فروش خودروهای ساخت چین فولکس واگن در اروپا
با برند کوپرا منتشر شده در ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
فولکس واگن

فولکس واگن برای پاسخ به نیاز مشتریان اروپایی خود محصولات ساخت چین خود را به اروپا صادر خواهد کرد.

به گزارش خودروم، فولکس واگن اععلام کرد که خودروهای ساخت چین خود را در اروپا به فروش می‌رساند. طبق گزارشی که در یکی از رسانه‌های جهانی صنعت خودروسازی منتشر شده است؛ این شرکت به ظرفیت تولید محدود خود برای بازرا اروپا اشاره کرده و برای پاسخ به نیاز مستریان تامین وسایل نقلیه بیشتر از چین کمک می‌گیرد.

این اولین بار نیست که یک خودروساز اروپایی از چین خودرو وارد می‌کند. تسلا، بی ام و و رنو به ترتیب با مدل‌ 3، iX3 و اسپرینگ این کار را انجام می‌دهند. به گفته فولکس واگن، مدل صادراتی این خودروساز از مبداء چین به اروپا، نسخه تولیدی و آینده کوپرا تاواسکان خواهد بود. فولکس واگن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارخانه آنهویی به عنوان مجموعه‌ای با ظرفیت و فناوری مناسب در حال برنامه‌ریزی برای تولید بوده و این خودروساز دیگر برنامه‌ای برای صادرات سایر مدل‌ها از چین به مقصد اروپا ندارد.

کوپرا تاواسکان به عنوان کراس اووری مفهومی و الکتریکی در سال 2019 معرفی شد. نسخه تولیدی آن تایید شده و پیش بینی می‌شود که در سال 2024 وارد بازار اروپا شود. این خودرو براساس پلتفرم MEB گروه فولکس واگن ساخته شده و زیر بنای آن با سری ID فولکس یکسان است. برند فرعی سئات به عنوان زیر مجموعه گروه فولکس واگن، در اوایل سال جاری نسخه تولید تاواسکان را به همراه نمونه‌های فیس لیفت شده آن با نام Formentor، Born و Leon رونمایی کرد.

کوپرا هم اکنون در جاده‌ها مشغول انجام آزمایش‌‌های نمونه تولیدی تاواسکان بوده و تصاویر جاسوسی آن هبه عنوان ID.4 فولکس واگن منتشر شده بود. تاواسکان همانند نمونه مفهومی دو پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت 300 اسب بخار در قوی‌ترین نسخه خود دارد. انواع دیگری از این خودرو با موتورهای مختلف تولید می‌شوند و باید گفت که تاواسکان اسپرت‌ترین کراس اوور الکتریکی کامپکت گروه فولس واگن در خط تولید است.

فولکس واگن برای تولید کوپرا تاواسکان یکی از کارخانه‌های جوینت وچری خود را در آنهویی ساخته است. کارخانه MEB این گروه، سومین کارخانه آن در چین است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.