باشیم. چون در شرایط کنونی شاهین با استقبال خیلی خوبی مواجه نیست. خبر تبدیل این خودرو به وانت هم از نظر فعالین بازار یک فکت منفی محسوب خواهد شد. زیرا این خودرو به عنوان سدانی پرچمدار از طرف خریداران انتخاب می‌شد. در واقع هیچکس انتظار شنیدن خبر تولید شاهین وانت را نداشت!

سایپا بزودی از نسخه اتوماتیک شاهین با امکانات بیشتر رونمایی خواهد کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت بین 700 تا 800 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. در شرایط کنونی قیمت کارخانه‌ای شاهین نزدیک به 400 میلیون تومان است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.