رنو گرند کولئوس همان جیلی مونجارو است!
نفوذ چین در رنو منتشر شده در ۰۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰
گرند کولئوس

رنو با حضور در نمایشگاه بین المللی خودرو بوسان ۲۰۲۴ از کراس اوور گرند کولئوس رونمایی کرد. این خودرو با استفاده از پلتفرم خودروساز چینی جیلی ساخته می‌شود.

به گزارش خودروم، رنو کره به تازگی رسماً از کراس اوور گرند کولئوس در نمایشگاه بین المللی خودروی بوسان ۲۰۲۴ معرفی کرد. اما به نظر می‌رسد که این خودرو، برادر دوقلوی جیلی مونجاری یا Xingyue L باشد. بنابراین گرد کلئوس بر روی پلتفرم CMA جیلی توسعه یافته و قادر به دریافت انواع پیشرانه‌های احتراقی و پلاگین هیبریدی است.

رنو گرند کولئوس

نمایشگاه بین‌المللی خودروی بوسان ۲۰۲۴ یکی از بزرگترین رویدادهای خودرویی در کره جنوبی است. در این نمایشگاه شاهد حضور رنو، کیا، هیوندای، بی ام و، جنسیس و سایر خودروسازان جهان هستیم. رنو با معرفی گرند کولئوس توجه بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه را جلب کرد. اما نکته جالب در رابطه با این خودرو، استفاده از پلتفرم چینی جیلی مونجارو یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار چین برای ساخت خودرویی دیگر در کره جنوبی است.

همکاری جیلی و رنو

رنو گرند کولئوس

البته جیلی و رنو از سال ۲۰۲۲ روابط بسیار نزدیکی دارند. در آن زمان گروه جیلی یک سوم سهام رنو کره را خریداری کرد. سپس این شرکت‌ها یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰ به ۵۰ را با هدف توسعه و تولید سیستم‌های انتقال قدرت تأسیس کردند. در سال ۲۰۲۳ جیلی و رنو به تیتر یک اخبار صنعت خودروسازی جهان تبدیل شدند. در این زمان طرحی از طرف خودروساز فرانسوی برای تولید خودروهای سگمنت D به بالا و محصولات برقی با پلتفرم CMA مطرح شد. این پلتفرم مدولار و فشرده بوده و ولوو نیز در توسعه آن نقش دارد. در حال حاضر از CMA برای ساخت خودروهایی همچون ولوو XC40، جیلی اطلس، گلکسی L7، لینک اند کو 01، لینک اند کو 03 و… استفاده می‌شود.

درباره پلتفرم CMA

در حال حاضر پلتفرم CMA برای ساخت خودروهای آینده رنو شامل انواع پلاگین هیبرید و برقی تک یا دو دیفرانسیل استفاده می‌شود. نمونه چهار چرخ متحرک به موتور بنزینی با یک EMS با ظرفیت ۴۸ ولت بر روی محور جلو مجهز خواهد بود. بر روی محور عقب نیز یک موتور الکتریکی اضافی وجود دارد. بنابراین رنو گرند کولئوس اولین خودرو رنو کره بر اساس پلتفرم CMA است.

بدنه و داخل گرند کولئوس

گرند کولئوس

رنو گرند کولئوس کراس اووری سایز متوسط با طول بدنه ۴,۷۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۸۲۰ میلی‌متر است. مسئولان رنو کره فاصله بین دو محور گرند کلئوس را بلندترین فاصله در این کلاس می‌دانند. با نگاه به بدنه بلافاصله متوجه استفاده از ساختار جیلی مونجارو خواهید شد. جایی که از همان چراغ‌های جلو و عقب استفاده می‌شود. اما قطعات بدنه کمی متفاوت هستند. در جلو نیز شاهد استفاده از جلوپنجره بدون قاب همراه سپری اسپرت هستیم. فضای داخلی گرند کولئوس کمی متفاوت خواهد بود. نمایشگر دوقلو پد شارژ بی‌سیم، دو جا لیوانی و… را می‌توان دید.

مشخصات فنی

گرند کولئوس

نمونه احتراقی رنو گرند کولئوس به موتور ۲ لیتری توربوشارژ همراه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاجه مجهز است. این نسخه را می‌توان در انواع دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک خریداری نمود. نسخه پلاگین هیبرید نیز از موتوری ۱,۵ لیتری برخوردار بوده و گیربکس آن از نوع DHT است. حداکثر ثدرت ترکیبی این نمونه ۲۴۵ اسب بخار اعلام می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.