اعتماد یک خودروساز چینی به متانول!
همگام با هیدروژن منتشر شده در ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
وسایل نقلیه متانولی

هلدینگ بزرگ جیلی ژجیانگ از اطمینان خود به موفقیت بازار وسایل نقلیه متانولی در آینده نزدیک خبر داد. این خودروساز چینی اکنون 20 خودروی متانولی عرضه کرده است.

به گزارش خودروم، رئیس گروه هلدینگ جیلی ژجیانگ، لی شوفو می‌گوید که خودروهای متانولی مانند وسایل نقلیه هیدروژنی دسته نهایی خودروهای مبتنی بر انرژی‌های پاک را تشکل می‌دهند. او در پنجمین نمایشگاه وسایل نقلیه متانولی و تجهیزات مصرف سوخت چین، وسایل نقلیه متانولی را فرصتی بزرگ برای تجارت در صنعت خودروسازی و انرژی دانست.

به گفته شوفو متانول سوختی سبز بوده و او در صنعت خودروسازی به متانول اطمینان دارد. از این رو جیلی را باید یکی از بزرگترین خودروسازان چینی دانست که اکنون سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه مزبور می‌کند. به نظر لی شوفو متانول به عنوان سوختی پاک حمل و نقل و ذخیره انرژی را آسان می‌کند. بنابراین یک منبع ایده آل انرژی است.

رئیس هولدینگ جیلی ژجیانگ به تولید یک تن متانول در ازای 1,38 تن دی اکسید کربن اشاره می‌کند. به همنی خاطر نیز متانول را مانند بازی دو سر بُرد برای پیش رفت در برنامه ضد انتشار گازهای گلخانه‌ای چین می‌داند. جیلی اکنون حدود 20 مدل متانلوی از انواع خودروهای سواری و تجاری را عرضه می‌کند. به گفته این خودروساز چینی اکنون بیش از 30 هزار وسیله نقلیه متانولی جیلی در جاده‌ها حضور دارند. میزان پیمایش آنها در جاده‌های چین نزدیک به 10 میلیارد کیلومتر است.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.